W niektórych krajach dbają o niepełnosprawnych ;)

1. Data: 2007-08-24 20:19:03

Temat: W niektórych krajach dbają o niepełnosprawnych ;)
Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej :)

Poniższa wiadomość mnie rozbawiła ;) I pomyśleć, że taka
akcja jest sponsorowana przez państwo :P Miłej lektury:
http://wiadomosci.onet.pl/1594408,12,1,1,item.html
Chyba pora w końcu nauczyć się migowego - ot tak, na wszelki
wypadek... ;)

Pozdrawiam,
Gerard

2. Data: 2007-08-24 21:17:15

Od: Agnieszka <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sie, 22:19, "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
wrote:
> [...]
m.html
> Chyba pora w końcu nauczyć się migowego - ot tak, na wszelki

Witam.
Faktycznie bardzo ciekawa wiadomość :-)
prezentowanie informacji w taki sposób.... przyciągnie szczególnie
mężczyzn
...a co z Paniami?

Ale na serio:
Niedawno czytalam o wynikach badań, które wskazały, iż osoby
niesłyszące wolą napisy niż migających prezenterów. Używanie języka
migowego może prowadzić do zubożenia słownictwa itp...
Zastanawiam się, czy jak wzbogaca się prezentowanie przekazu migowego
w "nagi sposób" to jak możnaby wzbogacić napis by stał się bardziej
atrakcyjny :-). Może litery ułożone z nagich ciał... tak sobie
myślę....

Pozdrawiam
Agnieszka

3. Data: 2007-08-24 21:49:37

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Niedawno czytalam o wynikach badań, które wskazały, iż osoby
> niesłyszące wolą napisy niż migających prezenterów. Używanie języka
> migowego może prowadzić do zubożenia słownictwa itp...

Trudno mi się wypowiadać, bo jestem "jedynie" niedosłyszącym,
w dodatku nie znam języka migowego (poza alfabetem i kilkoma
podstawowymi zwrotami) - tak więc ja z pewnością preferuję
napisy ;) Jednak o ile się orientuję, prezenterzy korzystają
z języka miganego, a już samo to powoduje, że wielu niesłyszących
korzystających głównie z naturalnego języka migowego ma problem
ze zrozumieniem przekazu. Przy czym jeśli niesłyszący nie zna
poprawnej polszczyzny (stąd m.in. problemy ze zrozumieniem miganego
opierającego się na polskiej gramatyce), to może sobie nie poradzić
również z napisami. Z własnego doświadczenia wiem, ile wysiłku
kosztuje mnie porozumienie się z niedosłyszącą szwagierką - czy to
migając, czy pisząc na kartce. I to pomimo tego, że ma niedosłuch
podobny do mojego - jednak w odróżnieniu ode mnie nie skończyła
"zwykłej" szkoły, lecz uczyła się w szkole dla niesłyszących.
Nawet pisząc zdania na kartce korzysta z "gramatyki" języka migowego.

> [...]
> w "nagi sposób" to jak możnaby wzbogacić napis by stał się bardziej
> atrakcyjny :-). Może litery ułożone z nagich ciał... tak sobie

W żadnym razie :) Litery mają być proste i czytelne, żeby można
było szybko czytać całe zdania :)
Swoją drogą, zazwyczaj napisy do filmów zawierają zubożone wersje
dialogów, gdyż jednak czytanie jest wolniejsze od słyszenia
i często nie ma szans na przekazanie tej samej ilości informacji
w tym samym czasie.

Pozdrawiam,
Gerard

4. Data: 2007-08-24 22:31:18

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> napisał w
wiadomości news:fanefq$ren$1@news.dialog.net.pl...

> Chyba pora w końcu nauczyć się migowego - ot tak, na wszelki
> wypadek... ;)

Po co? Skoro oczy będą śledzić, inne niż dłonie, ciekawsze elementy :-)

5. Data: 2007-08-25 03:54:35

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> napisał w
wiadomości news:fanjpi$uvn$1@news.dialog.net.pl...

Dzien dobry,
Tak przy śniadaniu sobie czytam ... :-)

Język migowy jest ubogi ale dla tego co posługuje językiem "normalnym".
Osoba dla której język migowy jest językiem jedynego porozumienia zapewne
będzie miała odmienne zdanie.

> Jednak o ile się orientuję, prezenterzy korzystają
> z języka miganego, a już samo to powoduje, że wielu niesłyszących
> korzystających głównie z naturalnego języka migowego ma problem
> ze zrozumieniem przekazu.

