Wapnowanie

21. Data: 2002-10-10 14:14:21

Temat: Re: Wapnowanie
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kryzsytofie !
Fakt, faktem, ale muszę przyzynać się do błędu, wygłupiłem się trochę(?).
Wapno magnezowe w postaci węglanowej rzeczywiście istnieje, jest produktem
odpadowym po przerobie rud cynku i ołowiu. Co ciekawsze Ca jest w nim
zawarty w postaci węglanowej, natomiast Mg w tlenkowej ( przynajmniej tak
mówią książki do których mam dostęp). Jeszcze raz przepraszam,
Co do ambicji chemicznych, ja też wielkich nie posiadam, ale mam na uwadze
to co kiedyś usłyszałem od prof. Zofii Starck, mojej wykładowczyni
fizjologii : " Pamiętajcie, że roślina nie jest niczym innym jak
skąplikowaną fabryka chemiczną napędzaną energią słoneczną" ; i wg. mojego
zdania jest to prawda. Czytając posty na grupie daje się zauważyć niekiedy
problemy , który mają podłoże fizjologiczne, a raczej uściślając są wynikiem
złego odżywiania roślin ( nawet ostatnio problem " brunatniejących iglaków".
Nawiązując do problemów " wapniowych", to Ca jest częstą przyczyna złego
wzrostu roślin, szczególnie w pojemnikach. Tu akurat powód jest prosty do
odgadnieńcia ; brak Ca w większości nawozów ( z popularnych zawiera go w
niewielkich ilościach tylko Florowit). Gorzej jest w "glebie". Dlatego też
wiedza co do stosowania nawozów wapniowych, oraz ich właściwości ( szybkość
działania, oraz dawki ) powinna być pogłębiana.
Dla mnie osobiście np. takie wapno magnezowe w postaci węglanowej powinno
się nazywać " węglanowym nawozem wapniowo-magnezowym", określa to dawkę,
typ gleby na jaki może być zastosowany, szybkość działania.
Przepraszający raz jeszcze
Michał

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
wiadomości news:ao0uds$qoh$1@news.tpi.pl...

22. Data: 2002-10-10 15:11:17

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszający raz jeszcze

Ach, gdybyś tak wcześniej poczytał w archiwum!!!
;-)))
To byś dzisiaj nie przepraszał!!!
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

23. Data: 2002-10-11 17:48:34

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co prawda,to prawda...
Michał

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Ach, gdybyś tak wcześniej poczytał w archiwum!!!
> [...]

Zimno....
owoce berberysu
AgroEko
Kasztany - kiedy sadzić?