U mnie już wiosna!

1. Data: 2006-01-09 08:13:52

Temat: U mnie już wiosna!
Od: "Gleba" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1 grudnia ubiegłego roku wstawiłem do wazonu z wodą ścięte gałązki wiśni
,jabłoni i derenia białego odm. "Sibirica"
Po dwóch tygodniach pierwsze liście wypuścił dereń.
A dzisiaj rano tj 9stycznia zauważyłem ,że rozwijają się kwiaty wiśni.

2. Data: 2006-01-09 09:15:22

Temat: Re: U mnie już wiosna!
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gleba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Po dwóch tygodniach pierwsze liście wypuścił dereń.
> A dzisiaj rano tj 9stycznia zauważyłem ,że rozwijają się kwiaty wiśni.

Czyli nie miałem racji pisząc , że pewnie nie zakwitnie (wiśnia) ,
ale cieszę się z tego :-)
Nigdy tak nie próbowałem , teraz znam nawet czas potrzebny na ożywienie
kwiatów .
Podaj parę szczegułów : w jakiej temperaturze trzymane , jak z wodą ,
(czysta , zmieniana , z dodatkami) itp . To interesujące
na czas zimy :-)
--

pozdrawiam :-) piotr

3. Data: 2006-01-09 09:48:26

Od: "Gleba" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A dzisiaj rano tj 9stycznia zauważyłem ,że rozwijają się kwiaty wiśni.
>
>Gałazki wstawiłem do zwykłej wody z kranu,kórą zmieniałem średnio co 10dni
w temperaturze pokojowej18-20stopni ok półtora metra od południowego okna
(chociaż ta ostatnia informacja chyba jest nieistotna dla przebiegu
pędzenia)

4. Data: 2006-01-09 10:01:52

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w temperaturze pokojowej18-20stopni ok półtora metra od południowego
okna
> (chociaż ta ostatnia informacja chyba jest nieistotna dla przebiegu
> pędzenia)

Czyli nic specjalnego :-)
Zawsze myślałem , że dla roślin klimatu umiarkowanego spoczynek
zimowy w który wchodzą jesienią jest konieczny (dla większości z nich
przynajmniej) a tu niespodzianka ;-) Wiśnie ledwo zaczęły zasypiać
a już można je obudzić - swoją drogą ciekawe czy całe drzewo
tak by się zachowało gdyby możliwe było zapewnić mu takie warunki
jakie można dać gałązkom ?
Przyroda jest wielka ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

5. Data: 2006-01-09 10:53:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> a już można je obudzić - swoją drogą ciekawe czy całe drzewo
> tak by się zachowało gdyby możliwe było zapewnić mu takie warunki

Okres spoczynku drzew zaczyna się w sierpniu. Do grudnia spokojnie już go
przeszły i stąd możliwość "obudzenia":)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2006-01-09 13:39:53

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dptca2$9j4$1@atlantis.news.tpi.pl piotrh

> [...]
> zimowy w który wchodzą jesienią jest konieczny (dla większości z nich
> przynajmniej) a tu niespodzianka ;-) Wiśnie ledwo zaczęły zasypiać

Hejka. Szukajcie a znajdziecie. :-) "Żywe dekoracje kwiatowe w wazonach
w okresie zimy to ogromny urok i ozdoba mieszkania. Zazwyczaj w miesiącu
styczniu pąki kwiatowe drzew i krzewów ozdobnych w naszym ogrodzie przeszły
okres spoczynku (około 30 dni w temperaturze od -50C do + 50C), niezbędny do
ich zakwitnięcia. Gałązki (pędy) nadają się do ścięcia, najlepiej w okresie
odwilży i bezpośrednio po deszczu, są wtedy pełne soków, a pąki nabrzmiałe
szybciej się rozwijają. W przypadku suchej pogody, przed wstawieniem do
wazonu pożądane jest zanurzenie gałązek w letniej wodzie o temperaturze ok.
300C.
W okresie silnych mrozów nie ścina się gałązek, istnieje możliwość
uszkodzenia roślin.
Zanim włożymy gałązki do wazonu, ich końce przy użyciu ostrego noża
rozszczepia się pionowo na długość ok. 5-7 cm, miażdżenie jest niewłaściwe,
uszkadza naczynia przewodzące wodę. Do wody można dodać preparat do
przedłużenia trwałości kwiatów (dostępny w kwiaciarniach), który powoduje
lepsze pobieranie wody przez pędy, zapobiega rozwojowi bakterii i opóźnia
przekwitanie.
Do przyspieszonego kwitnienia ("pędzenia") nadają się w warunkach domowych
cięte

w styczniu:

- pędy dwuletnie forsycji, zakwitają w krótkim czasie

- pędy brzozy, olchy, leszczyny, tzw. kotki pojawiają się po 2-3
tygodniach

- pędy jednoroczne lilaków (bzy) z krzewów sześcioletnich, rozwijają
się po 4-5 tygodniach

w lutym: pigwowiec, zakwita po 4-5 tygodniach

i w marcu: głóg, zakwita po 4-5 ty- godniach, tawuła wczesna po miesiącu,
jabłoń po około 2-3 tygo- dniach, a liście klonu palmowego po 2
tygodniach i są bardzo trwałe w wazonie."

7. Data: 2006-01-09 14:15:29

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przeszły
> okres spoczynku (około 30 dni w temperaturze od -50C do + 50C),

Czy miało być -5°C do +5°C
???
> [...]
do
> wazonu pożądane jest zanurzenie gałązek w letniej wodzie o

Czy miało być 30°C
???
:-)
Pozdrawiam dociekliwie
skryba

8. Data: 2006-01-09 14:43:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dptr1d$eag$1@news.onet.pl skryba <z...@o...pl>
napisał(a):

> Czy miało być -5°C do +5°C
> ???
>
> Czy miało być 30°C
> ???
> :-)

Hejka. Gratuluję Ci spostrzegawczości. :-) W kopiowanym tekście były °C
a nie 0C.
Pozdrawiam korekcyjnie Ja...cki

9. Data: 2006-01-09 14:47:07

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> "Żywe dekoracje kwiatowe w wazonach...........

Tak właśnie i ja myślałem : cięcie od stycznia po okresie
niskich temperatur ; ale Gleba ciął 1.grudnia i to
jest zadziwiające - mrozów na pewno nie było ,
a listopad raczej ciepły ;-)
U mnie w listopadzie jabłonie jeszcze zielone liście miały .
--

pozdrawiam :-) piotr

10. Data: 2006-01-09 21:29:43

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> Tak właśnie i ja myślałem : cięcie od stycznia po okresie
> niskich temperatur ; ale Gleba ciął 1.grudnia i to
> jest zadziwiające - mrozów na pewno nie było ,
> a listopad raczej ciepły ;-)

Oj, lektur szkolnych sie nie czyta :). Reymont opisuje w "Chłopach" jak
to w Boże Narodzenie zakwitły gałązki wiśni ściete w Andrzejki. Miało to
wróżyć pannie zamożpójście w tym roku.

Pozdrawiam
Bea

Nalewka kalinowa