UE a WAPARK

następny post »
From: "JC" <J...@t...de>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: UE a WAPARK
Date: Thu, 10 May 2001 21:08:18 +0200

Witam serdecznie.

Za niecałe dwa mieś. zaczyna się mój urlop no i nareszcie
cała moja rodzina odwiedzić będzie mogła swoją ojczyznę.
Taką możliwość człowiek pracujący ma właściwie raz
w roku.

A tu walą mi się na głowę problemy, których z powodu
kilkunastu lat życia w Niemczech, zrozumieć nie potrafię.

Gdy weszłem na stronę K.Markiewicza, poczytałem maile
dotyczące parkowania samochodów ON, nowego, - sorry -
najnowocześniejszego systemu "WAPARK" to budzą się
we mnie uczucia, których opisać nie potrafię.

A oto przyczyna tej frustracji w perspektywie mojego,
planowanego urlopu wypoczynkowego do Polski no i oczywiście
otwarcia zjazdu ON "Ustroń 2001" - "WAPARK".

Proszę więc Was o rady i pomoc odnośnie pytań
które poniżej napisałem:

>REGULAMIN
>WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"

>Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
20.12.1999 r.

Czy to dotyczy tylko Warszawy czy całego województwa?
A może całej Polski?

>IDENTYFIKATOR "N" przysługuje osobie niepełnosprawnej lub wskazanemu przez
tę osobę opiekunowi.

Mam w tej sprawie (ustalenie tego żem ON) tylko dokumenty po niemiecku.
Mam zabrać cały segregator z dokumentacją czy co?

>IDENTYFIKATOR "N" uprawnia do bezpłatnego parkowania w SPPN na specjalnie
wyznaczonych miejscach dla >niepełnosprawnych - oznakowanych znakami
poziomymi ("koperta") oraz znakami pionowymi (z napisem "miejsce dla
>inwalidy").

>IDENTYFIKATORY wydawane są na wniosek osoby niepełnosprawnej (lub jej
opiekuna) w Biurach Obsługi Klienta >"WAPARK".

Czyli osoba ON z poza Polski musi złożyć wniosek?

>Przy składaniu wniosku należy przedstawić do wglądu:
>Dowód osobisty składającego wniosek,

Będę miał tylko paszport - czy muszę się w takiej sytuacji wrócić do Niemiec
po dowód osobisty?

>Dowód rejestracyjny pojazdu na który wystawiony będzie identyfikator,
>Jeden z poniższych dokumentów:
>orzeczenie komisji lekarskiej o zaliczeniu do I, II lub III grupy
inwalidów,

Tego nie udowodnię bo w Niemczech takiego podziału (klasyfikacji) nie ma -
- patrz:

http://www.samisobie.clan.pl/DEUTCH/ondeutch.htm

>orzeczenie komisji lekarskiej o znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniu
niepełnosprawności,

Tego też nie ma.

>orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, o
niezdolności do soamodzielnej egzystencji, o >częsciowej niezdolności do
pracy,

Robię cały rok ja wół.

>legitymacji inwalidy,

Mam, po niemiecku.

>legitymacji osoby niepełnosprawnej,

A tu się pogubiłem - to ON w Polsce mają 2 legitymacje?
Te dwie w/w nazwy to nie to samo?

>W przypadku składania wniosku przez opiekuna oświadczenie osoby
niepełnosprawnej wskazujące opiekuna powinno być >złożone w obecności
pracownika Biura Obsługi Klienta "WAPARK" lub poświadczone zgodnie z
obowiązującymi >przepisami prawa. W przypadku osób małoletnich lub
ubezwłasnowolnionych należy przedstawić dokumenty >poświadczające prawa
rodziców / opiekunów.

>IDENTYFIKATOR "N" otrzymuje osoba niepełnosprawna lub jej opiekun na jeden
przez nią wskazany pojazd.

Zanosi się na to, że raz będę w Warszawie z żoną naszym autem a drugi raz
musi mnie przywieźć
kolega swoim, gdyż żona w tym czasie zabiera samochód bo ma taki kaprys i
pryska
do koleżanki na jeden tydzień.
Co mam więc zrobić - płacić?

>W przypadku konieczności wymiany IDENTYFIKATORA, osoba niepełnosprawna lub
jej opiekun zobowiązani są >zwrócić poprzednio otrzymany IDENTYFIKATOR oraz
uiścić opłatę manipulacyjną za powtórne wydanie >IDENTYFIKATORA w wysokości
20 zł.

>W przypadku zagubienia lub kradzieży IDENTYFIKATORA - duplikat może być
wydany tylko na ten sam pojazd (jak w >oryginalnym IDENTYFIKATORZE). Przy
wydaniu duplikatu pobierana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł.

>IDENTYFIKATOR "N" ważny jest przez okres, na jaki zostało wydane orzeczenie
o stopniu niepełnosprawności.

Ale ja będę tylko dwa razy parkował w tym roku w Warszawie.
I za 2 parkowania mam zapłacić 20 zł czyli ok. 10 DM?

>IDENTYFIKATOR traci ważność z chwilą zbycia samochodu lub zmiany danych, na
podstawie których został wydany >lub wydania przepisów ustalających
uprawnienia osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami i przewożących
osoby >niepełnosprawne oraz wzory dokumentów jakimi powinny legitymować się
takie osoby.

Z tego wynika, że identyfikator wydawany jest na konkretny pojazd a skoro
tak
to aby go otrzymać, nie lepiej całą procedurę ograniczyć do przedłożenia
przez
ON karty rejestracyjnej swego samochodu?

No to jak to w końcu ma wyglądać dla ON które wpadną sobie do Warszawy
z krajów UE i zderzą się z najnowocześniejszym w eurpie systemem parkowania.
W UE tak nowoczesnych systemów jeszcze nie wymyślono.
Pozostano przy prostym i praktycznym - emblemat z danymi - patrz strona
K. Markiewicza.

Jednego możecie być pewni Wszyscy.
W Niemczech nikt Was nie będzie ganiał za jakimś identyfikatorem.

Gdyby ktoś z Was znalazł w tym nowoczesnym bigosie regulamin i przepisy
dla ON z zagranicy, to podeślijcie mi proszę.

pozdr. - Józek