W sumie to zal kobiety- Danuta Walesa (link)

111. Data: 2011-11-24 00:13:42

Temat: Re: W sumie to zal kobiety- Danuta Walesa (link)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2011 00:04:30 +0100, Nixe napisał(a):

> Wałęsówna, Wałęsowa to pochodne od nazwiska i nie ma w nich nic
> niewłaściwego. Wałęsowicz to jedynie zniekształcenie.

Abina

> No i?
> Co to ma wspólnego ze zniekształceniem przez Ciebie istniejącego już
> nazwiska?
> Już litościwie pomijam, że Wałęsa to nie imię ani przezwisko.

Nie, ale Wałęsowicz to określenie odojcowskie.
Analogiczne zresztą jak "królewicz" 33333-)

112. Data: 2011-11-24 00:14:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2011 00:07:46 +0100, Paulinka napisał(a):

> Ani ja Tobie nienawiści do tej rodziny.

Nienawiści? - ja wypowiadam się w imieniu tych, którzy poszli na części, bo
nie nazywali się Wałęsa.

113. Data: 2011-11-24 00:50:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2011 00:32:35 +0100, Nixe napisał(a):

> A masz jakieś wątpliwości??

Obali ten durny pogląd. Piwem.
:-/

114. Data: 2011-11-24 08:10:12

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-24 01:13, Ikselka pisze:

> Nie, ale Wałęsowicz to określenie odojcowskie.

Bzdura.
Odojcowskie byłoby Lechowic / Lechowicz jeśli już.
Linki dajesz, a nawet ich nie czytasz.

N.

115. Data: 2011-11-24 08:11:44

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Bzdura.
> Odojcowskie byłoby Lechowic / Lechowicz jeśli już.
> Linki dajesz, a nawet ich nie czytasz.

Moze czyta ino slaba wode pije?

116. Data: 2011-11-24 08:17:36

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stan Tymiński to moja ulubiona zabawka do wyśmiewania - ja miałabym na coś
> takiego głosować???
> A młody Wałęsa to kolejny dowód na rodzinną już u nich "pomroczność
> jasną"...

Pod 'wpływem' jechał?

Sylwia

117. Data: 2011-11-24 09:56:40

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-24 09:11, Ghost pisze:

> Moze czyta ino slaba wode pije?

Za mało stężoną? ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

118. Data: 2011-11-24 17:06:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2011 09:10:12 +0100, Nixe napisał(a):

> Bzdura.
> Odojcowskie byłoby Lechowic / Lechowicz jeśli już.
> Linki dajesz, a nawet ich nie czytasz.

Ty masz czytać, ponieważ NADAL nie wiesz niczego i nadal nie odróżniasz
IMION odojcowskich od NAZWISK/OKREŚLEŃ odojcowskich.

Lechowicz - imię odojcowskie:
http://www.rosyjski.ang.pl/lekcje/imiona/imiona_odoj
cowskie
Wałęsowicz - nazwisko/określenie odojcowskie:
vide poprzednio podane linki.

119. Data: 2011-11-24 17:33:28

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-24 18:06, Ikselka pisze:

> Ty masz czytać, ponieważ NADAL nie wiesz niczego i nadal nie odróżniasz
> IMION odojcowskich od NAZWISK/OKREŚLEŃ odojcowskich.

Skup się laska, bo bredzić zaczynasz.
Oto fragmenty z Twoich własnych linków.

1/
[...] nazwiska odojcowskie [...] Syn Jana to Janowic [...]

BTW - "Jan" to imię, a nie nazwisko, jakbyś miała problemy ze
zrozumieniem. Czyli analogicznie - syn Lecha to Lechowic.

2/
[...]określenia odojcowskie [...] Ich podstawą mogło być *imię* lub
*przezwisko*

To teraz wytłumacz mi łaskawie czy Wałęsa to imię czy przezwisko?
Bo w ani jednym, ani drugim linku nie ma przypadku tworzenia
nazwisk/określeń odojcowskich od ... nazwiska ojca.

> Lechowicz - imię odojcowskie:

Gryziesz się we własny ogon.

[...] Patronimika to *nazwiska* odojcowskie[...] Syn Jana to Janowic(z),
Szymona - Szymonowic(z) (...)"

> Wałęsowicz - nazwisko/określenie odojcowskie:

Jak wyżej - czy Wałęsa to imię czy przezwisko?

N.

120. Data: 2011-11-24 17:46:36

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W publicznym narzekaniu na męża?
> he he...

nie kazdy opowiada takie bajki szczesliwosci jak ty. Sa tez na swiecie
ludzie niezaklamani.
i.

Dała przykład nam Islandia
Dlaczego genialna "teoria nadistot" Wisniewskiego nam ujawnia, ze "alegorycznym pozywieniem" Boga jest wiedza
wnioskowanie o osobie
Jest taki stan...
Gowin uchyla przyłbicy