Pytanie do lekarzy (Angina ropna).

1. Data: 2005-01-05 13:03:36

Temat: Pytanie do lekarzy (Angina ropna).
Od: "cyc" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachorowałem na anginę ropną, dzień przed pójściem do lekarza miałem 39,8
stopni gorączki.

Bardzo często zdarza mi się że choruje na tą chorobę, od dzieciństwa
pamiętam że zawsze chorowałem na anginę i anginę ropna.

Lekarz przepisał mi antybiotyk DURACEF, oprócz tego SEBIDIN i SCORBOLAMID.

Dostałem 5 dni zwolnienia.

Mam pytanie, ile czasu trwa leczenie anginy ropnej?

Ile powinienem dostać dni zwolnienia żeby porządnie wyleczyć tą chorobę?

Czy antybiotyk nie powinno się brać co najmniej 1 tydzień albo 2 tygodnie?

Czy biorąc antybiotyk i chodząc codziennie do pracy itp. nie jestem na nic
narażony, tzn. bardziej podatny na jakieś infekcje czy coś?

Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.

2. Data: 2005-01-05 14:07:13

Temat: Re: Pytanie do lekarzy (Angina ropna).
Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyc" <c...@o...pl> napisał
> Bardzo często zdarza mi się że choruje na tą chorobę, od dzieciństwa
> pamiętam że zawsze chorowałem na anginę i anginę ropna.

Nie jestem lekarzem ale mialem podobny przypadek.
Przec cale dziecinstwo, az do 20 lat mialem co roku angine ropna.
Po wyjezdzie na studia, kiedy to zaczalem sie inaczej odzywiac, anginy
minely i nie mialem juz nigdy przez kilkadziesiat lat az do dzisiaj
Dodam ze w domu rodzinnym wyzywienie bylo nad wyraz skromne i nieurozmaicone
a w stolowce studenckiej byly trzy posilki dziennie dobrze zbilansowane
dietetycznie.
Tylko tym sobie tlumacze tak nagle i radykalne uzdrowienie.
W domu rodzinnym prawie nigdy nie jadlem miesa, masla, mleka czy jajek,
podstawa bylu zupy bezmiesne kartofle i chleb ze smalcem.
Popatrz pod tym katem na to czym sie odzywiasz, moze tu jest klucz?

3. Data: 2005-01-05 17:59:13

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyc" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zachorowałem na anginę ropną, dzień przed pójściem do lekarza miałem 39,8
> stopni gorączki.

typowe, potem szybko spada (np po Paracetamolu)

> Bardzo często zdarza mi się że choruje na tą chorobę, od dzieciństwa
> pamiętam że zawsze chorowałem na anginę i anginę ropna.

Co znaczy bardzo często? Może trzeba szukać przyczyny spadku odporności?...

> Lekarz przepisał mi antybiotyk DURACEF, oprócz tego SEBIDIN i SCORBOLAMID.

Oficjalne zalecenie: penicylina oporna na betalaktamazę przez minimum 10 dni
(np. Ospen)
Ważne jest rozpoznanie czy to faktycznie angina (angina to inaczej ropne,
paciorkowcowe zap. migdałków)
Jeśli nie ma paciorkowca Duracef może być.

> Dostałem 5 dni zwolnienia.

Długość zwolnienia nie przekłada sie na ilość dni brania antybiotyku.
Ważne jest ile faktycznie jest się NIEZDOLNYM do pracy w wyniku choroby.

> Mam pytanie, ile czasu trwa leczenie anginy ropnej?

Jak wyżej: 10 dni minimum

> Ile powinienem dostać dni zwolnienia żeby porządnie wyleczyć tą chorobę?

Jeśli siedzisz w pracy za biurkiem, to może być z pięć dni.

> Czy antybiotyk nie powinno się brać co najmniej 1 tydzień albo 2
tygodnie?

Zależy od schorzenia. Zupełnie indywidualne...

> Czy biorąc antybiotyk i chodząc codziennie do pracy itp. nie jestem na nic
> narażony, tzn. bardziej podatny na jakieś infekcje czy coś?

Po owych pięciu dniach? Raczej wątpię.

> Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.