To jest prawda, to są dwa rózne języki.
Chodziłam swego czasu nijako awansem, choć wtedy jeszcze nie było takich
"możliwości" nauki języka migowego jak ta w tym artykule :-), ale wtedy
dopiero zrozumiałam jaki to "inny" język. Gdybym chciała się nauczyć tak
naprawdę to musiałabym chyba zmienić sposób myślenia i zapomniec o gramatyce
a nauczyć się zupełnie nowej, tej migowej bo trudno myśleć w jednym "języku"
a rozmawiać tzn migać w drugim choć obydwa są polskie.

hmmm... raczej by to rozprszało niż pomagało :-)))

Jak to dobrze, choć w okrojonych możliwościach ale słyszeć i nie być zdanym
na oglądanie liter złozonych z takich obrazków.

> [...]
> dialogów, gdyż jednak czytanie jest wolniejsze od słyszenia
> i często nie ma szans na przekazanie tej samej ilości informacji

Zgadza się ale niekiedy jest jedyną możliwością i każdą możliwość należy
wykorzystać i wycisnąć jak cytrynkę.

Póki co śniadanie się skończyło, życzę wszystkim miłego wypoczynku i .....

--
do usłyszenia wieczorem
Sylwi@

6. Data: 2007-08-25 08:46:57

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sylwi@ pisze:
> Dzien dobry,

A dobry, dobry ;) Jestem po kolejnej rozmowie kwalifikacyjnej
i może tym razem do środy się potencjalny pracodawca odezwie ;P

> Tak przy śniadaniu sobie czytam ... :-)

O takiej barbarzyńskiej porze? Litości ;)

> Język migowy jest ubogi ale dla tego co posługuje językiem "normalnym".
> Osoba dla której język migowy jest językiem jedynego porozumienia zapewne
> będzie miała odmienne zdanie.

Zgadza się - chodzi tu raczej właśnie o zubożenie możliwości
kontaktu ze światem słyszących. Migowy jest pełen znaczeń
i raczej nie jest uboższy - po prostu inny :)

> [...]
> a nauczyć się zupełnie nowej, tej migowej bo trudno myśleć w jednym "języku"
> a rozmawiać tzn migać w drugim choć obydwa są polskie.

Dlatego ja kiedyś trochę w żartach, ale jednak trochę na serio
tłumaczyłem znajomym, że niedosłyszący mają przechlapane - nie dość,
że mają problemy z porozumieniem się ze słyszącymi, to również
z niesłyszącymi, a nawet z innymi niedosłyszącymi :P Do takich
wniosków doszedłem spędzając podczas moich podróży długie godziny
na dworcach, w pubach i innych miejscach, gdzie znajomi i obcy
świetnie się dogadywali, a pomiędzy grupami słyszących było sporo
grup niesłyszących radośnie do siebie migających :)
Migowego tak naprawdę można się nauczyć chyba tylko korzystając
z niego na co dzień, żyjąc w otoczeniu osób niesłyszących.

> Jak to dobrze, choć w okrojonych możliwościach ale słyszeć i nie być zdanym
> na oglądanie liter złozonych z takich obrazków.

;)

> Zgadza się ale niekiedy jest jedyną możliwością i każdą możliwość należy
> wykorzystać i wycisnąć jak cytrynkę.

Ależ jak najbardziej - dla nas (Ciebie i mnie, niekoniecznie dla reszty
grupy ;P) i dla wielu innych napisy są praktycznie niezbędne, a w każdym
razie niezwykle przydatne. I nawet jeśli są ciut uboższe, to i tak
lepsze to, niż nie zrozumienie przekazu.

Swoją drogą, jest jedna rzecz, zastanawiam się, co mi bardziej
przeszkadza w filmach - lektor czy dubbing. Lektor często jest
źle zrobiony i nie odróżnia się zbytnio poziomem głośności od
oryginalnego dźwięku. Ale jeśli jest głośniejszy, to da się
oglądać. Z kolei w przypadku dubbingu nie ma problemu
z nakładającymi się dwoma ścieżkami dialogowymi, ale ciężko
odwyknąć od patrzenia na usta mówiącego, a to przy dubbingu
gwarantuje irytację z niemożności zrozumienia, co mówią :P

> Póki co śniadanie się skończyło, życzę wszystkim miłego wypoczynku i .....

Nawzajem ;)

Pozdrawiam,
Gerard

PS. Byłem niedawno w Katowicach, ale nie dawałem znać, bo byłem
krótko i z wizytą u adwokata, co gwarantowało podły humor.
Mam nadzieję, że jednak za jakiś czas uda się w końcu
spotkać ;)

7. Data: 2007-08-25 11:46:01

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O takiej barbarzyńskiej porze? Litości ;)

O 5:45 z reguly jestem juz po sniadaniu i biore sie do jakiejs pracy

Leszek

8. Data: 2007-08-25 13:22:08

Temat: Nowa strona dla niepełnosprawnych przyjaciół psów
Od: Łukasz <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strona i forum dla niepełnosprawnych przyjaciół psów: www.tekilla.pl
powstała z myślą o udostępnieniu bazy adresów, kontaktów, miejsc dla osób
nie w pełni sprawnych przebywających z psami towarzyszącymi, bądź
pracującymi na ich rzecz.

