Wallander - ogladacie ?

41. Data: 2009-09-12 12:02:16

Temat: Re: Wallander - ogladacie ?
Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:h8ft51$kp0$1@news.onet.pl...

> Masz lepsze odjazdy niż Ikselka. Co bierzesz i gdzie to można kupić? :)
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

To zwykła miażdżyca - towarzysz smakosza.

42. Data: 2009-09-12 12:41:30

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slavinka" napisał:

> [...]
:)
> To zwykła miażdżyca - towarzysz smakosza.

Smakosza wege(s)trawy? Raczej produkty fermentacji :>

--
Pozdrawiam - Aicha

43. Data: 2009-09-12 13:33:53

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Slavinka wrote:
> U?ytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisa? w wiadomo?ci

____________________
To zwyk?a mia?d?yca - towarzysz smakosza.
Mózgu?

44. Data: 2009-09-12 14:27:09

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slavinka" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

> To zwykła miażdżyca - towarzysz smakosza.

Przepraszam, pisz za siebie:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

45. Data: 2009-09-12 14:32:27

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Masz lepsze odjazdy niż Ikselka. Co bierzesz i gdzie to można kupić? :)
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

http://www.barman-polski.com.pl/index.php?option=com
_content&view=article&id=232:belvedere-vodka&catid=2
61:alkohole&Itemid=100032

serdecznie pozdrawiam

Chiron

46. Data: 2009-09-13 03:55:59

Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:h8fhm0$48n$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...
> dysocjacja to zaburzenie, a schizofrenia to choroba psychiczna,
> gdzie masz przede wszystkim _______urojenia.
>
> ------------------------------
> Dokladnie. Moze byc jeszcze ew. zaburzenie schizoidalne lub schizotypowe.
> Te sa w grupie zab. osobowosci, podobnie, jak borderline. A schizofresnia
> to zupelnie inna bajka.
> Ale co tu dywagowac nad poziomem wiedzy z zakresu psychopatologii w
> przypadku jakiegos sledczego z nimiserialu. ;-)
> Iwona

Hmmm ...
Jak sama mówiłaś - sprawy są tu często bardzo płynne ...
Wydaje mi się, że mówienie tu 'schizofrenia to zupełnie inna bajka'
może być jednak mylące. Zacytuję za wikipedią:
"Wg S. Johnsona możliwe jest uszeregowanie wg głębokości zaburzeń trzech
pojęć: charakter schizoidalny (styl charakteru) - osobowość schizoidalna
(zaburzenie osobowości) - schizofrenia (psychoza)"

A więc wskazuje się na możliwość szeregowania, w zależności od stopnia
zaburzenia/choroby.
Schizofrenii nie da się podsumować (jak to glob powiedział) skrótowym
określeniem 'urojenia'.
Owszem - w schizofrenii paranoidalnej tak będzie. Ale dominujące w
schizofrenii mogą
być zaburzenia innego typu, np. nieadekwatne, dziwaczne, niedostosowane do
sytuacji zachowania/reakcje emocjonalne czy zaburzenia/niemożność odczuwania
przyjemności
(anhedonia), czy jeszcze inne (katatoniczne). Czyli np. pewien ekscentryzm
zachowań i
swoisty chłód/niedopasowanie emocjonalne mogą mieć różne stopnie nasilenia,
tak samo
jak same urojenia - od logicznych i prawdopodobnych, poprzez nielogiczne i
niespójne do
zupełnie niezrozumiałych.
Schizofrenia, tak samo, jak lżejsze od niej zaburzenia osobowości może
mieć(często ma)
przemijające epizody.

47. Data: 2009-09-13 04:28:21

Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> Właśnie mister Hyde i doktor Jekyll to jest właśnie przykład schizofrenii

Schizofrenia nie tworzy osobowości wielorakich. Osobowości wielorakie
można by nazwać 'pionowym' podziałem osobowości - powstają obok siebie
różne osobowości alternatywne, ale każda z nich jest niejako w pełni
funkcjonalna.
Schizofrenia to przy takim to opisie podział poziomy - oddzielenie
sygnałów ciała od emocji, oddzielenie emocji od świadomości i
rozumu itp. - a jeśli nie oddzielenie to istotne
ograniczenia/przeinaczenia w komunikacji tych sfer - prowadzi
to do dysfunkcji. Dodatkowo w miejsce braku rzeczywistych
sygnałów pojawiają się być może na zasdzie trochę takiej, jak
bóle fantomowe, 'presja kompensacji' - nie wiem) komunikatów
między sferami pojawiają się urojone.

