Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

31. Data: 2010-03-18 11:45:08

Temat: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w tym temacie mamy sytuacje, kiedy klient sam sobie znalazl, i chcial
> tylko obejrzec, lokal, ktory na nieszczescie sprzedajacego, byl w ofercie
> durnego posrednika, w ten sposob przez swoja zachlannosc, ani posrednik
> nie dostanie prowizji, ani klient nie sprzeda domu

Tak, sam sobie znalazł na stronie pośrednika. Wredny ten pośrednik że chce
jeszcze jakąś kasę za nic. Przecież oferta sama wpadła na jego stronę.

32. Data: 2010-03-18 11:47:18

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 18, 10:12 am, Cyb
<c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

> momencik - placilbym gdybym ich wynajal do wyszukiwania dla mnie
> mieszkania o okreslonych kryteriach.
>
> skoro ja znajduje sobie w internecie oferte, to posrednik zapewne
> reprezentuje sprzedajacego, wiec jaka ja mam z nim zawierac umowe?

A gdzie tu mowa o płaceniu?
W takich umowach zwykle jest mowa o płaceniu po zawarciu transakcji.
Usługa polega na jakiś działaniach, choćby to że jedzie z Tobą,
pomijam sens i konieczność jej wykonania.

> efekt jest taki, ze wlasciciel stracil mozlwiosc sprzedania, bo
> posrednik chyba ma to gdzies, zarobi developer, bo w czasei gdy
> posrednik nie ma czasu developer zdazyl zalatwic kupe spraw i
> finiszujemy transakcje

Podobno są takie agencje które aktywnie wyszukują i oferują lokale do
kupna oraz pomagają właścielom sprzedać.
Podobno, ja na taka nie trafiłem, ale nie ma statystycznej próbki,
może miałem pecha?

--
ZZ@private

33. Data: 2010-03-18 11:51:53

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No co�, nie ja to wymy�li�em ani nie staram si� uzasadni�, �e takie
> post�powanie po�rednik�w ma sens. Twierdz� tylko, �e te umowy nie nios�
> niebezpiecze�stwa ��dania op�at za nic. Ale zawsze trzeba przeczyta� co
> si� podpisuje bo pomys�owo�� r�nych cwaniaczk�w nie zna granic.

Ideą tej umowy jest to że pośrednik chce WYŁUDZIĆ na potencjalnym
kliencie ??? dane osobowe które można z zyskiem sprzedać lub
wykorzystać je do nielegalnych celów lub po prostu wyłudzić kasę za
"koszty pośrednictwa" ..

Na prawdę nie widzę żadnego sensu i powodu podpisywania takiego czegoś
co jest wymysłem pośrednika , czegoś co nie praktykuje się w żadnym
cywilizowanym kraju i co powinno być nielegalne i zakazane ...

Pośrednik działa w imieniu sprzedawcy i koszty ponosi sprzedawca.
Jeśli sprzedawca nie godzi się na warunki pośrednika sam wystawia i
szuka klienta.

Oczywiście pośrednik powinien się zabezpieczyć przez nieuczciwym
SPRZEDAJĄCYM ...
Po to jest umowa , kary i itd ...

Tyle że wyłudzacze , inaczej zwani pośrednikami chcą zarobić na obu
stronach ile się da i każą sobie płacić za coś czego nie zrobili i za
koszty których nie ponieśli ...

Nie wiem czy wogóle istnieją profesjonalne z profesjonalnym podejściem
agencje pośrednictwa , w której koszty sprzedaży ponosi tylko
sprzedający , bez dziwnych umów na "zobaczenie" nieruchomości.
Dodatkowo patrząc na zamieszczane przez pośredników zdjęcia i opisu
można bardzo często dojść do wniosku że pośrednikowi zupełnie nie
zależy na sprzedaży nieruchomości. Bardzo często nie ma żadnych zdjęć
lub są one fatalnie wykonane i fatalnie prezentują sprzedawaną
nieruchomość , bardzo często jest tylko komputerowy prrojekt domu , do
tego bardzo kiepski i nie rzetelny opis, bardzo mało informacji o
technologii wykonania i itd.

No cóż ja raczej nie skorzystam już z żadnej agencji pośrednictwa , no
chyba takiej że nie będzie potrzeby niczego podpisywania aby coś
zobaczyć ...

34. Data: 2010-03-18 11:55:23

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hnt3o7$hq9$1@news.onet.pl...

> Tak, sam sobie znalazł na stronie pośrednika. Wredny ten pośrednik że chce
> jeszcze jakąś kasę za nic. Przecież oferta sama wpadła na jego stronę.

w jego zasmarkanym interesie jest "reklamowac" sprzedawane przez siebie
nieruchomosci

35. Data: 2010-03-18 11:57:19

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hnt3jv$h6t$1@news.onet.pl...

