WASZE dziwne teorie nt. Montignaca

1. Data: 2002-10-24 14:23:34

Temat: WASZE dziwne teorie nt. Montignaca
Od: "soomal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie na tej grupie odradzaja cukier, chleb z karmelem.
A montignac pisze, ze liczy sie wypadkowa stezenia cukru po posilku. Wiec
jesli w jogurcie jest malo cukru, a duzo owocow, to jest on dozwolony.
Na stronie 86 jest napisane rowniez, ze posilek "slony" moze zawierac
weglowodany o IG 35>. W posilkach bialkowo-weglowodanowychw weglowodany
musza miec IG 50>.

pozdr, soomal

2. Data: 2002-10-25 08:39:02

Temat: Re: WASZE dziwne teorie nt. Montignaca
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "soomal" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Na stronie 86 jest napisane rowniez, ze posilek "slony" moze zawierac
> weglowodany o IG 35>. W posilkach bialkowo-weglowodanowychw weglowodany

Wiesz,my piszemy tylko to,co sami czytamy i jak to rozumiemy.Jesli poczytasz
dokladnie ksiazeczke,sam zobaczysz,co Monti pisze o chlebie i dodatkACH
cukrowych do potraw,majonezow itp.Liczy sie wypadkowa stezenia cukru we
krwi,ale wybacz,nie jestem masochistka,by po kazdym posilku robic poziom
cukru,bo czemu ma to niby sluzyc.
Zreszta,jak chcesz,jedz jogurty z cukrem,chleb z karmelem itd.Nie dziw sie
potem,ze metoda jest nieskuteczna.Ja zasad przestrzegam scisle i chudne caly
czas,systematycznie i lagodnie.I nie pisze postow-Montignac nie
dziala.Pozdrawiam Hafsa

3. Data: 2002-10-25 08:47:17

Od: Gosia <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article apavmc$bsm$...@n...gazeta.pl, Hafsa at h...@g...pl wrote on
25/10/02 10:39:

> [...]
> potem,ze metoda jest nieskuteczna.Ja zasad przestrzegam scisle i chudne caly
> czas,systematycznie i lagodnie.I nie pisze postow-Montignac nie

na zgode
:-)

na stronie Mendosy znalazlam coś takiego o mieszanych posiłkach:

(w moim tłumaczeniu)

---
Można przewidzieć indeks glikemiczny posiłków sporządzonych z produktów o
różnym indeksie glikemicznym. Po prostu trzeba pomnożyć całkowitą zawartość
węglowodanów w każdym z produktów przez ich indeks glikemiczny i doadać
rezultaty aby uzyskać indeks glikemiczny całego posiłku.
---

czyli pewnie dlatego chleb z karmelem to ma większy IG niż ten bez??

pozdrawiam
*gosia*

4. Data: 2002-10-25 12:43:10

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli pewnie dlatego chleb z karmelem to ma większy IG niż ten bez??

tak na prawde Monti sam sobie przeczy raz mowi jedno raz drugie, niemniej
jednak zasada dziala i wielu ludzi chudnie.

teoria ktora za tym stoi jest niespojna i nie poparta zbyt mocnymi dowodami

mamy tylko obserwacje:

jesz to i to w dowonych ilosciach => chudniesz

obserwacja to obala podejscie kaloryczne ale nie buduje zadnego innego!

pomyslcie

Monti prubuje dac jakies pomysly wytlumaczen ale nie weryfikuje swojej teori
w formalny sposob.

Moze to nie index glikemiczny tylko zawartosc (lub brak) czynnika "x" jest
istotna a tylko przypadkiem obecnosc tego czynnika jest wysoko skorelowana z
Ig?

To oczywiscie bzdura ale jest taka nauka jak metodologia i trzeba wszystko
udowodnic czysto formalnie.

najslabszym (IMHO) ogniwem teori MM jest nie laczenie tluszczy z
weglowodanami. Nie widze zadnych uzasadnien.

Zasada dziala i czekamy na naukowa weryfikacje, sami dywagujac jak
sredniowieczni interpretatorzy Bibli.

Musta

5. Data: 2002-10-25 13:13:45

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> najslabszym (IMHO) ogniwem teori MM jest nie laczenie tluszczy z
> weglowodanami. Nie widze zadnych uzasadnien.

mam te same watpliwosci!
wczoraj cos tlumaczylam corce i tak sie zamotalam ze wyszlo na to, ze trzeba
przed tlustym zjesc weglowodany ..
w koncu dalam sobie spokoj, myslac ze poczytam pozniej ...

:)

Saman_tha

6. Data: 2002-10-25 15:05:34

Temat: Czarnyjanku, wytłumacz naukowo ...
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saman_tha" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
trzeba
> przed tlustym zjesc weglowodany ..
> w koncu dalam sobie spokoj, myslac ze poczytam pozniej ...

... udowodnioną dietę, którą stosujesz, czyli Montignaca.
Już od bardzo długiego czasu pada tu mnóstwo pytań i wątpliwości na temat
zasad w tej diecie, a Ty z tak wysokim IQ (jak sądzę, skoro arogancko mi to
wytykasz ) - milczysz.
Odzywasz się tylko na temat diety optymalnej - bo umiesz tylko pluć.
Czyżbyś na diecie Montignaca się nie znał?

P.S.
A sądząc z wątku:

masz kłopot z rozróżnianiem litery "O" i cyfry 0 (zero)
To jak to jest z tym twoim ilorazem? ;)))
No, popisz się, jaki jesteś ekspert od diety Montignaca.
Z pewnością ty wszystko doskonale wiesz i rozumiesz, co on zaleca,
wytłumacz to wszystkim, oczywiście zgodnie z przebadaną i udowodnioną
naukowo dietą Montignaca. Chętnie poczytam.
Nie bój się, ja ci przeszkadzać nie będę... ;))))
Nie mam zwyczaju pluć...

7. Data: 2002-10-25 20:36:37

Temat: Re: Czarnyjanku, wytłumacz naukowo ...
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naukowo dietą Montignaca. Chętnie poczytam.
> Nie bój się, ja ci przeszkadzać nie będę... ;))))

o co ci krysiu chodzi masz trudne dni???

8. Data: 2002-10-26 00:38:46

Od: Gosia <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ERRATA

trzeba pomnozyc PROCENTOWA zawartosc weglowodanow w każdym z produktów przez
ich indeks glikemiczny

sorry

9. Data: 2002-10-26 08:41:50

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Saman_tha" <s...@p...fm> wrote in

> mam te same watpliwosci!

Zapytaj cie 'optymalnych'/przejrzyjcie archiwum, to wam
wytłumaczą, czemu nie łączyć tłuszczy i węglowodanów.
A z tym chudnięciem niezależnie od ilości zjadanych produktów,
przy jedzeniu niektórych, to mi wygląda na niepełnowartościową dietę.
Może jecie za mało tłuszczu i macie z tego powodu zaburzenia
metabolizmu (niekoniecznie muszą być jakieś bardzo szkodliwe zresztą)?

--
/**** Here comes the war. ****\
***** Did you think we were born in peaceful times? *****

MM i seler+zolty ser