Ulmus 'Camperdownii'

1. Data: 2002-08-15 10:52:54

Temat: Ulmus 'Camperdownii'
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Choruję" na drzewa o zwisającym pokroju. Przymierzam się, żeby kupić Ulmus
glabra 'Camperdownii' , ale mam obawy w związku z tą nieszczęsną holenderską
chorobą wiązów. Czy faktycznie dziesiątkuje ona wiązy, o czym można
niejednokrotnie przeczytać w literaturze, czy jest to trochę taki straszak
na wyrost?
Obawy mam uzasadnione: jeszcze rok temu nie wierzyłem w rdzę wejmutkową,
która też ponoć "kosi" Pinus strobus i pokazywałem moim znajomym dwa ładne,
kilkumetrowe
egzemplarze na przedszkolnym podwórku zamierzając w tym sezonie również
kupić kilka sadzonek. W chwili obecnej jednej z tych sosen juz nie ma, tzn.
stoi cała zrudziała bez jednej choćby zielonej igiełki.

Lech

2. Data: 2002-08-15 18:21:53

Temat: Re: Ulmus 'Camperdownii'
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Ulmus
> holenderską
>
> Mogę tylko zaraportować, że ta odmiana wiązu u mojej sąsiadki rośnie już
> chyba od 20 lat. Śladów szkodników/chorób brak.

W USA wiekszosc wiazow w swoim czasie wyginela (ale nie wszystkie).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-08-15 18:38:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech" <k...@s...pl> wrote in message
> [...]

Mogę tylko zaraportować, że ta odmiana wiązu u mojej sąsiadki rośnie już
chyba od 20 lat. Śladów szkodników/chorób brak.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-08-18 23:24:06

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lech <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ajg11i$98t$...@n...tpi.pl...
> [...]
> chorobą wiązów. Czy faktycznie dziesiątkuje ona wiązy, o czym można
> niejednokrotnie przeczytać w literaturze, czy jest to trochę taki straszak

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć...
"Choroba wiązów" to grzybowa choroba naczyniowa wiązów - grzyby przerastają
wiązki ksylemu (część układu pokarmowego drzewa), co jest równoznaczne ze
śmiercią drzewa. Grzyb jest przenoszony przez określone gatunki korników.
Znajomi, którzy mieli wiązy - duże wiązy, drzewa po 10m, gatunek -
przeważnie już ich nie mają:-(
Ale w G.świętokrzyskich rosną wiązy nie naruszone chorobą, także odmiany
wiązu wśród moich znajomych (m.innnymi "Camperdownii") cieszą się dobrą
formą...

Szanse masz 50:50.

Pozdrawiam
p...@r...pl