Ukraina?

1. Data: 2004-11-28 20:25:48

Temat: Ukraina?
Od: "nawrocki" <nawrocki@[cut]blog.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem tu świeżo po długiej zgniliźnie, więc nie orientuję się, czy wątek
demokratycznych przemian na Ukrainie był poruszany. Jeśli nie, to dobrze (i
szkoda), a jeśli tak, to szkoda (i i tak szkoda, bo się na czas nie
włączyłem)...
No więc chcę spojrzeć na to zagadnienie przez pryzmat tego, co się dzieje w
Polsce. Pewien mój znajomy, który jest owładnięty wizją wszechogarniającej
nas teorii spisku, powiedziałby, że polskie zainteresowanie rewolucją u
naszych wschodnich sąsiadów ma na celu odwrócenie uwagi społeczeństwa od
tego, co się dzieje w naszym kraju (choćby np. od sprawy Orlenu), i że stoją
za tym polscy politycy. Inny mój znajomy, fanatyczny dziennikarz,
wyjaśniłby, że to media w pogoni za 'show' organizują koncerty i wysyłają
swoich najlepszych reporterów do Kijowa. Dzięki temu mają w każdym głównym
serwisie informacyjnym zapełnione siedem minut informacjami z Ukrainy.
Informacjami, które wszystkich nas interesują, głównie za sprawą
podobieństwa do tego, co działo się w Polsce. Teraz, głównie za sprawą
mediów, sprawa ukraińska stała się również sprawą polską. Widząc wiece
poparcia dla Juszczenki organizowane w polskich miastach; widząc Polaków
demonstrujących w Kijowie; widząc czołowych polskich polityków wspierających
ukraińską opozycję; widząc polskiego prezydenta przewodniczącego
negocjacjom; widząc Lecha Wałęsę przemawiającego do Ukraińców u boku
Juszczenki... widząc to wszystko, uświadamiamy sobie (przy najmniej ja sobie
tak to uświadamiam), że stajemy się tego częścią, że walczymy o Ukrainę, i
że jeśli Ukraina przegra, my również przegramy. Cóż, wszystkich Polaków i
Ukraińców jest prawie sto milionów - może się uda.
Widziałem ostatnio jakieś dane statystyczne; podobno jeszcze pół roku temu
Ukraińcy byli na trzecim miejscu listy najbardziej nielubianych przez
Polaków nacji (zaraz po Żydach i Cyganach). W ciągu ostatnich dni Polacy
nagle ukochali swoich sąsiadów, i teraz 40% Polaków deklaruje, że lubi
Ukraińców. To jest nawet normalne w naszym kraju; po prostu Polacy poczuli
nagle jeden z tych zrywów wolnościowych, które zdarzały się nam w
przeszłości, i które zazwyczaj wychodziły nam na dobre (nie biorąc pod uwagę
tego, że tylko jedno postanie narodowe, powstanie wielkopolskie, zakończyło
się sukcesem). Tak więc na moje oko wygląda to tak, że Ci wszyscy Polacy
wychodzący z domów, ozdabiający się kolorem pomarańczowym i idący w
wyznaczone miejsca manifestować swoje poparcie dla Juszczenki, wreszcie
poczuli się zjednoczeni. Polacy wreszcie poczuli się nie tylko wielkim,
silnym i zgranym narodem, ale jeszcze poczuli się potrzebni innym narodom.
Walczymy za wspólną sprawę - chcemy oddać narodowi ukraińskiemu władzę nad
Ukrainą (cel mamy zaprawdę szczytny, tylko żeby przypadkiem, jeśli
Juszczenko zostanie prezydentem, nie okazało się za jakiś czas, że Ukraińcy
mają do nas pretensje, że ten ustrój demokratyczny jest jeszcze gorszy od
tej ich pseudemokracji w wydaniu Kuczmy). Całą tą sytuację z polskim
zaangażowaniem się w sprawy Ukrainy podnieca fakt, że staliśmy się
obserwowani na arenie międzynarodowej; patrzy na nas Europa Zachodnia,
patrzą na nas Stany Zjednoczone, patrzy na nas Rosja. Znowu gramy w
pierwszej lidze.
Dobra, kończę. Więc podejrzewam, że bez względu na to, jak sprawa na
Ukrainie się zakończy, jeśli zakończy się szybko, to my równie szybko
zapomnimy o Ukraińcach. Jeśli się szybko nie zakończy, to i tak jakaś nowa
globalna, lub lokalna afera odwróci główną uwagę mediów od Ukrainy, i wtedy
i tak szybko o nich zapomnimy.

Pozdrawiam
Łukasz
www.nawrocki.blog.pl

--
E:\Fatboy Slim\You've Come A Long Way Baby\Acid 8000.mp3

1. Data: 2004-11-28 22:04:13

Temat: Re: Ukraina?
Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nawrocki" <nawrocki@[cut]blog.pl> napisał
w wiadomości news:codcat$8u1$1@news.onet.pl...

