Wady dysraficzne

1. Data: 2006-01-13 22:01:06

Temat: Wady dysraficzne
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! W imieniu koleżanki bardzo prosiłbym o odpowiedź - jeśli ktoś będzie
wiedział (przekopałem Google osobiście, ale odpowiedzi nie znalazłem,
niestety)

<cytat>
Czy istnieją inne formy dysrafii niż rozszczepy rdzenia kręgowego?
</cytat>

Pozdrawiam -- Wojciech "Spook" Sura.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spooksoft.prv.pl / _ """*!

2. Data: 2006-01-14 12:40:04

Temat: Re: Wady dysraficzne
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wady dysraficzne to grupa wad wrodzonych powstałych wskutek
niezamknięcia się tzw. cewy nerwowej (zawiązka układu nerwowego) w
okresie życia zarodkowego. Do ich rozwoju dochodzi w pierwszym miesiącu
ciąży, kiedy kobieta często jeszcze nie wie, że jest w ciąży.

Wada może dotyczyć czaszki bądź kręgosłupa (lub obu jednocześnie).
Niezamknięciu mogą towarzyszyć ubytki tkanki mózgowej (do bezmózgowia
włącznie), przepukliny samych opon bądź opon i tkanki
mózgowej/rdzeniowej. Niezamknięcie może być też ukryte (spina bifida
occulta) i nie nieść za sobą praktycznie żadnych uchwytnych
konsekwencji. Czasem do wad dysraficznych zalicza się też inne
nieprawidłowości (np. skórne) towarzyszące niezamknięciu cewy nerwowej.

Jak widać, wady dysraficzne to dość liczna grupa wad sklasyfikowanych
jako wynik wspólnego mechanizmu. Rozróżnienie pomiędzy nimi opiera się
na lokalizacji, rozległości i towarzyszącym uszkodzeniu układu nerwowego.

Pozdrawiam
Piotr

P.S. Kiepsko szukałeś. Internet aż kipi od informacji na ten temat.

3. Data: 2006-01-14 15:06:31

Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
(...)

Dziękuję za informacje :)

> Pozdrawiam
> Piotr

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spooksoft.prv.pl / _ """*!

4. Data: 2006-01-14 15:11:47

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zapraszam na www.beataambrozik.prv.pl
Tam w dziale medycyna znajdziesz wykłady z pediatrii, w jednym z nich jest
coś o dysrafii.
Pozdrawiam
Beata - właścicielka strony

Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
wiadomości news:dq97vg$77p$1@atlantis.news.tpi.pl...

5. Data: 2006-01-14 15:15:38

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zapraszam na www.beataambrozik.prv.pl
Tam w dziale medycyna znajdziesz wykłady z pediatrii (chorób dzieci), w
jednym z nich jest
coś o dysrafii (w tekście jest literówka - napisane jest dysfarie, ale
zapewniam, ze chodzi o dysrafie) - str.8.
Pozdrawiam
Beata - właścicielka strony

Aparat do koagulacji
Zajecza warga