Vichy dobra marka, czy aby na pewno ?

1. Data: 2005-02-05 23:36:44

Temat: Vichy dobra marka, czy aby na pewno ?
Od: "Łukasz Ejsmont" <e...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów. Chciał bym podzielić się z wami moimi przemyśleniami i
spostrzeżeniami na temat postępowania ludzi odpowiedzialnych za markę Vichy.
Na początku list który moja żona wysłała do Vichy za pośrednictwem ich
strony internetowej.

Witam. W grudniu nabyłam jeden z waszych produktów - krem Normaderm.
Zakupiłam go, ponieważ byłam bardzo zadowolona z próbki jaką wcześniej
przyniósł mi mój mąż. Niestety, krem nie spełnia w mojej opinii norm
jakościowych jakie reprezentuje Wasza marka. Ma on grudkowatą konsystencję
(mogę przesłać zdjęcia) i tendencję do ciągłego zapychania się aplikatora.
Próbowałam reklamować ów krem w aptece* gdzie go kupiłam, ale tam
poinformowano mnie, że Wasz przedstawiciel stwierdził, iż krem spełnia swoje
funkcje użytkowe co nie kwalifikuje go do wymiany. Jestem bardzo zawiedziona
takim podejściem Waszej firmy do mnie jako klientki. Wydaje mi się, że nie
pasuje ono do marki Vichy. Kupiłam drogi krem "ekskluzywnej firmy", który
powinien być naprawdę dobrej jakości, a nie tylko "użytkowej". Nie jest to
przecież kosmetyk jakiejś firmy "XXXX" za 3 złote (tak na marginesie -
wydaje mi się, że przedstawiciel innej firmy potraktowałby moją sprawę
poważniej). Mam nadzieję, że ten list skłoni państwa do poważniejszego
traktowania Waszych klientów.
BARDZO ZAWIEDZIONA KLIENTKA.

List ten został wysłany do Vichy dwa razy (dwa tygodnie i tydzień temu).
Pomimo że na stronie widnieje informacja że firma dołoży wszelkich starań
żeby skontaktować się z klientem wysyłającym do nich swoje uwagi do dnia
dzisiejszego nie otrzymaliśmy ŻADNEJ odpowiedzi. Jest to w moim mniemaniu
najbardziej OLEWCZY stosunek do KLIENTA jaki może wykazać jakakolwiek firma
.
Chciał bym żebyście wszyscy przemyśleli czy chcecie żeby i waszych
klieientów traktowano w ten sposób. Nie namawiam tutaj broń boże do jakiegoś
bojkotu kosmetyków tej firmy, gdyż sadze osobiście że pod względem
jakościowym są one całkiem dobre (poza oczywiście kremem mojej Żony -
każdemu może przydarzyć się jakaś wpadka). Zwróćcie po prostu uwagę jakie
podejście do Waszych Klientów maja przedstawiciele firm i same firmy (to już
dotyczy nie tylko VICHY) z jakimi współpracujecie. Chciałbym jednakże żeby
ludzie z Vichy przemyśleli swoja strategie w kontaktach z klientami.

* niestety Żona kupiła krem w aptece w której pracuje. Nie byłem obecny przy
rozmowie z przedstawicielem, nie miałem też możliwosci kontaktu osobistego z
nim.

--
mgr farm. Ejsmont Łukasz
FARMAKOGNOZJA ONLINE

1. Data: 2005-02-06 09:20:41

Temat: Re: Vichy dobra marka, czy aby na pewno ?
Od: "Paulina" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Vichy.
> Na początku list który moja żona wysłała do Vichy za pośrednictwem ich

Witam

Ja uzywam kosmetyków tej firmy i nigdy się z czymś takim nie spotkałam,
widocznie Twoja żona miała pecha i faktycznie firma powinna "coś" z tym
zrobić.
A co do stwierdzenia...
Kupiłam drogi krem "ekskluzywnej firmy"-----> moim zdaniem nie jest to żadna
ekskluzywna firma:-)

Pozdrawiam

Paulina

1. Data: 2005-02-06 11:14:29

Od: "avanti" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fakt ze nie jest ekskluzywna ale i tak na naszym rynku uznawana jest za
jedna z wyzszych.tak czy siak powinni bardziej dbac o swoja reputacje....
ja kiedys uzywalam takiego zestawu do cery tradzikowej...ok dobry,wydajny
ale bez cudow...kupilam cliniqua i juz teraz z niego nie rezygnuje....

1. Data: 2005-02-06 11:21:53

Od: "Margaret" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "avanti" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ja kiedys uzywalam takiego zestawu do cery tradzikowej...ok dobry,wydajny
> ale bez cudow...kupilam cliniqua i juz teraz z niego nie rezygnuje....

fajnie, ale prosze naucz sie w koncu odpisywac POD POSTEM:)
dobrze?

