Uogolnianie - zmora ludzkosci !

1. Data: 2002-09-26 23:34:47

Temat: Uogolnianie - zmora ludzkosci !
Od: "Adam Bernau" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka...
Czy rozpatrywanie danego problemu społecznego w oparciu o konkretny przypa
dek nie winno byc celem ludzkosci?
Czy zapoczatkowana w okresie burzuazji prawna instytucja subiektywizacji nie
powinna być rozciągnięta na całe zycie spoleczne?
Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem nieprzychylnego
patrzenia na wypowiedzi Slawka [am-pm] na alt.pl.psychologia.milosc?

Pozdrawiam
Adam Bernau

1. Data: 2002-09-26 23:35:28

Temat: Re: Uogolnianie - zmora ludzkosci !
Od: "sd_" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Bernau" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
l...
> [...]
> Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem nieprzychylnego
> patrzenia na wypowiedzi Slawka [am-pm] na alt.pl.psychologia.milosc?

myslenie stereotypowe jest najlatwiejsze
pozdrawiam
sleepindog

1. Data: 2002-09-26 23:54:34

Od: "Adam Bernau" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sd_ <l...@s...dogs.lie> napisal:

> myslenie stereotypowe jest najlatwiejsze

Jak myslicie ludziska:

Czy stereotypy nie biora sie z braku wysilku intelektualnego?
Czym jest spowodowany ten marazm intelektualny?
Dlaczego refleksja jest dzis towarem tak wielce luksusowym?

Pozdrawiam
Adam Bernau

1. Data: 2002-09-27 00:03:30

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Adam Bernau:
> Czy rozpatrywanie danego problemu społecznego w oparciu
> o konkretny przypadek nie winno byc celem ludzkosci?

Zgoda. :)
Pod pewnymi jednak warunkami(!!!):
1) adekwatnosc _jednostkowych_ przypadkow dla omawianej
kwestii,
2) otwartosc na _rownorzedna_ wage kontr-przypadkow,
3) brak _nieuprawnionego_ uogolniania.

Nie sadzisz? :)

> Czy zapoczatkowana w okresie burzuazji prawna instytucja
> subiektywizacji nie powinna być rozciągnięta na całe zycie
> spoleczne?

Co maja wspolnego naganne uogolnienia (w wyniku m.in. traktowania
tylko wlasnych subiektywnych spostrzerzen jako wystarczajacych
do uogolnien) z Twoim pytaniem? :)

Przyklad:
S twierdzi (widzi i podaje przyklady ze _OGOLNIE_TYLKO_
mezczyzni dojrzewaja, rozwijaja sie i wyciagaja wnioski z
doswiadczen w 'zaliczaniu' kolejnych kobiet/zwiazkow,
kobiety tymczasem hmmm... jedynie 'zuzywaja sie'...
C sadzi ze to wierutna bzdura poniewaz:
1) obok mezczyzn ktorzy sa zdolni do wyciagania konstruktywnych
wnioskow z nieudanych zwiazkow z kobietami, istnieja mezczyzni
(~znani C) nie wykazujacy objawow/zdolnosci do dojrzewania
w wyniku 'zaliczania' kolejnych kobiet/zwiazkow,
2) obok kobiet ktore nie wykazuja objawow/zdolnosci do dojrzewania
w wyniku 'zaliczania' kolejnych mezczyzn/zwiazkow, istnieja kobiety
(~znane C) zdolne do wyciagania konstruktywnych wnioskow z
nieudanych zwiazkow z mezczyznami,
3) uogolnienie S jest proba ~szowinistycznej manipulacji.

Oczywiscie to jeden z przykladow...

> Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem
> nieprzychylnego patrzenia na wypowiedzi Slawka [am-pm]
> na alt.pl.psychologia.milosc?

No tak, jednak takie uogolnienia sa 'mile' dla czesci odbiorcow. ;)

Czarek

1. Data: 2002-09-27 01:25:33

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

cbnet:
> ... 'mile' dla czesci odbiorcow. ;)

Tymczasem taki 'mily' odbior mozna sobie zorganizowac.

Jedna z podstawowych technik docierania do [~proznosci]
odbiorcy jest umiejetne 'bombardowanie' bezposrednim
zwracaniem sie z wykorzystaniem jego imienia/nazwiska
/pseudonimu/[niekiedy rowniez] zdrobnien.

Inna socjotechnika jest komunikowanie 'zlych wiadomosci'
naprzemiennie z 'nagrodzaniem'.

Jeszcze innym 'chwytem' ktory stosuja swiadomi manipulatorzy
jest ukrywanie lub bagatelizowanie wagi przeslanek swiadczacych
o nieprawdziwosci prezentowanych 'spekulacji'.

Ewenementem wsrod socjotechnik jest jednostronnosc poprzez
uogolnianie (podkresla 'slusznosc' komunikowanych stwierdzen).

Uwaga! Zadna z powyzszych 'technik' nie jest skuteczna w
przypadku odbiorcy obdarzonego podwyzszonym poziomem
inteligencji (istnieja stosowne badania). W przypadku takich
osob stosuje sie bardziej wyrafinowane metody 'perswazji'.

Czarek

1. Data: 2002-09-27 07:00:25

Od: "Silvio Manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy rozpatrywanie danego problemu społecznego w oparciu o konkretny przypa
> dek nie winno byc celem ludzkosci?

Marzenie ściętej głowy

> Czy zapoczatkowana w okresie burzuazji prawna instytucja subiektywizacji
nie
> powinna być rozciągnięta na całe zycie spoleczne?

Instytucje i twory społeczne mają to do siebie, że po jakimś czasie
zaczynają realizować ukryte cele (właściwe dla nich i dla ludzi za tym
stojących) i ulegają degeneracji.

> Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem nieprzychylnego
> patrzenia na wypowiedzi Slawka [am-pm] na alt.pl.psychologia.milosc?

Stajesz w jego obronie ?

1. Data: 2002-09-27 08:57:55

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Bernau" <a...@w...pl> napisał:

> Czy rozpatrywanie danego problemu społecznego w oparciu o konkretny przypa
> dek nie winno byc celem ludzkosci?

Nie zgadzam się. Należałoby zbadać _wszystkie_ jednostkowe przypadki.
Jest to nierealne, dlatego takich przypadków trzeba zbadać odpowiednio
dużo. Ile? - na to pytanie odpowiadają inne dziedziny nauki.

Czarek zakłada, że z jednostkowego czy jednostkowych przypadków
wyciągam daleko idące wnioski, posądzając przy okazji o szowinistyczną
próbę manipulacji. Nie wie jednak, ile znam takich przypadków. Może
dwa, a może pięćset. Jeśli napisałem gdziekolwiek "znam takiego gościa,
który..." to nie znaczy, że jest to jedyny przypadek, jaki znam. Podaję
go tylko jako ilustrację przyjętej tezy.

Zdaję sobie sprawę, że psychologia jest taką wyjątkową dziedziną nauki,
w której łatwo o pewne skrzywienie zawodowe. Jeśli jakaś osoba
prezentuje swoje badania i formułuje wnioski, inni fachowcy w tej
dziedzinie oprócz samych przedstawionych wyników analizują czasami
samego autora. Zadają sobie pytania: co on tak naprawdę chciał nam
przekazać? Jak jego osobiste doświadczenie życiowe mogło wpłynąć
na taką a nie inną interpretację wyników? Czy on przypadkiem nie
chce wytłumaczyć i rozgrzeszyć swoich osobistych klęsk i zaleczyć
kompleksy?

O wiele gorzej jest, gdy wyniki badań czy ich interpretacja dotyczy życia
"normalnego" człowieka, a publikacja wychodzi poza krąg fachowców.
Wtedy posądzenia się mnożą. Chce zdobyć tani poklask! Manipuluje!
Mąci w umysłach młodych, niedoświadczonych harcerek i pensjonarek!

Jeśli jakiś fizyk prezentuje prace dotyczące struktury atomu czy kwantów,
nawet w formie książki popularnonaukowej, jakoś nikomu nie przychodzą
do głowy takie posądzenia. Podobnie jest w wielu innych dziedzinach,
tylko nie w psychologii.

Intencje Czarka rozumiem tak: wszelkie dyskusje w dziedzinie nauk
społecznych powinny się toczyć wyłącznie w gronie fachowców - starych
wyjadaczy, znających doskonale różne sztuczki socjotechniczne (aby
im samym nikt nie był w stanie zamącić w głowach). Po uzgodnieniu
wspólnego stanowiska publikowałoby się odpowiednio spreparowaną
papkę dla "maluczkich" - aby broń Boże nie zdeformować żadnego,
nieukształtowanego umysłu oraz aby nikt nie zdobył nieuzasadnionego
poklasku - szczególnie wśród młodych dziewczyn (bo tutaj widzę
jego największy ból).

> Czy zapoczatkowana w okresie burzuazji prawna instytucja subiektywizacji nie
> powinna być rozciągnięta na całe zycie spoleczne?

Mógłbyś wyjaśnić, jak rozumiesz prawną instytucję subiektywizacji
oraz jak miałoby wyglądać w praktyce to rozciągnięcie na życie społeczne?

> Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem nieprzychylnego
> patrzenia na wypowiedzi Slawka [am-pm] na alt.pl.psychologia.milosc?

Mam nadzieję, że nie wszyscy patrzą nieprzychylnie.

Pozdrawiam.

--
Sławek [am-pm]

1. Data: 2002-09-27 08:59:29

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote :

> [...]
powinna być rozciągnięta na całe zycie spoleczne?
Czy uogolnianie kwestii zycia codziennego nie jest zrodlem nieprzychylnego

Obiektywizacja jest według mnie istotną cechą procesu poznawczego. Bez niej
błądzilibyśmy w gąszczu niezliczonych faktów, bez zrozumienia tego, co się
wokół dzieje.
Jednak zgadzam się z Tobą, że przy ocenie konkretnego przypadku, wszelkie
zobiektywizowane reguły powinny być tylko pewną płaszczyzną odniesienia.
Generalny imperatyw "nie zabijaj" jest uznawany jako obiektywnie słuszny. A co
z obroną konieczną, wojną w słusznej sprawie itd. To już trywialny przykład,
ale chyba najbardziej czytelny.
Myślę, że o ile obiektywizacja jest niezbędna w procesie systematyzowania,
porządkowania wiedzy, o tyle w samym procesie poznawczym niezbędna jest też
analiza wieloczynnikowa, starająca się uwzględnić wszelkie aspekty konkretnego
przypadku [tyle, że w odniesieniu do zobiektywizowanej już wiedzy].

Pozdrawiam. Bacha.

1. Data: 2002-09-27 09:20:03

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patologia

Sorki za spam
to fragment postu "służbowego"

Maszynka nie do zatrzymania.
Czym więc jest pojedynczy Przedipopołudniowiec?

eTT

TECHNIKI OBRONY CENY

Jedna Obiekcja - 51 Sposobow Zbijania

Warszawa, I termin - 8 pazdziernika; II termin - 15 pazdziernika

Cele szkolenia:

uslugi przed obiekcjami Klientow.

niz oferowana przez konkurencje.

Klientow.

cena jest za wysoka" , "Musimy otrzymac duza znizke" , "Za te pieniadze nie
kupie" i itp.

Korzysci:

szkoleniu.

beda w stanie sprzedawac z mniejszymi rabatami, co w dluzszym okresie czasu
przelozy sie wzrost rentownosci sprzedazy.

profesjonalnemu przygotowaniu Panstwa handlowcy beda radzic sobie w "walce"
z firmami oferujacymi nizsze ceny.

Szkolenie poprowadzi:

Trener - praktyk MAREK SYLBURSKI. Kariere w sprzedazy rozpoczynal w 1995r.
jako agent w Commercial Union, nastepnie w Nationale Nederlanden. Prace
kontynuowal w Canada Brokers jako Unit Manager pozniej Dyrektor Oddzialu
Lodzkiego. Od listopada 1998r. Kierownik Sprzedazy w Bankowym OFE (Lodz)
gdzie zarzadzal 80 osobowa grupa przedstawicieli handlowych. Od 2000r do
poczatku 2002. Dyrektor Handlowy w jednej z firm specjalizujacych w
windykacji naleznosci.

Autor licznych programow szkoleniowych, min.: TECHNIK PRZEJMOWANIA KLIENTOW
KONKURENCJI, OFENSYWNYCH TECHNIK SPRZEDAZY, TECHNIKI SPRZEDAZY - KURS
INTENSYWNY.

PROGRAM SZKOLENIA:

1.Mit niskiej ceny - jak sobie z tym poradzic?

2.Oko Klienta prawde Ci powie! - wzrokowe sygnaly systemow prezentacji

3. Predykaty sensoryczne

4. Obiekcje

## zastrzezenia

## wymowki

5. Najczesciej spotykane obiekcje Klientow:

## brak czasu

## brak zainteresowania

## brak pieniedzy

## cena jest zbyt wysoka

## konkurencja jest tansza

## nie, bo nie

## i wiele innych

6.Jak radzic sobie z najczestszymi obiekcjami

7.Cena jest za wysoka!

- jedna obiekcja - 51 techniki obrony (prezentacja technik i sposobow oraz
cwiczenia praktyczne)

Kazdy uczestnik TECHNIK OBRONY CENY otrzyma bezplatnie pelny 7-dniowy dostep
do bazy ofert w Najwiekszej w Polsce Miedzynarodowej Gieldzie Ofert B2B
www.OPENKontakt.com.

Majac do dyspozycji baze ofert potencjalnych kontrahentow, mozna praktycznie
natychmiast rozpoczac ekspansje firmy na nowym, ciekawym rynku. Gielda jest
dostepna na 39 wspolpracujacych portalach w Polsce, krajach b. ZSRR i na
swiecie. Codziennie z jej zasobow korzysta ponad 80 tysiecy uzytkownikow,
ktorzy kazdego dnia zamieszczaja kilkaset nowych ofert w 31 dzialach
branzowych.

