Ukorzeniacz do roslin

31. Data: 2003-03-31 15:22:33

Temat: Re: Ukorzeniacz do roslin
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:b69jvb$fmk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jeszcze ogrodu nie doprowwadziłam do porządku więc nie muszą się
> spieszyć.Boję się tylko, żeby nie zabrakło dla mnie niektórych
roślin.

Gdy nie będzie czegoś dadzą ci chyba znać na maila:-)
Ale bądź dobrej myśli:-)

> To szybko, moje funkie jeszcze nie próbują rosnąć.

Moje już wyłażą, uwielbiam te liście dokupiłam dwie nowe odmiany. Boję
się, że potem nie będzie ich w sklepie. Kupiłam karpy z korzonkami,
nie było niestety w pojemniczkach:-( te jakoś bym przechowała.

> Nie pamiętam zbyt dokładnie, ale chyba ok 3 tygodni. Ja czekam żeby
białe
> serduszka mi zakwitły, dwa lata temu wzięłam od sąsiadki kilka
sadzonek,
> może w tym roku będą kwiaty. Niestety te kupione w hipermarkrcie w
pięknym
> opakowaniu okazały się różowe.

Zaryzykuję, widziałam je w dość dobrym sklepie ogrodniczym. Bardzo mi
się podobają, do mojego wiejskiego ogrodu będą pasowały jak ulał:-)

Pozdrawiam
Marta

32. Data: 2003-03-31 17:57:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem, że ja nie wiem jakie mam te berberysy. Kupiłam je w napadzie
> szału zakupowego, bez zastanowienia.
> Teraz są łyse i kolczaste:-)

Znam skądś ten problem:-) Jeśli liscie błyszczące (były), to raczej
zimozielone. Choć nie jest to regułą.

> dziwnie
>
> Ciekawe co kupiłaś? Ja się wybieram na zakupy za kilkanaście dni, bo w
> innym wypadku przejdę do historii rodziny, jako ta która wykończyła ją
> finansowo przez swoje ogrodnicze chciejstwa:-(((

Spytaj, czego NIE kupiłam. Cudnych miniaturowych grabów, na które miałam
wielką ochotę. To samo - wiązy. I żółtego lilaka, bo na szczęście nie
było:-) (Były szczepione na pniu 'Palibiny') Za to wzbogaciłam ogród o sosnę
'Wintergold', której nie było w planie, żylistka, dereń jadalny, dwie
wajgele (uwielbiam wajgele - drzewka, teraz będzie patriotycznie,
biało-czerwono), sosnę wejmutkę 'Fastigiata' (nie mogłam się oprzeć) i
świerka kaukaskiego 'Aurea', który był w planie. Na szczęście był ze mną
zwierzak, więc nie mogłam wpychać już roślin na tylne siedzenie. Ale nic
straconego, dopiero wyjmowali rosliny do sprzedaży.
A w ogóle to właścicielka jak zwykle mówiła, że większy (?!) wybór będzie w
siepniu. Trzeba będzie jakiś grupowy najazd urządzić. Albo może przy okazji
wyprawy do Wilków w maju?

Pozdrawiam, Basia.

33. Data: 2003-03-31 17:58:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> A ja się nawet nie przyznałam za ile złotych polskich zamówiłam rośliny.
> Chyba mój niedoinformowany mąż z domu mnie pogoni, jak się dowie:-))).

Ja też się nie przyznaję, ile pieniędzy zakopuję:-)))

Pozdrawiam, Basia.

34. Data: 2003-03-31 18:04:42

Temat: Odp: Ukorzeniacz do roslin
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b69mfk$ruo$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w
> wiadomości news:b69jvb$fmk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> >

> Gdy nie będzie czegoś dadzą ci chyba znać na maila:-)
> Ale bądź dobrej myśli:-)

Pierwszy raz u nich zamawiałam więc nie znam ich zwyczajów. Informują jak
czegoś brakuje?

> Moje już wyłażą, uwielbiam te liście dokupiłam dwie nowe odmiany. Boję
> się, że potem nie będzie ich w sklepie. Kupiłam karpy z korzonkami,
> nie było niestety w pojemniczkach:-( te jakoś bym przechowała.

