UE a WAPARK

1. Data: 2001-05-10 19:08:18

Temat: UE a WAPARK
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Za niecałe dwa mieś. zaczyna się mój urlop no i nareszcie
cała moja rodzina odwiedzić będzie mogła swoją ojczyznę.
Taką możliwość człowiek pracujący ma właściwie raz
w roku.

A tu walą mi się na głowę problemy, których z powodu
kilkunastu lat życia w Niemczech, zrozumieć nie potrafię.

Gdy weszłem na stronę K.Markiewicza, poczytałem maile
dotyczące parkowania samochodów ON, nowego, - sorry -
najnowocześniejszego systemu "WAPARK" to budzą się
we mnie uczucia, których opisać nie potrafię.

A oto przyczyna tej frustracji w perspektywie mojego,
planowanego urlopu wypoczynkowego do Polski no i oczywiście
otwarcia zjazdu ON "Ustroń 2001" - "WAPARK".

Proszę więc Was o rady i pomoc odnośnie pytań
które poniżej napisałem:

>REGULAMIN
>WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"

>Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
20.12.1999 r.

Czy to dotyczy tylko Warszawy czy całego województwa?
A może całej Polski?

>IDENTYFIKATOR "N" przysługuje osobie niepełnosprawnej lub wskazanemu przez
tę osobę opiekunowi.

Mam w tej sprawie (ustalenie tego żem ON) tylko dokumenty po niemiecku.
Mam zabrać cały segregator z dokumentacją czy co?

>IDENTYFIKATOR "N" uprawnia do bezpłatnego parkowania w SPPN na specjalnie
wyznaczonych miejscach dla >niepełnosprawnych - oznakowanych znakami
poziomymi ("koperta") oraz znakami pionowymi (z napisem "miejsce dla
>inwalidy").

>IDENTYFIKATORY wydawane są na wniosek osoby niepełnosprawnej (lub jej
opiekuna) w Biurach Obsługi Klienta >"WAPARK".

Czyli osoba ON z poza Polski musi złożyć wniosek?

>Przy składaniu wniosku należy przedstawić do wglądu:
>Dowód osobisty składającego wniosek,

Będę miał tylko paszport - czy muszę się w takiej sytuacji wrócić do Niemiec
po dowód osobisty?

>Dowód rejestracyjny pojazdu na który wystawiony będzie identyfikator,
>Jeden z poniższych dokumentów:
>orzeczenie komisji lekarskiej o zaliczeniu do I, II lub III grupy
inwalidów,

Tego nie udowodnię bo w Niemczech takiego podziału (klasyfikacji) nie ma -
- patrz:

http://www.samisobie.clan.pl/DEUTCH/ondeutch.htm

>orzeczenie komisji lekarskiej o znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniu
niepełnosprawności,

Tego też nie ma.

>orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, o
niezdolności do soamodzielnej egzystencji, o >częsciowej niezdolności do
pracy,

Robię cały rok ja wół.

>legitymacji inwalidy,

Mam, po niemiecku.

>legitymacji osoby niepełnosprawnej,

A tu się pogubiłem - to ON w Polsce mają 2 legitymacje?
Te dwie w/w nazwy to nie to samo?

>W przypadku składania wniosku przez opiekuna oświadczenie osoby
niepełnosprawnej wskazujące opiekuna powinno być >złożone w obecności
pracownika Biura Obsługi Klienta "WAPARK" lub poświadczone zgodnie z
obowiązującymi >przepisami prawa. W przypadku osób małoletnich lub
ubezwłasnowolnionych należy przedstawić dokumenty >poświadczające prawa
rodziców / opiekunów.

>IDENTYFIKATOR "N" otrzymuje osoba niepełnosprawna lub jej opiekun na jeden
przez nią wskazany pojazd.

Zanosi się na to, że raz będę w Warszawie z żoną naszym autem a drugi raz
musi mnie przywieźć
kolega swoim, gdyż żona w tym czasie zabiera samochód bo ma taki kaprys i
pryska
do koleżanki na jeden tydzień.
Co mam więc zrobić - płacić?

>W przypadku konieczności wymiany IDENTYFIKATORA, osoba niepełnosprawna lub
jej opiekun zobowiązani są >zwrócić poprzednio otrzymany IDENTYFIKATOR oraz
uiścić opłatę manipulacyjną za powtórne wydanie >IDENTYFIKATORA w wysokości
20 zł.

>W przypadku zagubienia lub kradzieży IDENTYFIKATORA - duplikat może być
wydany tylko na ten sam pojazd (jak w >oryginalnym IDENTYFIKATORZE). Przy
wydaniu duplikatu pobierana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł.

>IDENTYFIKATOR "N" ważny jest przez okres, na jaki zostało wydane orzeczenie
o stopniu niepełnosprawności.

Ale ja będę tylko dwa razy parkował w tym roku w Warszawie.
I za 2 parkowania mam zapłacić 20 zł czyli ok. 10 DM?

>IDENTYFIKATOR traci ważność z chwilą zbycia samochodu lub zmiany danych, na
podstawie których został wydany >lub wydania przepisów ustalających
uprawnienia osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami i przewożących
osoby >niepełnosprawne oraz wzory dokumentów jakimi powinny legitymować się
takie osoby.

Z tego wynika, że identyfikator wydawany jest na konkretny pojazd a skoro
tak
to aby go otrzymać, nie lepiej całą procedurę ograniczyć do przedłożenia
przez
ON karty rejestracyjnej swego samochodu?

