Ujemna temperatura a rośliny.

71. Data: 2006-01-28 22:42:27

Temat: Re: Ujemna temperatura a rośliny.
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznaje się że drzewek nie okrywam i nie maluje .
> Malowane pnie, dla mnie wyglądają jak imitacja brzóz:-).
>
> Pozdrawiam TeresaR

No ale malowanie pni nie ma za zadanie upodobniać jabłoni do brzóz ;-)
To użytkowe przedsięwzięcie ... Pomalowane pnie kojarzą mi się z
obrazami impresjonistów i nie wiem czemu ale to jakieś polskie dla mnie jest
:-)

Serdecznie Miłka

72. Data: 2006-01-28 22:56:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> To użytkowe przedsięwzięcie ... Pomalowane pnie kojarzą mi się z
> obrazami impresjonistów i nie wiem czemu ale to jakieś polskie dla mnie

Polskie i owszem, bo w różnych ogrodach wokół malowanie zwykle zaczyna się w
marcu, czyli jakieś co najmniej 2 miesiące za późno. I jednocześnie maluje
się też krawężniki :)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

73. Data: 2006-01-28 23:18:04

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> marcu, czyli jakieś co najmniej 2 miesiące za późno. I jednocześnie maluje
> się też krawężniki :)

I nie tylko ,widziałam pomalowane na bialo kamienie przy oczku(-:

Pozdrawiam TeresaR

74. Data: 2006-01-28 23:30:44

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> To użytkowe przedsięwzięcie ... Pomalowane pnie kojarzą mi się z
> obrazami impresjonistów i nie wiem czemu ale to jakieś polskie dla mnie

To już wolę chochoły:-)
W okolicy jest wiele sadów ,
nie widzę żeby tam drzewka były malowane.

Pozdrawiam TeresaR

75. Data: 2006-01-29 09:39:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Skoro jesteśmy w antykwariacie, to mam dodatkowe pytanie. Co
> służyło do wybielania zębów w starożytnym Rzymie? ;-)

Pewnie popiół z papierosów marki Marlboro :-)

> Może warto by było
> wrócić do sprawdzonych metod. :-)

Czyli natura poradzi sobie sama eliminując słabsze osobniki ;-)

Pozdrawiam, Barbara

76. Data: 2006-01-29 10:45:23

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jan 2006 23:56:03 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> Polskie i owszem, bo w różnych ogrodach wokół malowanie zwykle zaczyna się w
> marcu, czyli jakieś co najmniej 2 miesiące za późno. I jednocześnie maluje
> się też krawężniki :)

Kiedyś na wsiach bieliło się wapnem chałupy wiosną, coby na Wielką Noc
wyglądały świeżo. Przy okazji gospodarze poprawiali drzewka.
Może stąd zwyczaj bielenia w marcu, spowodowany błędną sugestią
prawidłowości przekazaną przez przodków.

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

77. Data: 2006-01-29 15:09:33

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To już wolę chochoły:-)

Niestety trudno jest dostać słomę nie belowaną. W mojej okolicy tylko
kombajnem.

> W okolicy jest wiele sadów ,
> nie widzę żeby tam drzewka były malowane.

Nie wiem czemu, moze mają stare drzewa. A właśnie, do jakiego wieku
drzewa należało by malować pnie ?

Serdecznie Miłka

78. Data: 2006-01-30 09:13:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Skoro jesteśmy w antykwariacie, to mam dodatkowe pytanie. Co
> służyło do wybielania zębów w starożytnym Rzymie? ;-) Może warto by było
> wrócić do sprawdzonych metod. :-)

Jak to co, przecież pastę do zębów i gumę do żucia importowali z Egiptu.
;-)

> Pozdrawiam historycznie Ja...cki
> PS Uważam, że zalecanie szczotkowania pni drzew owocowych jest
> nieracjonalne. W końcu ptaszki też muszą coś jeść.

To im załóż budki lęgowe.
pozdr. jerzy

Pesymistyczna prognoza pogody :-)
Poszukuję Allamanda