Wczasy odchudzające

1. Data: 2002-06-16 21:57:35

Temat: Wczasy odchudzające
Od: <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad spędzeniem turnusu 7 dniowego na wczasach odchudzających.
Przekopałam internet i właściwie jest sporo ofert i każda wygląda zachęcająco.
Ceny są zróżnicowane (od 700 zł w przypadku, gdzie za każdą usługę typu basen
czy siłownia trzeba osobno zapłacić; do 1500zł gdy tego typu atrakcje są
wliczone w koszty). To co mi się podoba na takich turnusach to dużo ruchu,
niskokaloryczna dieta i czas na zadbania o siebie; z dala od domowych
obowiązków i pracy. Ale z drugiej strony to sporo forsy jak na 7 dni poza
domem. Chciałabym zasięgnąć rady tych, którzy byli na takich wczasach:
- czy uważacie że warto?
- Czy ten wyjazd spełnił Wasze oczekiwania?
- Czy możecie polecić miejsce gdzie byliście?
Agnieszka

2. Data: 2002-06-17 01:07:15

Temat: Re: Wczasy odchudzające
Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

z...@p...onet.pl pisze:

> Zastanawiam się nad spędzeniem turnusu 7 dniowego na wczasach
odchudzających.

A nie lepiej po prostu wykupić pobyt w normalnym ośrodku wczasowym,
tylko bez wyżywienia ? Nawet na 2 tygodnie, chociaż to i tak za mało,
aby osiągnąć wyraźny i długotrwały efekt.

Tak samo będzie czas na zadbanie o siebie, na aerobik, basen, siłownię
itp. można chodzić osobno, w kurortach tego pełno, dietę można sobie też
jakąś na ten czas narzucić - jeśli chcesz zmienić swoją sylwetkę, to
i tak pobyt na wczasach będzie dopiero WSTĘPEM.

A 700 lub 1500 zł za pobyt tygodniowy to bardzo drogo, gdy porównamy
z normalnymi wczasami.
Byłam kiedyś w tym ośrodku, więc mogę polecić (jedyna wada - daleko
od innych ośrodków, w których mogłyby być dodatkowe atrakcje odchudzające,
np. masaże) :
http://www.ikar.dip.pl/osrodki/Lubusz/plub.htm

Jest tam siłownia, kort tenisowy, chyba basen (byłam w zimie więc nie
jestem pewna na 100%), boisko, górki po których można pochodzić.
ZTCP doba w pokoju 2-osobowym kosztowała około 40-50 zł, część atrakcji
była bezpłatna (ZTCP siłownia była bezpłatna), a pozostałe nie były
drogie. Mogłabyś więc na to samo wydać mniej pieniędzy albo wydać tyle
samo pieniędzy, a być dłużej na wczasach.

A przecież nie schudniesz od tego, że będziesz wiedziała, że jesteś
na "wczasach odchudzających" (zwłaszcza, gdy trwają tylko tydzień)
tylko od zastosowania diety i ćwiczeń, a co Ci szkodzi zrobić to na
normalnych wczasach?

Chyba że chcesz zapłacić za to, że będzie nad Tobą stał KAT i zmuszał
Cię do diety i ćwiczeń - ale będzie stał wtedy tylko przez te 7 dni,
Twój organizm nie zdąży nawet zareagować - a co później, po powrocie
z wakacji ?

Siostra mojej koleżanki była na wczasach odchudzających, ale długo była,
kilka miesięcy - i bardzo schudła. Później musiała się bardzo pilnować,
żeby utrzymać wagę. A tydzień pobytu raczej niewiele da.

Na Twoim miejscu poszukałabym jakiegoś ośrodka wczasowego z maksymalną
ilością atrakcji pomagających w odchudzaniu, położonego w centrum
uzdrowiskowej miejscowości (żebyś miała blisko, gdybyś chciała skorzystać
z dobrodziejstw innego ośrodka).
--
CHANI

3. Data: 2002-06-17 08:02:39

Od: "maJA" <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"CHANI" <c...@c...org> napisał

> A nie lepiej po prostu wykupić pobyt w normalnym ośrodku wczasowym,
> tylko bez wyżywienia ? Nawet na 2 tygodnie, chociaż to i tak za mało,
> aby osiągnąć wyraźny i długotrwały efekt.

hmmm
nie zgodziłabym się..
jednak wyjeżdżając na wczasy odchudzające [kiedyś na takowych byłam..
całkiem zrtesztą przypadkiem.. ale to dluga historia] jesteś w towarzystwie
innych nastawionych na zrzucenie zbędnych kilogramów..
to ułatwia.. pomaga przetrwać, gdy czujesz głód i tyakie tam..
poza tym dieta jest MĄDRZE i raczej na pewno dorbze dobrana..
prawie na pewno na takich wczasach jest lekarz służący zawsze pomocą etc....

gdy zaś się jedzie na 'zwykłe' wakacje.,.hmmm
trzeba się liczyć z tym, że pokusa będzie na kazdym kroku etc.. nikt nie
będzie pilnował, motywował..
to dobre chyba tylko dla ludzi naprawdę silnie zmotywowanych i bardzo silnej
woli etc...

IMHO - oczywiscie

pozdrawiam

ja

4. Data: 2002-06-17 08:41:29

Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maJA" <m...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

etc....

> gdy zaś się jedzie na 'zwykłe' wakacje.,.hmmm
> trzeba się liczyć z tym, że pokusa będzie na kazdym kroku etc..

Zgadzam się z tym w 100%. Wczasy odchudzające, choć drogie, mogą być
świetnym początkiem procesu odchudzania się. Mimo, że nie trwają one długo,
z pewnością zdążą nastawić umysł na właściwy sposób utraty wagi, pokażą choć
odrobinkę tego, jak należy dbać o siebie, nie rujnując zdrowia kolejną dietą
cud.
Moim zdaniem to bardzo ważne, zwłaszcza dla tych, którym trudno o
mobilizację
i ogólnie nie wiedzą od czego zacząć...

pozdrawiam również,
Anastazja

5. Data: 2002-06-17 20:38:25

Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

Anastazja <a...@p...fm> pisze:

> Moim zdaniem to bardzo ważne, zwłaszcza dla tych, którym trudno o
mobilizację
> i ogólnie nie wiedzą od czego zacząć...

No tak, o tym nie pomyślałam - może dlatego, że wkoło mnie parę dziewczyn
się odchudza i wymieniamy się doświadczeniami.

--
CHANI

6. Data: 2002-06-24 14:10:54

Od: "BajerMaster" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co potem, po tych 7 dniach ? Dasz radę kontynuować dobry początek sama ?
Nie jestem przeciw ale licz się z dalszymi inwestycjami. Znajoma po takich
wczasach skorzystała z pomocy konsultantów. Sama nie dała rady -dyscyplina
:-( - ma "opiekunkę" i jest zadowolona (niestety za pieniądze).
I uważaj na diety niedoborowe. WAŻNE - odżywiaj siebie a nie tylko kubeczki
smakowe
Powodzenia
d'A

Kryzys w trakcie odchudzania