Ja kiedyś też tak kupiłam. Po posadzeniu przyszły jeszcze mrozy i nic im się
nie stało :-)

> Zaryzykuję, widziałam je w dość dobrym sklepie ogrodniczym. Bardzo mi
> się podobają, do mojego wiejskiego ogrodu będą pasowały jak ulał:-)

Pewnie, że ryzykuj. Bardzo ładne byliny, żeby mi tylko nie zmarzły na noc
zapowiadaja -5 stopni , a one już zaczynają rosnąć.

35. Data: 2003-03-31 19:13:06

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biało-czerwono), sosnę wejmutkę 'Fastigiata' (nie mogłam się oprzeć)
> świerka kaukaskiego 'Aurea', który był w planie.

Gratuluję udanych zakupów, aż się boję tam jechać, mój samochód ma
prawie dwie tony ładowności:-))
Ja dostałam w sobotę cudnego lilaka o ciemnofioletowych kwiatach, ma
już chyba ze dwa metry:-)

> [...]
będzie w
> siepniu. Trzeba będzie jakiś grupowy najazd urządzić. Albo może przy

Ja mam to szczęście, ze blisko często tamtędy przejeżdżam, a
małżonkowi wciąż się wydaje że cena jest proporcjonalna do wielkości
rośliny;-)))

Pozdrawiam
Marta

36. Data: 2003-03-31 20:14:03

Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:b653sf$k53$1@atlantis.news.tpi.pl Platon

> Ipsa sua melior fama. (Jestem lepszy od swojej reputacji)

> Hejka. Co Ci szkodzi spróbować? :-) Nil desperandum :-)
> Pozdrawiam skromnie Ja...cki

Tak też z desperacją uczynię. Jeszcze raz dziękuje.
PS. Nie pytałem famy o Twoją reputację, tylko o kwalifikacje i wychodzi
jednak na to, że jesteś najlepszy.
Platon zdeterminowany i zmobilizowany rozmanażać tuje

37. Data: 2003-03-31 20:51:32

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b6a7jq$b71$1@nemesis.news.tpi.pl Platon

> Platon zdeterminowany i zmobilizowany rozmanażać tuje

Hejka.Żywotniki rozmnaża się też z sadzonek. Termin sadzonkowania od
wrzesnia do rozpoczęcia wegetacji wiosną. Sadzimy w zimnych inspektach lub
do skrzynek w umiarkowanej szklarni do piasku z torfem (stosunek 1 : 3).
Zastosowanie substancji ukorzeniających daje dobre wyniki... Z. Terpiński
"Szkółkarstwo ozdobne", PWRiL W-wa.
Pozdrawiam zachęcająco Ja...cki

PS. Platonie, w swej desperacji, determinacji i mobilizacji osiągasz
antyczną wielkość.

38. Data: 2003-04-01 19:19:49

Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zastosowanie substancji ukorzeniających daje dobre wyniki... Z. Terpiński

Jestem pod coraz większym wrażeniem i jeszcze raz dziękuję. Może jednak
powienienem był pisać traktaty o rozmnażaniu?
Platon, komletnie skonfudowany

39. Data: 2003-04-03 08:29:24

Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopowiem tylko, że gałązki do ukorzenienia pobiera mniej więcej ze środka
rośliny.
Gabi

> W wiadomości news:b62hjt$4e8$1@atlantis.news.tpi.pl Platon

> Hejka. W środku zimy w czasie gdy mróz nieco zelżeje odrywasz gałązki
> tui (nie obcinasz tylko odrywasz !!!) następnie ostrym sekatorem obcinasz
> wiszącą skórkę zostawiajac zgrabną pietkę i wkładasz w domu do słoika z
wodą
> (nawet bez ukorzeniacza). Do wiosny słoik wypełni się korzonkami tui. Po
> majowych przymrozkach sadzonki można wsadzić do doniczek i postawić
(wkopać)
> na działce w cieniu do nastepnej wiosny. Mnie się tak udalo :-)
> [...]

Nasiona traw
pnącza na płoty z siatki
bratki
Czy widzał ktoś już bociany?