Też pozdrawiam

4. Data: 2005-01-05 18:14:04

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

poradniawkamieniu napisał/a:
>Oficjalne zalecenie: penicylina oporna na betalaktamazę przez minimum 10 dni
>(np. Ospen)
Gwoli ścisłości - Ospen to V-cylina i nie jest odporna na betalaktamazę,
ale to nie ma znaczenia, bo betapaciorkowce z gr. A (S. pyogenes) i tak
jej nie wytwarzają.:-)

5. Data: 2005-01-06 11:53:08

Temat: UŚCIŚLENIE
Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
napisał w wiadomości
> Gwoli ścisłości - Ospen to V-cylina i nie jest odporna na betalaktamazę,
> ale to nie ma znaczenia, bo betapaciorkowce z gr. A (S. pyogenes) i tak
> jej nie wytwarzają.:-)

Biję się w piersi :)
Ospen jest penicyliną naturalną (fenoksymetylopenicylina),
nie jest oporny na penicylinazę, a gronkowce jej faktycznie nie wytwarzają.
V-cylina to nie Ospen jednak, tylko odpowiednik produkowany kiedyś przez
Polfę.
Zresztą w innych dawkach...
Z obecnie dostępnych odpowiedników Ospenu pozostaje chyba jeszcze tylko
Taropen.

Skoro mamy być aż tak ściśli to idąc za profesor Dzierżanowską:
Do leczenia anginy należy stosować: penicylinę fenoksymetylową (Ospen,
V-cylina, Taropen)
cefadroksylem (Biodroxil, Duracef) lub cefaklorem (CEK, Ceklor i kilka
jeszcze innych).
Wymienia to w tej kolejności i raczej trza sie tego trzymać.
Tak jak i owych 10 dni...
Wymienia też kilka preparatów "wzbronionych" do leczenia ropnego zap.
migdałków...
Tak wiec nalezy uznac, ze Duracef był ok.,
skoro twoj doktor "przerobił" juz te wcześniejsze, a masz nawroty.

Wracając do Dzierżanowskiej, to poleca ona zastosowanie klindamycyny
(najpopularniejszym chyba Dalacin C) u "recydywistów",
bo z jej doświadczeń wynika, że likwiduje to nosicielstwo.

6. Data: 2005-01-06 12:48:26

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> napisał
> [...]
> paciorkowcowe zap. migdałków)
> Jeśli nie ma paciorkowca Duracef może być.

Mysle ze piszecie o czyms innym niz pytal "cyc".
Pytanie nie brzmialo jak doraznie pozbyc sie anginy ale jak na trwale usunac
przyczyne jej powstawania u tego osobnika, a o tym zaden z Was nie wspomina.

7. Data: 2005-01-06 16:55:38

Temat: Re: UŚCIŚLENIE
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

poradniawkamieniu napisał/a:
>Biję się w piersi :)
>Ospen jest penicyliną naturalną (fenoksymetylopenicylina),
>nie jest oporny na penicylinazę, a gronkowce jej faktycznie nie wytwarzają.
Chyba paciorkowce.
U gronkowców >90% szczepów wytwarza ten enzym.:-)

>V-cylina to nie Ospen jednak, tylko odpowiednik produkowany kiedyś przez
>Polfę.
Skrót myślowy - powinienem był napisać fenoksymetylopenicylina.

> [...]
>jeszcze innych).
>Wymienia to w tej kolejności i raczej trza sie tego trzymać.
Zgadzam się.:-)

>Wymienia też kilka preparatów "wzbronionych" do leczenia ropnego zap.
>migdałków...
> Tak wiec nalezy uznac, ze Duracef był ok.,
Jw.:-)

>Wracając do Dzierżanowskiej, to poleca ona zastosowanie klindamycyny
>(najpopularniejszym chyba Dalacin C) u "recydywistów",
>bo z jej doświadczeń wynika, że likwiduje to nosicielstwo.
Trzeba przy jej stosowaniu uważać na Clostridium difficile.:-)

8. Data: 2005-01-06 19:30:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2005-01-06 19:41:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Jan 2005, poradniawkamieniu wrote:

> nie jest oporny na penicylinazę, a gronkowce jej faktycznie nie wytwarzają.
> V-cylina to nie Ospen jednak, tylko odpowiednik produkowany kiedyś przez

gronkowce chyba moga, paciorkowce nie wytwarzaja. Tak mi sie wydaje

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

10. Data: 2005-01-06 20:38:20

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.BSO.4.58L0.0501062040540.27742@renata.am.t
orun.pl...
> [...]

> V-cylina to nie Ospen jednak, tylko odpowiednik produkowany kiedyś przez

gronkowce chyba moga, paciorkowce nie wytwarzaja. Tak mi sie wydaje

To się nazywa upierdliwość! Toż widać że przjęzyczenie było...

P.>
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl