Urządzanie ogrodu ...

1. Data: 2002-08-15 10:44:04

Temat: Urządzanie ogrodu ...
Od: "Crimson" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2002-08-17 21:08:46

Temat: Re: Urządzanie ogrodu ...
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

From: "Crimson" <r...@p...onet.pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Thursday, August 15, 2002 12:44 PM
Subject: Urządzanie ogrodu ...

_hehehe

3. Data: 2002-08-20 04:10:16

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ajg0kl$4sc$1@news.onet.pl...
> Przed blokiem.
> Jak zacząć?

Zacznij od ustalenia po co Ci to jest potrzebne.
Jeżeli uświadomisz sobie ten fakt to będziesz wiedział co w takim ogródku
powinno sie znaleźć aby spełnił on Twoje potrzeby.
Zastanów się czy teren ten potrzebny jest do posiedzenia, czy potrzebujesz
miejsca aby posadzić rośliny które Cię interesują, a może potrzebujesz
trochę miejsca dla dziecka lub dla królika, któremu chcesz zapewnić świeżą
trawę.
W/w przemyślenia to pierwszy krok w zakładaniu ogrodu.
Jeżeli nie wiesz co chciałbyś robić w tym ogrodzie to wstrzymaj sie jeszcze
na kilka lat.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-08-20 07:26:12

Od: "Crimson" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W/w przemyślenia to pierwszy krok w zakładaniu ogrodu.
> Jeżeli nie wiesz co chciałbyś robić w tym ogrodzie to wstrzymaj sie
Piszę tu po raz pierwszy i bardzo Wam zazdroszczę tych łąk, plantacji
winorośli
i oczek wodnych. Ja mieszkam w bloku :(
Mam jednak nieodpartą chęć dosadzenia tego czy owego na trawniku przed
blokiem.
Nowe rośliny mają służyć podniesieniu estetyki otoczenia i po prostu
cieszyć oko.
Robię to bez specjalnego planu, raczej sadzę `z oka` i natchnienia.
Dziękuję za linki.
Pomogą na pewno ...

pozdrawiam
Robert

5. Data: 2002-08-20 15:59:37

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cieszyć oko.
> Robię to bez specjalnego planu, raczej sadzę `z oka` i natchnienia.

To zobacz jak tam u Ciebie ze światłem i wodą na tym trawniku i wtedy
zaplanuj jakieś roślinki - bylinki ,ewentualnie krzaczki .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

6. Data: 2002-08-21 00:01:33

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ajsglc$j4v$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "Crimson" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Zacznij od ustalenia po co Ci to jest potrzebne.

Może spytaj też na wstępnie posiadaczy okolicznych psów blokowych czy
docenią Twój wysiłek...
Np. w niektórych miastach (Łódź, Kielce, Kraków - innych nie obserwuję) na
trawnikach (obojętnie czy park czy pod blokiem) można na psich kupach robić
zawody narciarskie w środku suchego lata.
I rozumiem psa, że nie rozumie, rozumiem właściciela, że na swoich włościach
daje psu robić co musi (pozdrowienia dla piesków Jagody:-)), ale właściciel,
który chyłkiem w nocy wyprowadza psa "na spacer" pod samiutki blok....

Pozdrawiam
p...@r...pl

7. Data: 2002-08-21 05:11:38

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Nowe rośliny mają służyć podniesieniu estetyki otoczenia i po prostu
> cieszyć oko.

Jeżeli to co napisałeś jest szczere i przemyślane to już mamy pierwszy
element, który powinien być uwzględniony przy planowaniu nasadzeń.
Należy to jednak doprecyzować bo estetyk jest wiele. Dla późniejszych
rozważań przyjmijmy, ze twoja "estetyka jest" odważna, radosna i preferuje
wyrazistość.

Spróbuję na przykładzie odmian jednej rośliny zobrazować powiązanie
oczekiwań z doborem roślin.

Przyjmijmy, ze chcemy posadzić w swoim ogrodzie forsycję. Przy Twoich
oczekiwaniach powinna być to forsycja o kolorowych liściach. Np. Forsythia x
intermedia 'Variegata'. Ta roślina jest wesoła przez cały sezon wegetacyjny
z uwagi na swoje ulistnienie. Zwraca na siebie uwagę i cieszy także poza
okresem kwitnienia.

Jeżeli jesteś człowiekiem spokojnym i szukasz miejsca na schowanie się w
zieleni gdzie mógłbyś kontemplować bez zwracania na siebie uwagi to posadź
forsycję "klasyczną" np. Forsythia intermedia Lynwood Gold. Ta roślina jest
na tyle wysoka za ukryje Ciebie całkowicie. Poza okresem kwitnienia jest
niepozorna i nie zwraca na siebie (a więc i na ciebie ukrytego za nią)
uwagi.

Gdybyś sam chciał być niewidocznym dla otoczenia, ale przy tym chciałbyś
widzieć innych to posadź forsycję np. Forsythia Maluch. Ta niska roślina
ukryje Ciebie przed wzrokiem innych, przy tym nie zasłaniając głowy co
zapewni dobrą obserwacje.

Jeżeli masz ambicje, aby twój ogródek był podziwiany przez okoliczne
sąsiadki to posadź odmianę o najwcześniejszym kwitnieniu. Jeżeli tak
dobierzesz odmianę, ze forsycja Twoja zakwitnie wcześniej przed innymi, to
masz zapewniony podziw przez co najmniej kilka dni.

Jeżeli masz większe ambicje i chcesz wzbudzić zainteresowanie, a nawet
zazdrość wśród fachowców lub zwolenników nowości roślinnych to musisz
posadzić taka odmianę, która wcześniej, w naszym kraju nie była sadzona.

> Robię to bez specjalnego planu, raczej sadzę `z oka` i natchnienia.

To też dobry sposób ale męczący. Natchnienie każdego dnia może być inne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

8. Data: 2002-08-21 07:57:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message

> [...]
> sąsiadki... >
> Jeżeli masz większe ambicje i chcesz wzbudzić zainteresowanie...

Do sąsiadek przemawiają również formy pienne:).
Ale jeśli nie chcesz, by Twój krzew był w trakcie kwitnienia obłamywany,
to...nie sadź forsycji;)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-08-21 09:42:34

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Do sąsiadek przemawiają również formy pienne:).

Jeszcze ciekawiej jest posadzić "współosiowo" dwie rośliny. Forsycję i
migdałek trójklapowy. Wygląda interesująco z kilku względów.

> Ale jeśli nie chcesz, by Twój krzew był w trakcie kwitnienia obłamywany,
> to...nie sadź forsycji;)

Basiu! Nie upraszczaj życia. Im więcej problemów na które znajdujemy
rozwiązanie, tym życie pełniejsze i piękniejsze.
Osoby ambitne powinny "wynaleźć" forsycję
kolczastą :-).
Starając sie dostosować do tonu wcześniejszej mojej wypowiedzi:
Osoby chcące pełniej wychodzić na potrzeby sąsiadów, mogą posadzić forsycje
w odmianach posiadających pędy łatwe do odłamywania. Umożliwiłoby to
sąsiadom pozyskiwanie rozkwitających gałązek do swoich wazonów.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Przesadzanie
Oświadczenie