Ukorzeniacz do roslin

1. Data: 2003-03-26 10:27:28

Temat: Ukorzeniacz do roslin
Od: "Dariusz Świerczyński" <s...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow

Posiadam w ogrodzie krzew, ktory na wiosne pieknie kwitnie (ma rózowe
kwiatki)
i oczywiscie zielone liski.
Mam go jednego w ogrodzie i chcialbym miec wiecej.??????????

Wiec 2 tygodnie temu wyciolem kilka gałązek i wstawilem do wody.
Postawilem na parapecie w slonecznym miejscu.
Z mysla , ze pusci korzenie.

Teraz z gałazeki puszczaja paki i widac male rozowe kwiatuszki.

Moje pytanie jest nastepujące.
Jak wspomoc te galazki aby puscily korzenie.
(czy sama woda wystarczy, czy dosypac jakiegos plynu ?????)
A jak to sie stanie to rozumiem, ze posadzic w doniczce albo do gruntu.

Porsze o kilka rad.

Dziekuje za chwile uwagi

*******
M.Sc., E.E.- Ph.D. Student Dariusz Swierczynski
*******
WARSAW UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
Department of Electrical Engineering
Institute of Control & Industrial Electronics
ul. Koszykowa 75, 00-662 Warsaw Poland
tel. 48 22 660 5485
e-mail: s...@i...pw.edu.pl
www.isep.pw.edu/icg

2. Data: 2003-03-26 11:27:18

Temat: Odp: Ukorzeniacz do roslin
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz Świerczyński <s...@i...pw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b5rv4n$6u8$...@j...coi.pw.edu.pl...
> (czy sama woda wystarczy, czy dosypac jakiegos plynu ?????)

Opowiedz coś bliżej o technologii dosypywania płynu.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-03-26 18:50:13

Temat: Re: Ukorzeniacz do roslin
Od: "AO" <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Świerczyński" <s...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:b5rv4n$6u8$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> [...]
> (czy sama woda wystarczy, czy dosypac jakiegos plynu ?????)
> A jak to sie stanie to rozumiem, ze posadzic w doniczce albo do gruntu.

Chyba chodzi tutaj o migdalowiec. Jesli tak, to jedyna metoda rozmnazania z
sadzonek polega na sporzadzeniu sadzonek z zielnych mlodych pedow, co zwykle
zachodzi w maju. Niezbedne jest traktowanie stymulatorem ukorzeniania i
zapewnienie jenolitych warunkow wilgotnosciowo-oswietleniowych (nie parapety
i slonce!). Lepiej nawet gdy jest za ciemno niz za duzo slonca. Procent
przyjecia raczej niewielki, chyba ze dobrze wstrzelilbys sie w faze
dojrzalosci pedow. Skuteczniej szczepi sie na alyczy, ale tu jest podstawowa
i, moim zdaniem dyskwalifikujaca sadzonki, wada: odrosty, a u piennych form
nienaturalan grubosc pnia w porownaniu z "korona" i pedami.

Pozdrawiam

Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.pl
http://www.arboretum.pl

4. Data: 2003-03-26 19:10:07

Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Świerczyński wrote:

<ciach>
> [...]
> (czy sama woda wystarczy, czy dosypac jakiegos plynu ?????)
> A jak to sie stanie to rozumiem, ze posadzic w doniczce albo do gruntu.

z tych galazek niestety nie bedzie drzewka :(

Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

5. Data: 2003-03-26 19:17:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Świerczyński" <s...@i...pw.edu.pl> wrote in message
> Witam grupowiczow
>
> Posiadam w ogrodzie krzew, ktory na wiosne pieknie kwitnie (ma rózowe
> kwiatki)
> i oczywiscie zielone liski.

Takich krzewów jest dużo, może jednak jakiś bliższy opis...

Poza wierzbą (nie kwitnie) w wodzie nic korzeni nie puści:-( Ale są inne
metody, niezbyt trudne. Zależne od gatunku oczywiście.

Pozdrowiam, Basia.

6. Data: 2003-03-26 22:40:40

Od: "Pxemec" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisała:

> Poza wierzbą (nie kwitnie) w wodzie nic korzeni nie puści

Wierzba nie kwitnie?...

Przemysław Pituch

7. Data: 2003-03-26 22:51:04

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5sug2$sv$1@nemesis.news.tpi.pl Basia
Kulesz<b...@i...pl> napisał(a):

> Poza wierzbą (nie kwitnie) w wodzie nic korzeni nie puści:-(

Hejka. Tuje puszczą i to jak :-)
Pozdrawiam przedpółnocnie Ja...cki

8. Data: 2003-03-27 07:33:23

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:b5sug2$sv$1@nemesis.news.tpi.pl  Basia

A kiedy najlepiej wlozyc galazki wierzby do wody?
Cos mi sie zdaje ze chyba teraz jest dobry czas - czy moze jest za pozno ?
Norek

9. Data: 2003-03-27 10:12:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A kiedy najlepiej wlozyc galazki wierzby do wody?
> Cos mi sie zdaje ze chyba teraz jest dobry czas - czy moze jest za pozno ?

Teraz, teraz. A wierzba oczywiście kwitnie, ale jakoś dla mnie nie jest
specjalnie dekoracyjna:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-03-27 11:23:39

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym sie wtrącic z pytaniem. Mam ukorzeniacz około 12 miesięcy
przeterminowany. Moge go jeszcze używać czy wyrzucić?
Dzieki za odpowiedx, jeśli takowa nastapi
Mariusz Mieczakowski

Nasiona traw
pnącza na płoty z siatki
bratki