> [...]
> włączyłem)...
> No więc chcę spojrzeć na to zagadnienie przez pryzmat tego, co się dzieje

Obrazek sprzed 2 dni.

Miejsce: Warszawa, Plac Zamkowy.
Czas: piątek, ok. 13.

Padał deszcz...

Po odejściu z kwitkiem od jednego z bankomatów, powodowany
nabytą uprzejmością, postanowiłem poinformować stojącego
za mną średniego wzrostu barczystego bruneta (wiek ok. 30)
o smutnym fakcie awarii maszyny wypluwającej banknoty.

- Niestety bankomat nie działa - grzecznie oznajmiłem.

Reakcja ubranego w czarną skórzaną kurtkę i granatowe spodnie
(specyficznego typu) klienta jednego z banków nieco zaskoczyła
mnie. Po wnikliwym sprawdzeniu mojej prawdomówności ów
mężczyzna zaintonował zachrypniętm basem:

- Znowu nie działa, kurwa mać! Co za - kurwa - pierdolony kraj!
W tym pojebanym kraju normalnie nie da się żyć! Dobrze, że
przynajmniej Ukraińcy nie dają się tym chujom.

Pomyślałem przez chwilę o międzynarodowej grupie chujów
psującej bankomaty w krajach słowiańskich. Próbowałem
nawet sobie przypomnieć ostatnie przemówienie Julii
Tymoszenko. Ciągle jednak coś mi nie pasowało... Na szczęście
przyjechał mój tramwaj, a i zreflektowałem się, że mam
jeszcze w portfelu 6 zł i 38 gr. Spokojnie wróciłem do domu.

A deszcz padał i padał...

Nawrocki
pardon: Amnesiak

1. Data: 2004-11-28 22:11:20

Temat: Re: Ukraina? [OT]
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> Po odejściu z kwitkiem od jednego z bankomatów

Czy to byl bankomat BKO BP?

Akurat "im" niestety, relatywnie zbyt czesto sie to zdarza.

--
Czarek

1. Data: 2004-11-28 22:19:28

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał
w wiadomości news:codi9q$bpd$1@news.onet.pl...

> Czy to byl bankomat BKO BP?
>
> Akurat "im" niestety, relatywnie zbyt czesto sie to zdarza.

Tak, PKO BP. :)

Amnesiak

1. Data: 2004-11-28 22:26:11

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> Tak, PKO BP. :)

Wydalo mi sie to najbardziej prawdopodobne.
Zwlaszcza po tym "znowu!".

--
Czarek

1. Data: 2004-11-29 10:56:28

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nawrocki" <nawrocki@[cut]blog.pl> napisał w wiadomości

A jakie jest Twoje zdanie? Cytujesz "fanatycznego dziennikarza" i
"spiskowca",
wiec to prawda co oni pisza czy nie?

0.001 % polakow demontrujacych w pomaranczowym to nie wszyscy Polacy :)

Pozdr,
Duch

1. Data: 2004-11-29 11:00:03

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości

> - Znowu nie działa, kurwa mać! Co za - kurwa - pierdolony kraj!
> W tym pojebanym kraju normalnie nie da się żyć! Dobrze, że
> przynajmniej Ukraińcy nie dają się tym chujom.

Wydaje mi sie ze tak zachowuja sie (i musla) ludzie ktorzy nie za bardzo
napracowali sie
w zyciu, ludzie niesamodzielni, a dla ktorych wszystko ma byc na tacy (taki
serialowy Kiepski),
a oni sami niewinni.
Bo gdyby ten facet sie troche napracowal i napodejmowal decyzji, wiedzialby
ze pomylki i bledy
zdarzaja sie czesto i nie psioczylby. To tak na maginesie... :)
Duch

1. Data: 2004-11-29 11:05:03

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości

Tu jakis lepszy komentarz ktory probuje cos wyweszyc:

http://wiadomosci.wp.pl/katr,30994,wid,6227380,wiado
mosc.html

1. Data: 2004-11-29 11:45:46

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> ... pomylki i bledy zdarzaja sie czesto

Wszystkim?

--
Czarek

1. Data: 2004-11-29 15:00:20

Temat: Odp: Ukraina?
Od: "N." <nawrocki@[cut]blog.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch <a...@p...com>:
> A jakie jest Twoje zdanie? Cytujesz "fanatycznego dziennikarza" i
> "spiskowca", wiec to prawda co oni pisza czy nie?

W tej chwili nie mogę w pełni odpowiedzieć na to pytanie :)

> 0.001 % polakow demontrujacych w pomaranczowym to nie
> wszyscy Polacy :)

Oczywiście masz rację, jednak ten procentowy ułamek to nasza reprezentacja.
Oni zachowują się tak, jakby byli głosem całego narodu polskiego, i poniekąd
jest to prawda. Czy wyobrażasz sobie, że do głównego wydania Faktów mogła by
się przedostać wypowiedź Polaka, który protestów ukraińskiej opozycji nie
popiera?

Pozdro.
Łukasz

nauka