Verbena

1. Data: 2005-11-22 08:30:29

Temat: Verbena
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem nasionka Verbena hastata i V.bonariensis.
Czy te rośliny mają jakąś wartość ozdobną, czy nadają się
tylko jako porarm dla pszczół?
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2005-11-22 10:50:00

Temat: Re: Verbena
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałem nasionka Verbena hastata i V.bonariensis.
> Czy te rośliny mają jakąś wartość ozdobną, czy nadają się
> tylko jako porarm dla pszczół?

Bonariensis jest ozdobna, ale wątpliwe, żeby zimę przetrwała. No chyba że w
Twoim mikroklimacie:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-11-22 11:15:19

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałem nasionka Verbena hastata i V.bonariensis.
> Czy te rośliny mają jakąś wartość ozdobną, czy nadają się
> tylko jako porarm dla pszczół?
> Pozdrawiam.Mirzan

Bonariensis jest bardzo ozdobna ; łodygi niemal bezlistne i niesamowicie
mocne. Dorasta do 1,5 wysokości.
Kwiaty baldachowate o fioletowym kolorze.
Dwa lata temu miałam kllka nasion .Wysiane wczesną wiosną w domu, posadzone
do gruntu, jeszcze w tym samym roku zakwitły. Zapomniałam je okryć na zimę i
myślłam, że je straciłam. Wiosną tego roku pojawiło się mnóstwo samosiewek,
i mam je w najmniej oczekiwanych miejscach.
Pasuje do koloru żółtego i pomarańczowego.
nieźle też wygląda prze Perovskii.
U mnie pojawiła się przy dereniu żółtolistnym i widok był oszałamiający
Kwitnie do października i ....uwielbia kompost.
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

4. Data: 2005-11-22 12:02:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> U mnie pojawiła  się przy dereniu żółtolistnym i widok był oszałamiający
> Kwitnie do października i ....uwielbia kompost.

Roślinki zapowiadają się ciekawie, gdyby kogoś interesowało, to mam
trochę nasion na wydaniu, a w nagrodę za dobre chęci, dołożę nasion
lilii trąbkowych.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-11-22 13:44:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Roślinki zapowiadają się ciekawie, gdyby kogoś interesowało, to mam
> trochę nasion na wydaniu, a w nagrodę za dobre chęci, dołożę nasion
> lilii trąbkowych.

To ja nieśmiało sępię...część siewek lilii z nasion otrzymanych od Ciebie
zeszłej zimy poszła już do gruntu, resztę mam w domu, ale nasiona zostały
wykorzystane. Nie wiedziałam, że tak łatwo kiełkują i tak szybko rosną:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-11-22 14:01:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykorzystane. Nie wiedziałam, że tak łatwo kiełkują i tak szybko rosną:)

Dziś będą wysłane.Może niektóre lilie zakwitną w przyszłym roku.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-11-22 20:12:52

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To są rośliny kwitnące...

8. Data: 2005-11-22 21:39:01

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Roślinki zapowiadają się ciekawie, gdyby kogoś interesowało, to mam
> trochę nasion na wydaniu, a w nagrodę za dobre chęci, dołożę nasion
> lilii trąbkowych.

Ajajaj! Znowu kusisz...Zachwyciła mnie kwitnąca różowo wiązówka
/już ma odrosty ;-)/, a to kwitnie jesienią, więc znowu byłby bajer....
Lilijki z nasion wykopane, czekają na wiosnę !

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2005-11-22 22:08:03

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dm0351$kff$1@inews.gazeta.pl Barbara Miącz
<s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

>.... Lilijki z nasion wykopane, czekają na wiosnę !

Hejka. A moje nie wykopane. Zostały w ziemi na grządce. Myślałem, że
przezimują. :-( Co teraz robić?
Pozdrawiam borealnie Ja...cki

10. Data: 2005-11-23 06:28:17

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. A moje nie wykopane. Zostały w ziemi na grządce. Myślałem, że
> przezimują. :-( Co teraz robić?

Moje tez zostały w ogrodzie. Znaczy, że zmarnowałam, czy szukać jak będzie
odwilż? Wiem, gdzie rosną, więc najwyżej wygrzebię. Mirku, czekamy na
podpowiedź.

Z pozdrowieniami, Maria

Petasites Japonicus
Dekada sępa?