USG a ciąża

1. Data: 2002-05-30 07:42:42

Temat: USG a ciąża
Od: Wojciech Woźniak <w...@z...rzeszow.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Jestem tu po raz pierwszy i od razu chciałbym zapytać o kwestię robienia
USG w czasie ciaży. Czy jest szkodliwe? Jest wiele głosów o tym że nie i
tyle samo że tak-chociaż bez wyraźnych uzasadnień. Jak jest naprawdę?
Czy robienie badania np co 3tyg. może się odbić niekorzystnie na
dziecku?

Pozdro
Wojtek

2. Data: 2002-05-30 11:18:57

Temat: Re: USG a ciąża
Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Woźniak" <w...@z...rzeszow.tpsa.pl> napisał w
wiadomości news:3CF5D7F2.25E7A091@zt.rzeszow.tpsa.pl...
> Witam wszystkich!

w ciazy usg powinno sie robic 3 razy:w 10, 20 i 30 tygodniu. w takiej ilosci
nie jest to na pewno szkodliwe (szczegolnie przy nowoczesnych aparatach) a
czesciej robic nie trzeba

3. Data: 2002-05-30 13:57:01

Od: Wojciech Woźniak <w...@z...rzeszow.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

OK to wiadomo, ale mi chodziło o to jakie skutki może wywołać robienie USG na
dziecko. A może wogóle to nie jest groźne przy dzisiejszych aparatach. Jeżeli
ktoś wie jak działa aparat USG i czy jego fale sš szkodliwe proszę o odpowiedź.

Wojtek

4. Data: 2002-05-30 22:34:47

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojciech Woźniak <w...@z...rzeszow.tpsa.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@z...rzeszow.tpsa.pl...
> [...]
Jeżeli
> ktoś wie jak działa aparat USG i czy jego fale sš szkodliwe proszę o
Czesc
Badanie usg nie jest szkodliwe dla rozwijajacego sie plodu i na pewno trzeba
je wykonac tak jak pisal Jurek w 10 20 i 30 tygodniu ciazy aby odpowiednio
wczesniej wykryc ewentualne nieprawidlowosci.i potwierdzic prawidlowy rozwoj
ciazy.
Oczywiscie nikt nie robil doswiadczen na rozwijajacych sie zarodkach i
plodach ludzkich ale do tej pory nie zaobserowano jakichkolwiek dzialn
niepozadanych wiec badanie jest powszechnie stosowane na calym cywilizowanym
swiecie.
Naprawde nie ma sie czego bac.
Pozdrawiam Karolina

5. Data: 2002-05-30 23:06:50

Od: "ula p." <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Woźniak wrote:

> [...]
> Jeżeli ktoś wie jak działa aparat USG i czy jego fale sš szkodliwe proszę

Według mojego ginekologa nic nie wiadomo o skutkach ubocznych.
Koleżanka miała ciążę zagrożoną i w pierwszych 2 trymestrach ciąży miała
robione USG średnio co 2 tyg., dziecko ma teraz 2 latka i wszystko z nim
jest w porządku.

ula p. i Basia (10.10.01)

6. Data: 2002-05-30 23:16:05

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Woźniak" <w...@z...rzeszow.tpsa.pl> skrev i meddelandet
> [...]
naprawdę?
> Czy robienie badania np co 3tyg. może się odbić niekorzystnie na

Oczywiscie. Sa rozne teorie, ale nie udowodniono ich, wiec nie ma
sensu o nich pisac.

Ostatnio jednak obserwuje sie coraz wiecej porodow "z raczka", co jest
tlumaczone zaslanianiem oczek przez dziecko /USG jest przez nie
odbierane jako razace "swiatlo"/. Ile w tym jest prawdy? Nie wiem, w
kazdym razie czasami na ekranie widac, ze dziecko nie lubi USG i przed
glowica ucieka...

magda

7. Data: 2002-05-31 12:18:59

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> w ciazy usg powinno sie robic 3 razy:w 10, 20 i 30 tygodniu. w takiej
ilosci
> nie jest to na pewno szkodliwe (szczegolnie przy nowoczesnych aparatach) a
> czesciej robic nie trzeba

Strasznie jestes kategoryczny, ale jednak czasem trzeba czesciej...o tym
decyduje lekarz, a nie z gory zalozony harmonogram:-)
Iza

8. Data: 2002-05-31 19:56:11

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbierane jako razace "swiatlo"/. Ile w tym jest prawdy? Nie wiem, w
> kazdym razie czasami na ekranie widac, ze dziecko nie lubi USG i przed

Czesc
Czy moglabys bardziej rozwinac temat porodow " z raczka " (moze chodzi o
porody gdzie czescia przodujaca jest raczka plodu) i opisac gdzie dziecko
ucieka przed glowica w czasie badania USG.
Pozdrawiam Karolina

9. Data: 2002-05-31 21:11:43

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Karolina" <k...@b...wroc.pl> skrev i meddelandet

> Czesc
> Czy moglabys bardziej rozwinac temat porodow " z raczka " (moze
chodzi o
> porody gdzie czescia przodujaca jest raczka plodu)

Nie raczka ale glowka z raczka.

> i opisac gdzie dziecko ucieka przed glowica w czasie badania USG.

???
Nie widzialas nigdy tego na USG?

magda

10. Data: 2002-05-31 22:14:11

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest
> [...]
Czesc
No niestety nie widzilam.To co mowisz jest niestety niezgodne z prawda i
mozesz kogos niepotrzebnie przestraszyc albo zrobic wrecz krzywde.
Ruchy plodu sa rzecza naprawde pozadana i fizjologiczna i nie nalezy do tego
dorabiac zbednych teorii bo interpretacja obrazu i jego ocena nalezy do
lekarza.
Zreszta moze wypowie sie jakis obecny na liscie ginekolog (usg ciazowym
zajmuja sie jednak glownie oni a nie radiolodzy)i rozwieje twoje watpliwosci
bo jak sama piszesz nie wiesz ile jest prawdy w tym co glosisz.
Pozdrawiam serdecznie i zycze zawsze bezstresowego usg
Karolina

Wrzody i medycyna naturalna
maloglowie
bol glowy