Wczoraj popelnilam... :)

1. Data: 2003-03-06 08:44:17

Temat: Wczoraj popelnilam... :)
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...Takie cos:
20 dkg pieczarek
1 cebule
1 torebka ryzu
fasola Jas (nie wiem, ile jej bylo, kupilam w takim woreczku, moze ze 20
dkg?)
przyprawy

pieczarki udusilam z cebulka, posolilam, popieprzylam. Ugotowalam fasole,
dodalam do pieczarek i tak to sobie dusilo sie i dochodzilo. Wpakowalam do
tego wszystkiego jeszcze majeranek i kminek (tak jakos...). Podlewalam nieco
woda, zeby mi nie przywarlo. Dodalam ugotowany ryz (wiem, wiem, lepszy bylby
jak w klasycznym risotto: rzucony na tluszczyk i podlewany rosolkiem, ale mi
sie juz nie chcialo). Przyprawilam jezcze do smaku i juz. Bardzo smaczne to
wyszlo, nawet nie wiedzialam :) Mialam jescze groszek w puszce, ale nie
wiedzialam, czy moge dodac. Balam sie, ze popsuje smak. Dobze zrobilam, czy
trzeba bylo sie nie lamac? ;))

Kruszyna

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-06 10:28:47

Temat: Re: Wczoraj popelnilam... :)
Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dodalam ugotowany ryz (wiem, wiem, lepszy bylby
> jak w klasycznym risotto: rzucony na tluszczyk i podlewany rosolkiem, ale
mi
> sie juz nie chcialo

Kruszynko, napisz jak się robi taki ryż. Proszę! Jadłam to kiedyś w
chińskiej restauracji i od tej pory marzę by coś takiego zrobić. Tam był
właśnie groszek, ale chyba nie z puszki, bo taki zieloniutki i inne
warzywka.
cieplutko pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-03-06 12:55:25

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta@" <a...@p...fm> wrote in message
> [...]
> chińskiej restauracji i od tej pory marzę by coś takiego zrobić. Tam był
> właśnie groszek, ale chyba nie z puszki, bo taki zieloniutki i inne

Kiedys robilam tak: olej na patelnie, na olej surowy ryz i pare minut niech
sie obsmazy i wypije nieco tluszczu (pare minut tylko). Potem bierzesz
bulion i stopniowo podlewasz ten ryz. On sobie ten bulion pije i pije, ty
polewasz i polewasz, az do momentu, gdy ryz bedzie miekki (ja wiem... jakis
litr tego bulionyu schodzi, moze mniej, nie pamietam). No i jak juz jest
fertig, to dodajesz co CI sie tam zywnie podoba :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-06 13:13:12

Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki dziewczyny, jak wrócę z pracki to spróbuję. Mniam.

pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-03-06 13:14:42

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta@" wrote:
> [...]
> chińskiej restauracji i od tej pory marzę by coś takiego zrobić. Tam był
> właśnie groszek, ale chyba nie z puszki, bo taki zieloniutki i inne

na pewno nie z puszki :) taki zieloniutki jest groszek z mrozonki. i
bardziej slodki niz puszkowy.

pozdr.
pat
--