WYMIENIĘ nasiona dyni OLBRZYMIEJ (Atlantic Giant) na...

21. Data: 2005-02-16 22:05:42

Temat: Re: WYMIENIĘ nasiona dyni OLBRZYMIEJ (Atlantic Giant) na...
Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Świerk" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:cutia0$6dd$1@inews.gazeta.pl...
> Wymienię nasiona dyni odmiany "Atlantic Giant" - ...
===========================
A gdzie można kupić takie nasiona? Na wymianę na razie nic nie mam :( No,
może nasiona winogrona amurskiego...
Jan

22. Data: 2005-02-17 23:44:54

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> wielbicielka wielkich roslin
> Magdalena Bassett

Jaka z nich masz u siebie?
O ile pamietam, u Ciebie troche cieplej niz w Polsce. Czy rosnie w Twojej
okolicy egzotyczny Giant Reed?
U mnie rosnie i mam cicha nadzieje, ze przezimuje :)

Pozdrawiam,
Bpjea

23. Data: 2005-02-18 06:11:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> Twojej okolicy egzotyczny Giant Reed?
> U mnie rosnie i mam cicha nadzieje, ze przezimuje :)
:))))
zasieg tej trawy jest okreslany az do strefy 5
a zwazywszy na jej naprawde wielka zywotnosc
i bardzo glebokie ukorzenienie powinna duzo wytrzymac
:)
ja o swoja jestem spokojny
przed ostatnim atakiem zimy (jakies 3 - 4 tygodnie temu)
wykopalem z karczy Arundo donax pojedynczy ped z kawalkiem korzenia
wsadzilem go do doniczki i juz zdazyl odbic
:))))
z obserwacji ktore poczynilem tej zimy
Laskowka nalezy do trawek preferujacych bardziej swiatlo niz cieplo
:)
przed swietami przynioslem do domu dwie porownywalne sadzonki
jedna ustawilem na chlodniejszym
ale bardziej naswietlonym oknie o poludniowej wystawie
a druga w nieco cieplejszym miejscu (rzad 4-5 stopni)
ale okno o wystawie polnocnej wschodniej i przy wysokich drzewach
:)
przy dokladnie takiej same opiece
sadzonka z bardziej naswietlonego miala 2x wieksze przyrosty
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

24. Data: 2005-02-18 18:33:22

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> [...]
> okolicy egzotyczny Giant Reed?
> U mnie rosnie i mam cicha nadzieje, ze przezimuje :)

Tak, u nas jest cieplej, mimo, ze tej zimy tez sa ciagle przymrozki, ale
snieg lezal tylko 4 dni. Latem jest lagodnie i bardzo sucho.

Nie, takiego Giant Reed nie mam, ale mam gunnera manicata, "gigantyczny
rabarbar" i bambus himalajski, ktory ponoc dochodzi do 80 metrow, ale
moje sa bardzo malutkie jak na razie. Mam rowniez sekwoje, ktora ma 4
metry i 3 lata, nie wiem, czy nie bedziemy musieli ja przeniesc dalej od
domu, bo na pewno za blisko rosnie, choc tak strasznie trudno sadzic cos
daleko w szczerym polu nawet wiedzac, ze za 10 lat to "cos" bedzie mialo
10 metrow wysokosci.

Magdalena Bassett

25. Data: 2005-02-18 18:45:19

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Tak, u nas jest cieplej, mimo, ze tej zimy tez sa ciagle przymrozki,
> ale snieg lezal tylko 4 dni. Latem jest lagodnie i bardzo sucho.
> Magdalena Bassett

Czytam Cie Magdo, Michala i innych "bliskich a odleglych" i podziwiam jaki
Swiat jest jednak maly i jaka fascynujaca technika umozliwiajaca nasze
kontakty. A jeszcze nie tak przeciez dawno pukalem w czolo gdy mi ktos mówil
ze bedzie mozna ogladac filmy i ludzi w takiej skrzynce ze szklanym
okienkiem podlaczonej do pradu. Przepraszam za dygresje.
--
Pozdrawiam cieplo
Dziadek

26. Data: 2005-02-19 21:52:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, takiego Giant Reed nie mam, ale mam gunnera manicata, "gigantyczny
> rabarbar" [...]

