Usenet z googla

1. Data: 2014-07-15 13:20:31

Temat: Usenet z googla
Od: "Jacek K." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako że nie wiem dlaczego, news.task.gda.pl, nie chce mi służyć- a od usenetu jestem
uzależniony teraz piszę z google.

Jacek K.

2. Data: 2014-07-15 16:05:29

Temat: Re: Usenet z googla
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-07-2014 o 13:20:31 Jacek K. <m...@w...pl> napisał(a):

> Jako że nie wiem dlaczego, news.task.gda.pl, nie chce mi służyć- a od
> usenetu jestem uzależniony teraz piszę z google.

Usenet umiera.

--
Adam

3. Data: 2014-07-15 21:15:54

Od: ToMasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.07.2014 16:05, Adam Pietrasiewicz pisze:

> Usenet umiera.

nie. ma się dobrze, ale nikomu się nie opłaca utrzymywać darmowych
serwerów. skorzystajcie z tego:

news.eternal-september.org

Co prawda wymaga założenia konta, ale potem działa idealnie

ToMasz

4. Data: 2014-07-15 22:55:17

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-07-2014 o 21:15:54 ToMasz <t...@p...fm> napisał(a):

> nie. ma się dobrze,

Aha. Czyli 50 postów dziennie 10 lat temu wobec 1 posta na kwartał obecnie
oznacza dobresięmanie, tak? To jest to oryginalna definicja
debregosięmania.

--
Adam

5. Data: 2014-07-16 10:03:01

Od: ToMasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.07.2014 22:55, Adam Pietrasiewicz pisze:

> Aha. Czyli 50 postów dziennie 10 lat temu wobec 1 posta na kwartał
> obecnie oznacza dobresięmanie, tak? To jest to oryginalna definicja
> debregosięmania.

w tym sensie masz racje. Niemnie jednak, dla wielu już nie piszących,
usenet to była usługa onetu, gazety i tpsa (ta ostatnia jeszcze żyje) a
nie sam w sobie usenet.
ToMasz

6. Data: 2014-07-16 12:52:04

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-07-2014 o 10:03:01 ToMasz <t...@p...fm> napisał(a):

> w tym sensie masz racje. Niemnie jednak, dla wielu już nie piszących,
> usenet to była usługa onetu, gazety i tpsa (ta ostatnia jeszcze żyje) a
> nie sam w sobie usenet.

Usenet to raczej zjawisko, które znika. Szkoda.

Usenet, tak jak listy dyskusyjne mailowe, to było najlepsze w całej
historii ludzkości narzędzie do dyskutowania. Nigdy wcześniej nie było
narzędzia pozwalającego każdemu zwrócić się do wszystkich jednocześnie i
móc realnie dyskutować. Na listach dyskusyjnych nie da się nikogo
zakrzyczeć, nie ma znaczenia, czy ktoś jest nieśmiały w obecności innych
ludzi. Czegoś takiego nigdy przedtem nie było. I już to w zasadzie znikło.

Niestety najwyraźniej ludzie nie odczuwają potrzeby prawdziwie wolnej,
równorzędnej dyskusji.

--
Adam

7. Data: 2014-07-16 15:42:27

Od: "Sylwi@" <e...@d...jest.ten.swiat.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> napisał w
wiadomości news:op.xi2642k7jzsohw@adamduzy...

> [...]
> ludzi. Czegoś takiego nigdy przedtem nie było. I już to w zasadzie znikło.
>
> Niestety najwyraźniej ludzie nie odczuwają potrzeby prawdziwie wolnej,

A ja bym dodała, że są ludzie,
którzy swoja postawą, sposobem wypowiadania się (pisania) "położyli" wiele
dyskusji a ludziom odebrali chęć do rozmowy (pisania) chcąc zachwycić całą
resztę grupy dyskusyjnej swoją wybitną elokwencją.
Pamiętam czasy kiedy zaczynałam "używać" grup dyskusyjnych
i dyskutować na przeróżne tematy. Próbowałam rozwiązać swoje i innych
problemy,
pomagaliśmy sobie wzajemnie w ten czy inny sposób.

Teraz jest to już niemożliwe, a szkoda.
Ludzie odczuwają nadal potrzebę dyskusji tylko .... dyskutować trzeba umieć.
Komercjalizm i powaga niektórych, chęć udowodnienia, że jest się lepszym
(nie należy tego stwierdzenia mylić z ambicją bo nie o to chodzi.),
niepotrzebne
czepialstwo i zarozumialstwo zabiło naszą i nie tylko naszą grupę
dyskusyjną.

Pozdrowienia, z nutką nostalgii w tle .... za starymi, dobrymi czasami,
(jakby to powiedział zairazki)
śle
Sylwi@

8. Data: 2014-07-17 14:28:18

Od: "Jacek K." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 16 lipca 2014 15:42:27 UTC+2 użytkownik Sylwi@ napisał:
> [...]
>
> problemy,
>
> pomagali?my sobie wzajemnie w ten czy inny spos?b.
>

> Teraz jest to ju? niemo?liwe, a szkoda.
>
> Ludzie odczuwaj? nadal potrzeb? dyskusji tylko .... dyskutowa? trzeba umie?.
>
> Komercjalizm i powaga niekt?rych, ch?? udowodnienia, ?e jest si? lepszym
>
> (nie nale?y tego stwierdzenia myli? z ambicj? bo nie o to chodzi.),
>
> niepotrzebne
>
> czepialstwo i zarozumialstwo zabi?o nasz? i nie tylko nasz? grup?
>
> dyskusyjn?.
>

> Pozdrowienia, z nutk? nostalgii w tle .... za starymi, dobrymi czasami,

Umiera - bo nie jest najłatwiejszy, bo jest trochę toporny, bo jest tylko tekstowy.
Zmieniły się gusta, zmienili się użytkownicy. Swoje opinie można na wszelakie sposoby
wygłaszać - fora, serwisy społecznościowe, blogi - jak zaczynaliśmy były listy
dyskusyjne, usenet i irc :-)

Teraz - chcesz pogadać - masz czaty, masz komunikatory - klikasz i masz - nie trzeba
programu, nie trzeba ustawień.

PS. zairazki - to nie ta grupa :D

Jacek K.

9. Data: 2014-07-18 10:00:17

Od: "Jacek K." <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014.07.15 13:20, Jacek K. napisał(a) :
> Jako że nie wiem dlaczego, news.task.gda.pl, nie chce mi służyć- a od usenetu
jestem uzależniony teraz piszę z google.

> Jacek K.

A jednak - news.atman.pl :D
Znowu na normalnym staroświeckim czytniku z fabryki Mozilli

--
Z pozdrowieniami
Jacek K.

rozliczenia pfron