Umierają mi rododendrony !!!

1. Data: 2002-04-25 06:22:01

Temat: Umierają mi rododendrony !!!
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa już padły, a chorują następne trzy. Objawy: szczytowe pąki brązowe,
suche, nie otwierają się. Pędy brązowieją od czubków w dół, liście opadają
brązowe i zwinięte, gałązki zasychają, aż cała roślina umiera.Chyba grzyb,
ale nie umiem sobie poradzić.Pryskałam dwoma środkami grzybobójczymi, ale
bez efektu. Choroba siedzi na różanecznikach i azaliach. Obserwuję, że u
sąsiadów też występuje. Gleba kwaśna, nawóz do rododendronów podsypany,
wilgotność zachowana.
Proszę o zwołanie konsylium i szybkie rady. Co robić, czym pryskać i
podlewać?

Majka

2. Data: 2002-04-25 08:25:27

Temat: Re: Umierajš mi rododendrony !!!
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Twoj opis wskazuje na "zamieranie pakow azalii" Briosia azaleae. Nalezy
obciac porazone pedy i spali. Krzew opryskiwac preparatami Topsi i Rovlar.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2002-04-25 11:09:49

Temat: Odp: Umierają mi rododendrony !!!
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości
> Twoj opis wskazuje na "zamieranie pakow azalii" Briosia azaleae. Nalezy
> obciac porazone pedy i spali. Krzew opryskiwac preparatami Topsi i Rovlar.

Rafale, dwa pytania: czy ta choroba u azalii może powodować nierozwijanie
się kwiatów z pąków? I czy atakuje też pierisy japońskie? Pieris prawie
zaschnięty, a azalia choruje głównie od strony pierisa...

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-04-25 11:53:34

Temat: Re: Umierają mi rododendrony !!!
Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> Dwa już padły, a chorują następne trzy.

Agnieszka Biernacka (patrz wątek "Siła złego"
news:aa8ioi$pbu$1@news.tpi.pl) napisałaby:

Jedyne co wiem o twoim ogrodzie na pewno, to ze nie wszystkie rododendrony
w nim
przezyly. IMHO znaczy to, ze nie ma w nim warunkow na uprawianie
rododendronów.

i dodałaby coś:

ogolnie o bezmyslnosci ludzi sadzących rododendrony w ogrodach, w ktorych
te nie maja mozliwosci przeżycia.

:))

Pozdrawiam

ERY

5. Data: 2002-04-25 14:37:11

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rododendronów i dodałaby coś:
> ogolnie o bezmyslnosci ludzi sadzących rododendrony w ogrodach, w ktorych

Przykro mi, ale nie zgadzam się z tym, co powyżej. Rododendron, który padł
('Nova Zembla') miał 10 lat i 1,5 m wysokości. Uprawiałam go od małej
sadzonki 30 cm. Drugi był szeroko rozrośniętym R.impeditum, niski na 30 cm,
ale średnicy ok.50 cm. Wykończyła się też 6-letnia azalia. Teraz bardzo
poważnie zagrożona jest 17-letnia azalia kawtambijska, którą mam od małej
gałązki. Tak więc wszystkie rododendrony rosły dobrze i długo, obficie
kwitły, a i mój rejon Polski (Szczecin) jest zalecany, jeżeli chodzi o
uprawę.
Majka

6. Data: 2002-04-25 18:16:48

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka <m...@z...szczecin.pl> napisał(a):

> [...]
> Majka
>
> A co powiesz na pomysł, że one po prostu zmarzły albo raczej wysuszyły się
w następstwie silnych mrozów które mieliśmy tej zimy? Objawy które
przytoczyłaś są typowe dla uszkodzeń mrozowych.
Pozdrawiam, Ewa

7. Data: 2002-04-26 07:37:50

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje rododendrony nie umierają, ale strasznie je pokancerował opuchlak.
Czy macie jakieś praktyczne doświadczenia w walce z nim?
Teroretycznie wiem co robić, ale każda praktyczna rada cenna.
Krzysztof

8. Data: 2002-04-26 07:41:22

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:
> [...]
> gałązki. Tak więc wszystkie rododendrony rosły dobrze i długo, obficie
> kwitły, a i mój rejon Polski (Szczecin) jest zalecany, jeżeli chodzi o

Czesc!
Zamiast pisac na pl.rec.ogrody napisz do fachowca.
Przydatny adres: s...@z...com.pl
Jesli potwierdzi opinie Rafala to bedziesz wiedziec z wielkim
prawdopodobienstwem "co jest grane".
Przyjmij moje wyrazy wspolczucia.

Pozdrawiam bardzo serdecznie
Krzysztof Koterba ;-)

9. Data: 2002-04-26 07:48:54

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Majka, to co piszesz jest dosc dramatyczne. Kup sobie koniecznie ksiazke o
ochronie wrzosowatych. Wysylkowo dostaniesz ja na stronie
http://www.haslo.pl . Wspolczuje. Serce boli czytajac o takiej stracie, a co
dopiero to ogladac. :-(

10. Data: 2002-04-26 07:54:25

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, jak najbardziej, tylko temu braku rozwoju powinno towarzyszyc
zasychanie albo gnicie. Mysle, ze kuracja dla pierisow i azalii winna byc
taka sama. Obciac, spalic i opryskac.

--

Fitoremediacja
surfiniom -NIE