SZKOLENIEM I UCZESTNIKAMI OPIEKUJE SIE AGNIESZKA OPSZALA tel. 022 877 38 43,
877 38 44

ZE WZGLEDU NA OGRANICZONA ILOSC (18 osob) UCZESTNIKOW, PROSIMY O
WCZESNIEJSZA REZERWACJE MIEJSC.

Cena szkolenia wynosi 945,- zl (VAT zw.) i zawiera:

Uczestnictwo w szkoleniu, Materialy szkoleniowe (Podrecznik,
Handout's),Materialy pismiennicze, Obiad w trakcie szkolenia, Pelny 7 dniowy
dostep do bazy openkontakt.com, Certyfikaty ukonczenia szkolenia.

Adres e-mail m...@m...com.pl znajduje sie w bazie danych
"CD Marketing Firmy 2002" wydanej przez HBI Polska Sp. z o.o.. B&O Navigator
jest legalnym uzytkownikiem powyzszej bazy. Jezeli nie chcecie Panstwo
otrzymywac informacji o szkoleniach, prosimy o odeslanie tego maila z
tematem "NIE". Z gory dziekujemy.

----

ABY WZIAC UDZIAL W SZKOLENIU WYSTARCZY WYPELNIC I WYSLAC ZGLOSZENIE NA NUMER
FAKSU 022 877 63 45

1.Zglaszamy udzial ...... osoby / osob w szkoleniu otwartym nt. "Techniki
Obrony Ceny" w terminie: [] 8 pazdziernika, [] 15 pazdziernika.
2.W szkoleniu udzial wezmie / wezma:
....stanowisko......................................
.......................<
.....................sta
nowisko.............................................
..............stanowisko
.......stanowisko.......
..
.................. ...................................................
stanowisko..........................................
. ....................................................
stanowisko..........................................
3 .Osoba z ktora, nalezy sie kontaktowac w sprawie szkolenia jest:
.... stanowisko
tel................................fax..............
........e-mail......................................
4.Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przeslanie do organizatora umowy -
zgloszenia i dokonanie wplaty w ciagu 7 dni od daty otrzymania faktury VAT,
niepoznej jednak niz w dniu rozpoczecia szkolenia. Wplaty nalezy dokonac na
konto B&O Navigator w Fortis Bank Polska S.A. 16001068-3010-209265-001.
5.Oswiadczamy, ze posiadamy NIP nr:
........................................... i upowazniamy B&O Navigator do
wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.
7.Razem do zaplacenia: ................................ PLN, Slownie:
8.Uczestnik moze sie wycofac z udzialu w szkoleniu (w formie pisemnej), bez
ponoszenia kosztow, w terminie 14 dni roboczych przed dniem rozpoczecia
szkolenia. Po uplywie tego terminu zglaszajacy zaplaci 75% kwoty wymienionej
w punkcie 7.
9.Gdyby szkolenie nie odbylo sie z powodu nie zebrania minimalnej grupy
uczestnikow, organizator zaproponuje udzial w szkoleniu w innym terminie lub
w ciagu 10 dni roboczych zwroci pelna kwote wplacona przez zglaszajacego.

pieczatka

hbid 02.09.26
----

POLECAMY SZKOLENIA WEWNETRZNE

(kliknij na temat szkolenia)

TECHNIKI PRZEJMOWANIA KLIENTOW KONKURENCJI

TECHNIKI TELEFONICZNEJ ROZMOWY HANDLOWEJ

OBSLUGA TRUDNEGO KLIENTA

TECHNIKI SPRZEDAZY I MERCHANDISINGU DLA BRANZY FMCG

TECHNIKI SPRZEDAZY - KURS INTENSYWNY

NEGOCJACJE HANDLOWE NEGOCJACJE WINDYKACYJNE - JAK ODZYSKAC SWOJE PIENIADZE
NIE TRACAC KLIENTOW

SKUTECZNA PREZENTACJA HANDLOWA

... i wiele innych potrzebnych szkolen.

BEDZIEMY PAMIETAC ZA CIEBIE!

o szkoleniach, ktore uznasz za potrzebne, rozwijajace, ciekawe, sluzace
Twoje karierze wypelnij teraz formularz w naszym serwisie >> szczegoly
kliknij tutaj

1. Data: 2002-09-27 09:40:28

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Hejka...
> Czy rozpatrywanie danego problemu społecznego w oparciu o konkretny przypa

No ale to właśnie przecież jest uogólnianie... To jest zmorą, czy celem?

> Czy zapoczatkowana w okresie burzuazji prawna instytucja subiektywizacji
nie
> powinna być rozciągnięta na całe zycie spoleczne?

Uruchamiać osobny oddział szpitala psychiatrycznego dla każdego pacjenta? ;)

JGrabowski

natretne porno
gdzie jest Ag
Co jest najważniejsze w życiu?
Czy mowiac kobiecie "lubie Cie" = seks ?.
Pytanie o sny