1. Data: 2005-02-06 11:46:33

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vichy nie dba ani o partnerów (apteki) ani o docelowego klienta.
jeśli nie muszę, to nie kupuję Vichy.

1. Data: 2005-02-06 12:03:55

Od: "Margaret" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Vichy nie dba ani o partnerów (apteki) ani o docelowego klienta.
> jeśli nie muszę, to nie kupuję Vichy.

napisz cos wiecej:-).
ja rzadko kupuje Vichy, jakos spejcalnie mi ich kremy nie sluza, ale probki,
z tego co sie orientuje -sa w aptece i bez problemu jest dostaje.

1. Data: 2005-02-06 12:23:19

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> napisz cos wiecej:-).

mogę napisać tylko o traktowaniu aptek. o traktowaniu kupujących już był
post. ogólnie Vichy wyłącznie wymaga nic nie dając w zamian; albo zamówisz u
nich pakiet za określoną (b.wysoką), albo wogóle nie kupisz nic; akcje
promocyjne (w moim przypadku Dni Zdrowej Skóry) rozliczane z ponad
półrocznym opóźnieniem, a zapłata jest inna od ustalonej; nikt nic nie wie,
zero przepływu informacji itd. co do jakości kosmetyków: na plus dobre
filtry i nawilżacze; na minus stosowanie b.szkodliwego akrylamidu (dot.
większości koncernu l'oreal), mało aktywnych substancji, zawyżone ceny- ale
to akurat można zarzucić wielu firmom kosmetycznym.

1. Data: 2005-02-06 12:36:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"justy" <j...@g...pl> wrote in message news:cu527q$pnv$1@inews.gazeta.pl...
> na plus dobre
> filtry i nawilżacze; na minus stosowanie b.szkodliwego akrylamidu

mozesz cos wiecej napisac na ten temat? mam rozumiec, ze
firma wprowadza w swoje produkty cos co szkodzi
i nic sie ztego powodu nie dzieje??

iwon(k)a

1. Data: 2005-02-06 13:04:25

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozesz cos wiecej napisac na ten temat?
Polyacrylamide is safe as a cosmetic ingredient only if at less than 0.01%
according to the Cosmetic Ingredient Review Panel. It is highly toxic and a
potent carcinogen that can cause central nervous system paralysis and
reproductive disorders.
Also see Minutes of the 9th Plenary Meeting of the Scientific Committee on
Cosmetic and Non-Food Products, Brussels, 30 September 1999:

"Acrylamide polymers are used in some cosmetic products due to their ability
to function in many different ways. Polyacrylamides contain traces of
unreacted acrylamide."

"Acrylamide is a genotoxic carcinogen and because of residual acrylamide in
polyacrylamide preparations, lifelong use of cosmetic products containing
polyacrylamide may represent an unacceptable high lifetime risk of cancer."

"In order that a lifetime use of cosmetics containing polyacrylamide should
not pose a significant cancer risk, the SCCNFP was of the opinion that the
theoretical content of residual acrylamide [calculated from the amount of
polyacrylamide added to the product and the content of acrylamide in the
polyacrylamide used] should be <0.1 ppm in body care leave-on products and
<0.5 ppm in other cosmetic products."

obawiam się, że skoro składniki są wymieniane w kolejności malejącej
zawartości, to wiele kosmetyków zawiera Polyacrylamid w stężeniu znacznie
wyszym niż teoretycznie bezpieczne 0,01%

> mam rozumiec, ze
> firma wprowadza w swoje produkty cos co szkodzi
> i nic sie ztego powodu nie dzieje??
wiele firm. np. wczoraj widziłam w Lancome. Herbapol i jego krem matujący z
serii Plantacea miał ten składnik w czołówce (już go nie produkuja).
a "wszyscy" kłócą się o szkodliwość mineral oil, alkoholu i glikolu
propylenowego....

1. Data: 2005-02-06 14:32:19

Od: fv <f...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Ejsmont claimed:
> Na początku list który moja żona wysłała do Vichy za pośrednictwem ich
> strony internetowej.

O naiwności! Skąd pomysł, że ten list gdziekolwiek doszedł? Jeszcze nie
spotkałem się z sytuacją, by jakakolwiek duża firma posiadająca zabawkę
typu "napisz do nas" mi odpisała.

Telefon, zapytać z kim w tej sprawie rozmawiać a potem wysłać mu faksem
skargę (do rąk własnych). _Może_ wtedy nastąpi _jakakolwiek_ reakcja.

Można zwiększyć prawdopodobieństwo odpowiedzi, jeśli się napisze że
PIH/Sanepid interesuje się tą sprawą ;)
--
:: http://night.pl/~viper/ ::
tlen & skype: fastviper

Nowości marzec - Oriflame
Kosmetyki z olejkiem z drzewka herbacianego
ponczochy nr5
farbowanie
CLINIQUE Nos- streak Bronzer