Niepełnosprawni właściciele psów będą mieli informacje o przyjaznych
miejscach do wypoczynku, sportu i zabawy ze swoim psem. A także będą mogli
wypowiedzieć się na forum na takie tematy jak: wakacje z psem, hotele
przyjazne psom, pokoje w prywatnych kwaterach.

Natomiast pies przewodnik, pies towarzysz będzie mógł pokazać co potrafi w
takich dziedzinach jak: kliker, ParAgility, Obedience, słuchając swojego
Pana

P.s.

Strona w fazie testów. Dzięki zainteresowaniu przyjaciół psów strona będzie
sukcesywnie rozwijana.

Zapraszam
Łukasz Pietrasz

9. Data: 2007-08-26 15:20:59

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> napisał w
wiadomości news:faoqa1$k5t$1@news.dialog.net.pl...

> A dobry, dobry ;)

dobry bo ..... urlopowy ;-)

> Jestem po kolejnej rozmowie kwalifikacyjnej
> i może tym razem do środy się potencjalny pracodawca odezwie ;P

to tylko trzy dzionki jeszcze i juz wszytsko bedzie wiadomo,

> O takiej barbarzyńskiej porze? Litości ;)

zdarza się, w popdróż na drugi koniec Polski jechałam, Szczecin też
odwiedziłam a co ;-)

> [...]
> że mają problemy z porozumieniem się ze słyszącymi, to również
> z niesłyszącymi, a nawet z innymi niedosłyszącymi :P

Nie jest tak żle :-)
Ja tam mam coraz mniej problemów w kontaktach ze słyszącymi,
choć zapewne nigdy nie będzie tak, ze ich juz nie będe miała. Chyba się
przyzwyczaiłam się już do moich problemów i nie są już jakims tam problemem
nie do przeskoczenia jedynie chyba nie da się przeskoczyć złej woli
rozmówców.

> Migowego tak naprawdę można się nauczyć chyba tylko korzystając
> z niego na co dzień, żyjąc w otoczeniu osób niesłyszących.
tak _tylko_ wtedy, bo to jest tak jakbyś w jakieś dziedzinie posiadł tylko
teoretyczne wiadomości, które bez praktyki mało dawają.

> [...]
> odwyknąć od patrzenia na usta mówiącego, a to przy dubbingu
> gwarantuje irytację z niemożności zrozumienia, co mówią :P

Hmmm.... mając alternatywy zawsze wybiorę opcje z napisami. :-)
Ostatnio bedąc w kinie na filmie było mi wszystko za głośno, byłam juz
skłonna wyłączyć mój procesor bo głowa mnie od głośnych dialogów bolała.
Ściszyłam na minimum i było za głośno i zastanawiałam się jak ludzie
normalnie słyszący cokolwiek słyszą bo mi sie wszystko zlewało i mowa była
niewyraźna właśnie przez to, że była za głośna.
Jeśli ludzie normalni słyszący wychodzą z kina i krzyczą to znaczy, że coś
jest _nie tak_ , że może należaloby jednak przyciszyć dźwięk w
pomieszczeniach kinowych bo chyba rośnie pokolenie ludzi mających coraz
więcej problemów ze słuchem z powodu przebywania w pomieszczeniach o _za
dużej głośności_. Ale to tylko moje domysły, Śmieję się czasami, że mam
komfort bo jak jest za głośno to mam możliwość ściszenia tego co słyszę bądz
nawet wyłączenia fonii w przeciwieństwie do ludzi dobrze słyszących, którzy
są zdani męczyć się w hałasie.

> PS. Byłem niedawno w Katowicach, [...]
> Mam nadzieję, że jednak za jakiś czas uda się w końcu
> spotkać ;)

Też mam taką nadzieję :-)

Zyczę spokojnego niedzielnego wieczoru,

--
do usłyszenia
Sylwi@

10. Data: 2007-08-26 15:24:47

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> O 5:45 z reguly jestem juz po sniadaniu i biore sie do jakiejs pracy

Nie jestem taka pozytywna, wstawając cały rok przed 5-ta do pracy i wracając
do domu po 15-tej a potem dalej pracując w domu ....... w czasie urlopu
sobie leniuchuję ile się da !!!!!Chyba, że ....... mam jakieś ciekawsze
plany jak to się właśnie stało tamtego pięknego poranka. :-)

Jednym miłej pracy,
drugim odpoczynku życzę na nadchodzący tydzień,
każdemu według jego zasług ;-)

--
do usłyszenia
Sylwi@
Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
To wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

wózek elektryczny
Aktualizacja poradnika Twoje Prawa na spes.org.pl
Jeśli chcecie naprawdę się POŚMiAĆ, to niżej linki
Pan pozna panią...
PP=Hipokryzja...