Mylenie tych dwóch rzeczy w potocznym rozumieniu wynikać może
z niezrozumiałych zachowań schizofreników. W odbiorze normalnego
człowieka schizofrenik może wydawać się 'przyczajony',
'nieszczery', 'knujący coś i przygotowujacy się do ataku'.
Narzucajacy się i prowokujący bardzo dziwnymi, ekstremalnymi
obrazami, zmuszający do męczącej dyskusji, narzucajacy się.
Nie wiadomo, o co takiemu chodzi - i stąd rosną podejrzenia
o jakieś niecne zamiary. Do tego mogą się schizofrenikom
zdarzać gwałtowne, niekontrolowane wybuchy gniewu itp.

Ale te zachowania nie wynikają z istnienia 'w środku' jakiejś
innej osoby, tylko z:
- braku kontroli (nad reakcjami - stąd gwałtowne wybuchy, dziwne
zachowania)
- próby przejęcia kontroli (schizofrenik nieustannie próbuje
połączyć rozszczepione sfery, robi to jak mi się zdaje czesto
właśnie za pomocą otoczenia - np. dużo mówi, prowokuje, dzieli
się tym, co wnim gra bez większych zahamowań i w ten
sposób zbiera od otoczenia przerysowane reakcje
na samego siebie i na temat swoich emocji, oraz swoich urojeń
- oraz zapewnia sobie jakąś lepszą i gorszą namiastkę kontaktu
emocjonalnego).
Takie są mniej więcej moje odczucia po osobistych kontaktach ze
schizofrenikami.

48. Data: 2009-09-13 07:30:49

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@t...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pojęć: charakter schizoidalny (styl charakteru) - osobowość schizoidalna
> (zaburzenie osobowości) - schizofrenia (psychoza)"

Dla mnie akurat Wikipedia nie jest zrodlem solidnej wiedzy. Nie slyszalam
nigdy o czyms takim, jak "charakter schizoidalny"... Jak dla mnie
pomieszanie jakies.

> A więc wskazuje się na możliwość szeregowania, w zależności od stopnia
> zaburzenia/choroby.

Mozna mowic o szeregowaniu. Schizofrenia miesci sie na kontinuum psychoz, do
ktorych zalicza sie takze m.in. zaburzenia afektywne.

> Schizofrenii nie da się podsumować (jak to glob powiedział) skrótowym
> określeniem 'urojenia'.

Nie da.

> Owszem - w schizofrenii paranoidalnej tak będzie.

W fazie aktywnej choroby wystepuja objawy urojeniowe i halucynacyjne.

> [...]
> nasilenia, tak samo
> jak same urojenia - od logicznych i prawdopodobnych, poprzez nielogiczne i

Schizofrenii jest 5 postaci. Objawy moga byc roznorakie.
Iwona

49. Data: 2009-09-13 08:07:01

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wrote:
> Dla mnie akurat Wikipedia nie jest zrodlem solidnej wiedzy. Nie
> slyszalam nigdy o czyms takim, jak "charakter schizoidalny"... Jak
> dla mnie pomieszanie jakies.

Nie jest najlepszym źródłem wiedzy, jak każda encyklopedia. Ale jest tam
przydatny zwyczaj powoływania się na źródła. Więc prędzej niż w inych
pediach można prezentowaną wiedzę zweryfikować. :)

michał

50. Data: 2009-09-13 09:16:01

Od: Hekate <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Wrz, 16:08, "Marchewka" <s...@g...pl>
wrote:

> Border naprawde jest b. powaznym zaburzeniem. Sprawe pogarsza fakt, ze
> ciezko diagnozowalnym.

Tak...
Tutaj ciut bardziej popularnie na ten temat:
http://skuteczna-psychoterapia.pl/a_borderline.php

- Hekate

Pozdrowienia z przedwczoraj...
HM...