Ten "rabarbar" jest tez spotykany w polskich ogrodach botanicznych (nawet
na wschodnich rubiezach) :)
Oprocz pozornego podobienstwa lisci nie ma nic wspolnego z rabarbarem :)
Giant Reed (Arundo donax), mysle, ze mozesz w terenie spotkac u siebie, bo
czasem dziczeje w USA.
(z tego co wiem, bardziej na poludnie ale kto wie, moze i w Twojej okolicy
sie je spotyka).
Mam nadzieje przekazac wszystkim na grupie informacje na temat jej
zimowania u nas ale to dopiero pozna wiosna :)

> [...] bambus himalajski, ktory ponoc dochodzi do 80 metrow, ale
> moje sa bardzo malutkie jak na razie.

Latin, please :)
Nie jeden bambus w himalajach rosnie a to znow pewnie doslowne tlumaczenie
z angielskiego.
Czyzby chodzilo Ci o Himalayacalamus? Ten az takich rozmiarow nie osiaga.
W ogole 80 m jest nieco dyskusyjne (rozne zrodla podaja rozne rozmiary, z
reguly dla najwyzszych bambusow jest to mniej niz 80 m wys.; nawet mniej
niz 60 m).

> Mam rowniez sekwoje, ktora ma 4
> metry i 3 lata, [...]

Mamutowiec czy sekwoje? Widzisz, lacina jest jednak niezastapiona :)

Pozdrawiam,
Bpjea

27. Data: 2005-02-20 19:04:06

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> na wschodnich rubiezach) :
> Oprocz pozornego podobienstwa lisci nie ma nic wspolnego z rabarbarem :)

niektorzy u nas nazywaja to pozywieniem dinozaurow.

> [...]
> czasem dziczeje w USA.
> (z tego co wiem, bardziej na poludnie ale kto wie, moze i w Twojej okolicy

popytam, bo na zdjeciach wyglada imponujaco.
Chetnie zbieram pomysly na inne wielkie rosliny, ktore przetrwaja w
moim, troche lagodniejszym niz w Polsce, klimacie.

Oczywiscie, pomylka, mialo byc 80 stop, a nie metrow :)))) to by dopiero
byl gigant.

> Latin, please :)

juz sie poprawiam.

Mam dwa rodzaje wielkich bambusow, Phyllostachys bambusoides i Bambusa
oldhamii. Phyllostachys ma podobno byc wyzszy.

> Mamutowiec czy sekwoje?

Sequoiadendron giganteum

Widzisz, lacina jest jednak niezastapiona :)

Popieram, popieram.

Puella bassettii

28. Data: 2005-02-22 00:18:10

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Chetnie zbieram pomysly na inne wielkie rosliny, ktore przetrwaja w
> moim, troche lagodniejszym niz w Polsce, klimacie.

Niektore eukaliptusy powinny u Ciebie dac rade, a z roslin o duzych
lisciach np. Magnolia macrophylla (rodzima dla USA), Magnolia officinalis,
Magnolia hypoleuca - one wszystkie maja egzotyczny wyglad dzieki swym
duzym lisciom. Takze niektore bananowce, np. najodporniejszy wg. wielu
zrodel Musa basjoo z Japonii, nawet u Ciebie moze on wymagac okrycia na
zime ale warto miec taka rosline, bo liscie ma na prawde imponujace :)

> Mam dwa rodzaje wielkich bambusow, Phyllostachys bambusoides i Bambusa
> oldhamii. Phyllostachys ma podobno byc wyzszy.

Niezle :) (jak na poczatek ;)
Jesli B. oldhamii u Ciebie dobrze rosnie, to i inne rosliny, ktore w
Polsce nie wytrzymaja, u Ciebie dadza sobie rade. Phyllostachys
bambusoides jest juz na tyle odporny, ze mozna eksperymentowac z nim w
Polsce (ja jednak biore sie za odporniejsze ostatnio).

> Sequoiadendron giganteum

Jednak mamutowiec :)

> Widzisz, lacina jest jednak niezastapiona :)
> Popieram, popieram.

Przynajmniej wiemy o czym piszemy :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Róż cięcie i wiosenne prace przy różach (długie)
jaki nawóz ?
Zagadka :)
Re: na ratunek cebulkom
wiosenne zakupy