> Acha, za nic.

za nic

abstrahujac od sprzedazy lokali, ale zasada identyczna, korzystales kiedys z
uslug expandera, albo open finance?
placiles cos?

teraz rozumiesz, czy moze ci to narysowac?

36. Data: 2010-03-18 12:00:59

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hnt4mk$kok$1@news.onet.pl...

> notariusze to też złodzieje, bo nic nie robią i też chca kasę.

a to akurat prawda, nie widze powodu dla ktorego za ta sama prace, te same
dokumenty i te same dzialania, mialbym placic notariuszowi procent od
transakcji, a nie stala kwote

37. Data: 2010-03-18 12:01:21

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kliencie ??? dane osobowe które można z zyskiem sprzedać lub
>wykorzystać je do nielegalnych celów lub po prostu wyłudzić kasę za

Ty naprawdę masz jakąs manię prześladowczą.
Zupełnie nie wiem czemu ma służyć twój post. Dodaj jeszcze do tego że skarb
państwa też jest złodziejem bo chce za nic PCC 2%, notariusze to też
złodzieje, bo nic nie robią i też chca kasę. W sądzie rejonowym także chcą
kasę za zmianę księgi wieczystej. Wszyscy uwzieli się na ciebie.

38. Data: 2010-03-18 12:02:15

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z�odziejami? Skoro nie akceptujesz ich warunk�w to dlaczego ich wyzywasz?
> Sk�d wiesz jak� i ile prowizji dostanie ten po�rednik od sprzedajacego?
> Zachowujesz siďż˝ jak dziecko.

Nie nie wiedziałem ...

Pośrednik mi nic nie powiedział. Gdyby powiedział że mam podpisywać
jakąś umowę to bym zrezygnował a nie marnował 30minut i paliwo na
dojazd ..

W Europie Zachodniej pośrednik bierze prowizję tylko i wyłącznie od
sprzedającego. Kupujący nie podpisuje NICZEGO aby zobaczyć
nieruchomość.
Jak jest zainteresowany zakupem to podpisuje umowę i kupuje a
pośrednik rozlicza się z sprzedawcą.

W Polsce niestety zachłanność pośredników nie zna granic , więc biorą
kasę od obu stron ...

Takie działanie jest szkodliwe dla sprzedających bo tracą w ten sposób
potencjalnych klientów ...

Wiem że na pewno pośrednikom ciężko było by zrezygnować z dodatkowych
kilku-kilkunastu-kilkudziesieciu tysięcy złotych od obu stron na nie
zrobienie NICZEGO ....

Dobrym przykładem jest tutaj "Allegro". Kupujący NIC nie płaci. Całą
prowizję płaci sprzedający. A przecież Allegro mogło by też kazać
sobie płacić za przeglądanie i za "obsługę" ...

W normalnym cywilizowanym świecie prowizję płaci zawsze sprzedawca.
Oczywiście ta prowizja jest wliczona w cenę więc płaci ją faktycznie
kupujący ...

Ale to co się dzieje to lekkie przegięcie ...

Ale z drugiej strony jak są frajerzy którzy płacą całą kasę za dziurę
w ziemii i obietnice ...

39. Data: 2010-03-18 12:16:25

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze wynika że pośrednicy robią łaskę swojemu klientowi który zlecił
im sprzedaż swojej nieruchomości za którą obsługę zapłaci naprawdę
duuużą kasę , bo prowizja wynosząca od kilku do kilkudziesieciu
tysięcy złotych ...

Po prostu pośrednicy to zwykli naciągacze którzy chcą orżnąć na kasę
obie strony i tak naprawdę nie interesują się interesem sprzedawcy a
jedynie swoim ...

Sam będę sprzedawał niedługo swoje mieszkanie.

Wiem że na pewno nie wystawię go w żadnej agencji , a jak już to na
warunkach mi pasujących (jak znajdą sami klienta to odpalę im
prowizję), ale jak ja sam znajdę to oczywiście o prowizji mogą
pomarzyć ...

Umieścić ogłoszenie na otodom anonse nie jest problemem i nie
kosztuje jakiś gigantycznych pieniędzy , na pewno nie jest warte
płacenia "pośrednikowi" który ma w dupie sprzedawcę kilku-nastu
tysięcy złotych ...
Pośrednikowi który sam zniechęca potencjalnych klientów ...

Mnie tak zniechęcił że odechciało mi się korzystać z agencji ...

Pośrednicy za swoją robotę i tak pobierają nieadekwatne do
poniesionych kosztów pieniądze.

Po prostu w dupach im się poprzewracało ...

40. Data: 2010-03-18 12:35:11

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a to akurat prawda, nie widze powodu dla ktorego za ta sama prace, te same
> dokumenty i te same dzialania, mialbym placic notariuszowi procent od

No to wszystko już dla mnie jest jasne, po prostu NTG. Od wyżaleń są inne
grupy.

Czy ten dom jest ok ???
Jaki duzy kwiat do salonu?
co to za zawór