Ujemna temperatura a rośliny.

1. Data: 2006-01-22 18:01:21

Temat: Ujemna temperatura a rośliny.
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam "takiego pomysła", wpisujmy do tego wątku wskazania temperatury w miarę jej
spadku lub wzrostu w naszych ogrodach, wiosną podzielimy sie wiadomościami na
temat tego co przezimowało bez problemowo, a co z mniejszymi lub większymi
uszkodzeniami i jak było zabezpieczone. Można by było w ten sposób stwierdzić
praktycznie, jakie rośliny rzeczywiście są mrozoodporne i nadają się do naszej
strefy klimatycznej i jak te inne najlepiej zabezpieczać na zimę. Można by było
później zrobić jakąś listę roślin zimujących bez problemów, oraz takich które
zimują zabezpieczone i w jaki sposób trzeba to robić. Mozna by to po opracowaniu
(mogę się tego podjąć) opublikować np. na stronie forum.
Napiszcie co o tym sądzicie, ja myślę że takie informacje zebrane w jednym
miejscu były by bardzo przydatne.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

2. Data: 2006-01-22 18:52:07

Temat: Re: Ujemna temperatura a rośliny.
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:2fdf.000000fc.43d3c870@newsgate.onet.pl...
> Witam,
> Mam "takiego pomysła", wpisujmy do tego wątku wskazania temperatury
w miarę jej
> spadku lub wzrostu w naszych ogrodach,

O północy u mnie było 0°C ale o 8.00 już -17°C teraz -19°C

> [...]
> (mogę się tego podjąć) opublikować np. na stronie forum.
> Napiszcie co o tym sądzicie, ja myślę że takie informacje zebrane w

Mogą to być informacje przydatne, tylko czy warta _skórka wyprawki_?

> Pozdrawiam,
> Paweł Woynowski

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2006-01-22 22:40:49

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogą to być informacje przydatne, tylko czy warta _skórka wyprawki_?

A mógł byś to sprecyzować.

> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Można by to było jeszcze rozszeżyć np. o poradnik zabezpieczania roślin na zimę,
nie wszyscy to potrafią, mało tego w sieci i trzeba się "nalatać" żeby coś
znaleźć. Po wpisaniu "zabezpieczenie roślin na zimę", znalazłem jeden katalog
sklepu ogrodniczego z materiałami do zabezpieczeń i trzy strony z poradami
bardzo ogólnymi.
Myślałem o zrobieniu tego w jednym miejscu, z podziałem na grupy roslin lub gatunki.

Teraz u mnie w Warszawie -22,4 st.C i spada nadal, w ciągu dnia bylo ok -12 st.C

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

4. Data: 2006-01-23 06:47:20

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:2fdf.000001d2.43d409f0@newsgate.onet.pl...

> Teraz u mnie w Warszawie -22,4 st.C i spada nadal, w ciągu dnia bylo
ok -12 st.C

U mnie teraz jest -30*C, a przed chwilą słyszałam, że tej nocy ma być
jeszcze zimniej :-(.

Z pozdrowieniami, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

5. Data: 2006-01-23 08:04:31

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dr1ubr$2m7$1@nemesis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał

> U mnie teraz jest -30*C, a przed chwilą słyszałam, że tej nocy ma być
> jeszcze zimniej :-(.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Hejka. W radiu piosenka: "Nie narzekam, dobrze jest" ;-), a za oknem
biało, czysto, słonecznie i tylko -22°C. :-) Dwa kaloryfery ledwo letnie (w
kuchni i łazience), na parapetach okiennych i pod drzwiami położyliśmy koce,
bo w domu trudno wytrzymać bez dopingu nalewkowego ;-) a Gwidonek odmawia
spacerów. :-(
Pozdrawiam mroźnie Ja...cki

6. Data: 2006-01-23 08:21:03

Od: <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Taki pomysł ma sens tyle tylko, że trzeba uwzględnić różne ''strefy
klimatyczne w naszym kraju". To co pod Warszawą bezwzględnie wymaga okrycie
u mnie po Opolem już tylko w przypadku bardzo ostrych i bezśnieżnych zim.
Mniejsze krzewy i rośliny w tym roku posadzone bezwzględnie okręcam
kartonem, wcześniej wiążąc gałązki. Na górę nakładam nierozerwane pudełko i
obciążam konstrukcję np, połówką cegły. Kiedy jest ciepło zdejmuję pudelko.
Trochę z tym zachodu, ale myślę, że warto.

Pozdrawiam Zoe

7. Data: 2006-01-23 08:42:11

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał

> [...]
i pod drzwiami położyliśmy koce,
> bo w domu trudno wytrzymać bez dopingu nalewkowego ;-) a Gwidonek odmawia

Muszę się przyznać, że wczoraj Twoja pyszna nalewka została definitywnie
wykończona.
Ci, którzy piszą w tematach 'Nalewki' niech się słuchają Dirka, bo to
mistrz nad mistrze ;-)))

Majka (-15* C )

8. Data: 2006-01-23 08:52:12

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał

> i pod drzwiami położyliśmy koce,

Nic dziwnego. Po dopingu nalewkowym łapki mu się rozjeżdżają
:-)

> [...]
definitywnie
> wykończona.
> Ci, którzy piszą w tematach 'Nalewki' niech się słuchają Dirka, bo

Wiemy, wiemy
:-))

> Majka (-15* C )

Pozdrawiam pogodnie przy -23°C
skryba

9. Data: 2006-01-23 08:55:36

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wykończona.
> Ci, którzy piszą w tematach 'Nalewki' niech się słuchają Dirka, bo to

Co prawda, to prawda :-)). Szkoda, że mam do Jarka tak daleko ;-).

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2006-01-23 09:11:52

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dr24rm$jgi$1@atlantis.news.tpi.pl Majka
<m...@g...szczecin.pl> napisał(a):

> Muszę się przyznać, że wczoraj Twoja pyszna nalewka została
> definitywnie wykończona.
> Ci, którzy piszą w tematach 'Nalewki' niech się słuchają Dirka, bo
> to mistrz nad mistrze ;-)))

Hejka. Od razu mi się zrobiło cieplej od Twoich komplementów, Majko. :-)
Prace nad nowymi nalewkami i ich degustacja trwają nieustannie. ;-)Obecnie
eksperymentuję z nalewką pigwowcowo-aroniowo-wiśniowo-czarnoporzeczkową.
Myślę, że sekret pyszności tkwi w surowcu jakim jest spirytus z siedleckiego
Polmosu, który jest pędzony w gorzelni w Krzesku z ekologicznych podlaskich
ziemniaków. :-)
Pozdrawiam cieplej Ja...cki
PS Zapomniałem, że nie rozstaję się z grubym swetrem z łowcej wełny,
zakupionym na targu w Nowym Targu. :-)

Pesymistyczna prognoza pogody :-)
Poszukuję Allamanda
Co to za kwiat?