Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Umiejętność Re: Umiejętność (podsumowując jednostronnie)

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Umiejętność (podsumowując jednostronnie)

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Umiejętność (podsumowując jednostronnie)
Date: Wed, 17 Aug 2005 01:44:50 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 135
Message-ID: <ddu4qi$eu1$1@inews.gazeta.pl>
References: <d9bt1a$avo$1@inews.gazeta.pl> <d9dr1u$7fv$1@inews.gazeta.pl>
<d9dsdr$ejj$1@inews.gazeta.pl> <d9duj1$pts$1@inews.gazeta.pl>
<d9n458$i3f$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9obil$cpl$1@inews.gazeta.pl>
<d9pn9m$g26$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9qv8d$mai$1@inews.gazeta.pl>
<d9s6el$l15$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9tmma$41a$2@inews.gazeta.pl>
<d9v07g$i8b$1@nemesis.news.tpi.pl> <da09ir$hb3$1@inews.gazeta.pl>
<da1t6d$fm0$1@inews.gazeta.pl> <da2vcn$18b$1@inews.gazeta.pl>
<dag5nu$dkr$1@inews.gazeta.pl> <dam3fc$2vu2$1@news2.ipartners.pl>
<damj7m$3co$1@inews.gazeta.pl> <dao9a8$12ek$1@news2.ipartners.pl>
<dbf13m$it0$1@inews.gazeta.pl> <dbp8mt$150c$1@news2.ipartners.pl>
<dc6nq0$idp$1@inews.gazeta.pl> <dcin8c$2its$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: dle222.neoplus.adsl.tpnet.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1124243090 15297 172.20.26.239 (17 Aug 2005 01:44:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Aug 2005 01:44:50 +0000 (UTC)
X-User: puciek2
X-Forwarded-For: 172.20.6.161
X-Remote-IP: dle222.neoplus.adsl.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:327623
Ukryj nagłówki

vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> napisał(a):
news:dcin8c$2its$1@news2.ipartners.pl

Ponieważ im dłużej trwa ta wymiana tym gorzej dla jej wyników więc proponuję
zakończyć ograniczając się do podsumowania
Spróbuję więc z innej trochę perspektywy:
Od wieków nauka próbuje uwiarygodnić/umocnić swoje podstawy/metody, na
próżno, ponieważ jedyne co w &#8216;obowiązującym kierunku&#8217; osiągnęła to
sztuczne
zakazy tworzące korowody metajęzyków lub jeszcze gorzej bo kopniaka Goedla,
który wszelkie &#8216;obowiązujące kierunki&#8217; uwiarygadniania posłał na
śmietnik.

Moim zdaniem istnieje inny kierunek uwiarygodnienia i umocnienia (choć droga
niknie za widnokręgiem i NIKT, jak sądze, nie zrobił tu ZAUWAŻALNIE istotnego
kroku) podstaw wiedzy człowieka, który opiera
się na najsilniejszym (moim zdaniem) pojęciu intersubiektywności,
obiektywności poprzez samą zasadę działania człowieka (i nie tylko). A zasada
dodatkowo jest prosta. Człowiek (itp.) ma bezpośredni dostęp jedynie do
własnych emocji/'stanów wewnętrznych'. Bezpośredni bo nie ma potrzeby
istnienia żadnych (albo minimalne z możliwych) uprzednich
doświadczeń/mechanizmów aby określić czy jest OK. czy ŻLE (patrz
nowonarodzeni lub życie płodowe). Gdy cokolwiek mierzysz linijką jest to
możliwe tylko dlatego bo posiadasz cały emocjonalny bagaż doświadczeń z tym
związanych, ponadto zarówno linijka jak i obiekt badany jak i cały proces
pomiaru jest identyfikowany/kontrolowany wewnętrznie poprzez stan emocjonalny
związany z poprzednimi takimi doświadczeniami. To tylko dzięki takim
doświadczeniom wiesz, że to co robisz to pomiar (poczucie adekwatności) a
wymaga to już całego miniwszechświata emocjonalnego.
Jeśli tak jest to jedynym sposobem umacniania wiedzy/metody jest poznanie
zasad dotyczących tego co bezpośrednie bo wszystko inne jest już opisywane
pośrednio i obarczone wszelkimi błędami jakie mogą być popełnione na tym
fundamentalnym poziomie.
Ponadto co jest równie istotne, emocje moim zdaniem posiadają swoje
nierozkładalne/ pierwotne/atomowe cząstki elementarne które są w miarę
zbierania doświadczeń kombinowane w obiekty odwzorowujące rzeczywistość.
Dodatkowo jeszcze, jedynym jak sądzę motorem działań człowieka (i nie tylko)
jest dominująca składowa emocjonalna, którą to w skrócie można ewaluować to
powyższego OK. (nie trzeba nic zmieniać, należy kontynuować) lub ŻLE (należy
zadziałać w kierunku OK.). Jest dla mnie oczywistym, że aby
móć/potrafić/zrozumieć/dostrzec siebie z takiej perspektywy potrzeba wiele
czasu, uwagi i szczęścia. Ponadto wyodrębnianie elementów ze swojego
środowiska emocjonalnego kosztuje (mnie) jeszcze wiele &#8216;zbędnej&#8217; (z
punktu
ewolucyjnej oszczędności) pracy co jest istotne bo wymusza świadome działanie
wbrew emocjom 'kodowanym ewolucyjnie/zwierzęco'. (Tu możesz mieć wskazówkę,
jeśli chcesz, co do różnic pomiędzy człowiekiem a zwierzęciem. Choć
oczywiście możesz to zrozumieć w dowolnie inny sposób).
Na koniec powyższe mechanizmy (o ile występują) jak sądzę dotyczą KAŻDEGO
człowieka stąd też wynika najsilniejszy moim zdaniem OBIEKTYWIZM a ponadto
WSZYSCY jesteśmy ze względu na obciążenia &#8216;redukcjonizmu
zwierzęcego/stadnego&#8217; oraz &#8216;błędów wczesnego modelowania&#8217; CI ŹLI.
I tyle w skrócie chciałem Ci przedstawić i NIC istotnego więcej.

