Ulga rehabilitacjna,odiliczenia na opiekunów

1. Data: 2007-03-08 00:28:14

Temat: Re: Ulga rehabilitacjna,odiliczenia na opiekunów
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M S" <s...@n...ok> napisał w wiadomości
news:et41ro$sfm$1@inews.gazeta.pl...
> Gupik zarzuciwszy galaretę na ramiona pomyślał, że:

> O ile dobrze pamiętam, nie potrzebujesz żadnych faktur, rachunków.
> O ile dobrze pamiętam, odliczas po prostu 2280 za jedno i 2280 za drugie
> (samochód, opiekun)
Według ustawy o podatku dochodowym nie potrzebujesz żadnych dowodów ale odliczone
WYDATKI muszą dotyczyć: używania samochodu do celów związanych z dojazdem na
NIEZBĘDNE ZABIEGI LECZNICZO-REHABILITACYJNE i na OPŁACENIA opiekuna,
którego dochód podlega opodatkowaniu - tak w skrócie wygląda interpretacja -
najgorliwszych
urzędów skarbowych.

2. Data: 2007-03-09 21:56:19

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robercikus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprawa dotyczy przypadkowych miejsc i przypadkowych osób, z którymi się
> każdy z nas spotyka w miejscach publicznych. Jak zatem ustalić jak się
> kto nazywał i skąd wziąć jego wszystkie potrzebne dla US dane
> personalne. O ile mi wiadomo, do ustalania tożsamości i innych danych
> personalnych przypadkowo napotkanego obywatela mają prawo jedynie
> odpowiedni urzędnicy i funkcjonariusze. Osoba niepełnosprawna
> korzystająca z pomocy przy przechodzeniu przez jezdnię z osoby
> postronnej, przypadkowej, nie jest jak mi się wydaje wogóle uprawniona

Jestem podobnego zdania, jeżeli wymaga się od podatnika określonej formy
udokumentowania to powinno być to zapisane w ustawie. W jakimś celu
(trudności techniczne w ustaleniu opiekuna) ustawodawca zwolnił nas z tego obowiązku.
Pozdrawiam Piotr

4. Data: 2007-03-12 17:15:53

Od: "M S" <s...@n...ok> szukaj wiadomości tego autora

--
Maciek Spych

Privatnie tu mnie można:
http://www.cerbermail.com/?RpMb29jyVq

5. Data: 2007-03-12 17:26:07

Od: Gupik <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile dobrze pamiętam, nie potrzebujesz żadnych faktur, rachunków.
> O ile dobrze pamiętam, odliczas po prostu 2280 za jedno i 2280 za drugie
> (samochód, opiekun)

i co i jak to napisać ??

6. Data: 2007-03-12 17:37:45

Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Sciąg z tej strony program masz dość dobrze opisaną pomoc a jeśli masz
wątpliwości tam na forum odpowiadają prawnicy. http://pit.dobry.pl/

7. Data: 2007-03-13 11:03:48

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Jak nie potrzebuje zadnych dowodow, to wystarczy "slowo" ze ponioslo sie
wydatki na w/w cele ?

8. Data: 2007-03-13 12:36:29

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scorpio"
> Jak nie potrzebuje zadnych dowodow, to wystarczy "slowo" ze ponioslo sie
> wydatki na w/w cele ?

Tak, ja tak robie odkad musimy sami rozliczac sie z podatkow i nigdy nie
bylo zastrzezen.

Leszek

9. Data: 2007-03-13 13:55:24

Od: "Jola" <J...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie pytalam u nas w Urzedzie Skarbowym
odnosnie wydatkow :
- na opłacenie przewodników osób niewidomych
- na utrzymanie psa przewodnika
- wydatkow zwiazanych z eksploatacja samochodu osobowego ON
i byla jednoznaczna odpowiedz, oto co uslyszalam :

Ustawodawca wyraznie napisal ze na w/w wydatki
''nie sa potrzebne zadne rachunki''

a to ze jakis tam Urzad Skarbowy probuje cos domniemywac ,strszyc ,
kontrolowac itd.. (kazde zakaz i nakaz mozna obracac za i przeciw to fakt)
to to juz jest ''HAMSTWO'' ze strony ludzi pracujacych w takim US
Przeciez ustawodawca nie po to pisal ze na w/w wydatki nie potrzeba
rachunkow by ktos z nizszej instancji jak US utanawialy sobie swoje prawo
i kontrolowaly i zadaly rachunkow i udawadniania czegos czego ustawodawca
sobie nie zyczy biorac pod uwage najbardziej poszkodowana grupe ludzi

Pozdrawiam Jola
(stala czytelniczka)

10. Data: 2007-03-13 14:16:47

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gupik" <gupik25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości

> i co i jak to napisać ??

Temat wraca co roku. Generalnie problem polega na tym, że aczkolwiek wydatki
w myśl ustawy nie wymagają udokumentowania, to jest w ustawie takie magiczne
słowo PONIESIONE. Czyli nie jest to ryczałt, który masz prawo odliczyć
zawsze, tylko pod warunkiem, że faktycznie te wydatki poniosłeś.

I teraz jest dylemat - bo skoro nie wymaga udokumentowania, to teoretycznie
powinno wystarczyć właśnie twoje słowo, że je poniosłeś (oczywiście w
przypadku samochodowych Ty lub opiekunowie muszą mieć jeszcze samochód).
Niemniej jednak niektóre nadgorliwe urzędy skarbowe domagają się wykazania
faktu poniesienia owych wydatków.
Z wydatkami na samochód sprawa jest względnie prosta - wystarczyłoby np.
wykazać jakkolwiek (jakikolwiek papierek np. z przychodni, myślę że także
jakieś oświadczenie świadków - cokolwiek), że dojeżdżałeś jakieś zabiegi
medyczne. Każdy w trakcie całego roku gdzieś tam po lekarzach lub
przychodniach jeździ ;-)
Z wydatkami na opiekuna jest nieco gorzej - bo urzędy podobno chciały aby
wskazywać osoby, którym się zapłaciło (poniosło owe wydatki), a potem
sprawdzały ich, czy one uwzględniły ten przychód w zeznaniu podatkowym. Nie
wiem, jak w takiej sytuacji zareagował by urząd (ja bym przyjął taką linię
obrony) - że zapłaciłem kilka razy różnym nieznanym mi osobom, albo np.
osobom z zagranicy - panu Mbene Uganba z Ghany (tak się przedstawił, a ja mu
w paszport nie zaglądałem).

Te problemy o których piszę znam ze słyszenia - ja nigdy nie spotkałem się z
podobnym problemem, a obie kwoty wpisuję w deklarację od wielu lat. Więc
myślę, że śmiało można to zrobić.

Co do strony technicznej - nie widziałem tegorocznych formularzy, ale albo
jest osobna rubryka na tego typu odliczenia, albo - jeśli jej nie ma -
trzeba wpisać w INNE odliczenia od dochodu z zaznaczeniem że to ulga na
podst. art takiego to a takiego updof - i to wszystko.

LM

Drugie życie - Second Life
Fotografia-Astronomia-Or nitologia
odliczenia PIT
Uczciwa praca w domu, z wykorzystaniem internetu. Zarobek nawet 3000zł / miesiąc!
Wyplacanie pielegnacyjnego