No to jak to w końcu ma wyglądać dla ON które wpadną sobie do Warszawy
z krajów UE i zderzą się z najnowocześniejszym w eurpie systemem parkowania.
W UE tak nowoczesnych systemów jeszcze nie wymyślono.
Pozostano przy prostym i praktycznym - emblemat z danymi - patrz strona
K. Markiewicza.

Jednego możecie być pewni Wszyscy.
W Niemczech nikt Was nie będzie ganiał za jakimś identyfikatorem.

Gdyby ktoś z Was znalazł w tym nowoczesnym bigosie regulamin i przepisy
dla ON z zagranicy, to podeślijcie mi proszę.

pozdr. - Józek

2. Data: 2001-05-10 19:59:35

Temat: Re: UE a WAPARK
Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie.

> 20.12.1999 r.
>
> Czy to dotyczy tylko Warszawy czy całego województwa?
> A może całej Polski?

Jozku, na identyfikatorze N czerwonymi literami napisano:
UPOWAZNIA DO BEZPLATNEGO KORZYSTANIA Z WYZNACZONYCH MIEJSC PARKINGOWYCH
SYSTEMU PARKINGOW PLATNYCH NIESTRZEZONYCH W WARSZAWIE

Gdzie dziala System Parkingow Platnych Niestrzezonych (SPPN) pokazuje
mapa http://www.wapark.com.pl/mapa.htm

:)))

> Gdyby ktoś z Was znalazł w tym nowoczesnym bigosie regulamin i
przepisy
> dla ON z zagranicy, to podeślijcie mi proszę.

Na stronie KONTAKT http://www.wapark.com.pl/ankieta_pol.htm znajdziesz
na szczescie jakies namiary.
Mozesz zadzwonic lub emailowac.
Dowiesz sie pewnie, ze WaPark jedynie eksploatuje a decyduje Zarzad Drog
Miejskich w Warszawie.

Prawdopodobnie bedziesz musial podobne dzialania wykonac w kazdym
miescie, ktore odwiedzisz :)))

Masz wiec do wyboru: PLACIC albo szybko wrocic do zdrowia i ... PLACIC
:)))

Pozdrawiam Cie
K.Markiewicz

3. Data: 2001-05-10 21:16:57

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> UPOWAZNIA DO BEZPLATNEGO KORZYSTANIA Z WYZNACZONYCH MIEJSC PARKINGOWYCH
> SYSTEMU PARKINGOW PLATNYCH NIESTRZEZONYCH W WARSZAWIE

/.../

> Prawdopodobnie bedziesz musial podobne dzialania wykonac w kazdym
> miescie, ktore odwiedzisz :)))
>
> Masz wiec do wyboru: PLACIC albo szybko wrocic do zdrowia i ... PLACIC
> :)))

No ale jak się zapłaci to dostaje się rachunek a jak się ma rachunek
to zrobi się kopię i......tam gdzie trzeba;-).
W końcu do Brukseli nie tak daleko.

Ach, wysłałem Ci mailem zezwolenie (JPG) obowiąziązujące w Niemczech
a dotyczące parkowania przez ON. Niestety, po raz któryś już z kolei.....
.....wróciło:-)

4. Data: 2001-05-11 16:42:18

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> UPOWAZNIA DO BEZPLATNEGO KORZYSTANIA Z WYZNACZONYCH MIEJSC PARKINGOWYCH
> SYSTEMU PARKINGOW PLATNYCH NIESTRZEZONYCH W WARSZAWIE

No ale jak znmy życie to wiemy jak szybko "zaraza" się rozprzestrzenia.
Nie wiedziałem jakie są jej rozmiary w skali kraju - dlatego profilaktycznie
pozwoliłem sobie zapytać.

> Gdzie dziala System Parkingow Platnych Niestrzezonych (SPPN) pokazuje
> mapa http://www.wapark.com.pl/mapa.htm
>

> :)))

Ładna ta mapka - to centrum miasta.
A gdzie parkują, za ile /mieś. i gdzie warszawiacy mieszkający w strefie
WAPARK-u?

> [...]
> na szczescie jakies namiary.
> Mozesz zadzwonic lub emailowac.
> Dowiesz sie pewnie, ze WaPark jedynie eksploatuje a decyduje Zarzad Drog

Znalazłem:-)

> Prawdopodobnie bedziesz musial podobne dzialania wykonac w kazdym
> miescie, ktore odwiedzisz :)))

To właśnie wyżej nazwałem "zarazą":-)

> Masz wiec do wyboru: PLACIC albo szybko wrocic do zdrowia i ... PLACIC
> :)))

Nie, nie Krzysztofie:-).
Zadna z tych ewentualności nie wchodzi w rachubę.

A przy okazji.
Na servery IdN, proinfo, Czat dla niepełnosprawnych Agaty wejść z
Niemiec to zakrawa na cud.
Na Twojej prywatnej wisiałem ponad godzinę - żadnego transferu
danych. Tylko takie jedno-, dwusekundowe próbkowania.
W drugim natomiast oknie IE jak po maśle na ONET.pl
czy strona "kochanego" WAPARK-u.

Można dostać siwych włosów lub BSE.

pozdr. - Józek

5. Data: 2001-05-11 20:54:06

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> danych. Tylko takie jedno-, dwusekundowe próbkowania.
> W drugim natomiast oknie IE jak po maśle na ONET.pl

Niestety - na "magiczne" wlasnosci lacz nie mam wplywu.
I tak ciezymy sie z tej naszej darowanej linii 1MB/s.

KM

Ankieta stusdentki
Pytanie o umieszcenie linku na stronie
Important news