Z mojej powyższej perspektywy (nie wiem czy się zgodzisz) poniżej adresowane
fragmenty nie mają najmniejszego sensu tak jak je rozumiem:

1) Kwestionujesz ogólną zasadę ...&#8221;
2) Kwestionujesz coraz częstszą ...&#8221;
3) Chcesz uratować świat ...&#8221;
To fajnie, że znasz "jedynie /.../ poprawne znaczenie" pojęć ...&#8221;


Ze spraw interesujących mnie w tym momencie poruszę jeszcze następujące:

> &#8222;Piszesz, że kierunek o którym piszę można tak "opisać" w istocie
> przedstawiasz jednak OCENĘ a nie opis ...&#8221;

To ty chcesz widzieć tam tylko OCENĘ i masz do tego prawo.

> &#8222;Niejasny jest dla mnie związek tej akurat uwagi, z tym co
> napisałem. Proponuję inny kierunek rozmowy niż oceny dzielących nas
> różnic intelektualnych czy moralnych por. np.: "Jeżeli (coś tam???) to
> ja nie mam więcej pytań ...".

Ty oceniasz mój komentarz, którym wyraziłem swoją bezradność co do
prezentowanego przez Ciebie w tym miejscu kierunku dyskusji &#8222;jako ocenę
różnic intelektualnych ...&#8221; i też mi się wydaję że to niezbyt ciekawy
kierunek.

> &#8222;Zamiast tego można np. spróbować wyjaśnić mi
> ten związek. Powtórzę innymi słowami to co napisałem:
> [B] Twierdzenie "emocje są za każde działanie odpowiedzialne" ma
> charakter niewiele wnoszący "samo w sobie" - skoro działamy to z całą
> pewnością jest tego jakaś przyczyna (jakżeby śmiało jej nie być).
> Nazwijmy ją "emocje" - zaden problem, nazwijmy ją "Manitou" nic się
> nie zmieni. Tak czy owak, nie unikniemy prędzej czy później pytania
> dociekliwych: Czym jest "Manitou"? &#8222;

A czym dla Ciebie jest strach ? Czyżbyś nie rozumiał że podstawowych
nierozkładalnych elementów nie da się prościej opisać. Natomiast mają one tą
kapitalną cechę że są dostępne bez konieczności tłumaczenia czym są one po
prostu są i każdy ma do np. strachu dostęp. Ty także. Prościej by się było w
tych sprawach porozumieć gdybyś wszystkie występujące pytania o &#8222;Manitou&#8221;

zadał sobie odwołując się do Twoich emocji i podstawił najprostsze z nich. To
jest moim zdaniem jedyna metoda umożliwiająca/reprezentująca porozumienie
przy opisywanym przeze mnie paradygmacie.



>&#8221; No zamiast odpowiedzi wprost możemy jeszcze wmawiać innym, że tylko my
> znamy obiektywne, jedynie poprawne i abstrakcyjne znaczenie tego czym
> jest "Manitou". Jeśli będziemy jeszcze dostatecznie głośno ubliżali
> dyskutantom, myślę że taka teoria da się utrzymać. [;-)]&#8221;
>


Dwie sprawy.
Pierwsza taka, że nie masz zbyt wielkiego wpływu na to kiedy jaki pies na
ciebie naszczeka. A czy jak już zacznie szczekać to strasznie Ci ubliża ?

Druga ciekawsza IMO, jeśli ktoś spostrzeże że każdy szczekopodobny odgłos
kojarzy Ci się z głośnym ubliżaniem lub podważaniem Twoich możliwości
intelektualnych, to może Ci zrobić taki dowcip i korzystając ze
szczekopodobnych środków wyrazu przekazać wcale nie psi komunikat, obserwując
na co go sobie przełożysz ?

No może jeszcze trzecia. Gdybyś nie zauważył u podstawy tego co piszę stoi
zasada, że dokładnie wszyscy znają obiektywnie czym są emocje, Ty też (choć o
tym już było).


Drobny ukłon.
To 'oczywiste', że żadna teoria nie może powstać jeśli wcześniej nie wykonano
podstawowych/osobniczych doświadczeń w celu budowy wewnętrznej przestrzeni
emocjonalnej odzwierciedlającej (lub nie) mapę rzeczywistości, choć w świetle
tego co (mogłoby się komuś wydawać) twierdziłem jakoby powinno się dać i to w
dodatku jako jedyny poprawny paradygmat.

Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany moimi odpowiedziami, wypunktuj bardzo
krótko co istotnego pominąłem a chciałbyś abym się uzupełnił postaram się w
miarę moich chęci po przerwie do tego odnieść.

puciek.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
19.08 puciek2
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem