Wędzenie

1. Data: 2004-10-25 10:13:13

Temat: Wędzenie
Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zmajstrowałem sobie wedzarnię i szukam w internecie przepisów związanych z
tematem wędzenia kiełbas, szynek itp. Niestety znalezione przeze mnie
przepisy zaczynaja się od tego, że mięsko i kiełbaski jest już uwędzone.
Pozwalam sobie zapytać Szanownych Grupowiczów: czy znacie jakieś przepisy na
kiełbasę i szynkę swojską, którą potem wędzicie lub parzycie? W przypadku
szynki chodzi mi o zalewę, w której mięso powinno przebywac.

Pozdrawiam z góry dziękując za podpowiedzi
--
Marcin

1. Data: 2004-10-25 10:26:07

Temat: Re: Wędzenie
Od: "Taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogólnie o wędzniu znajdziesz tutaj
http://www.vendi.pl/modules.php?name=News&file=artic
le&sid=4792&mode=&order=0&thold=0

oraz znakomita strona http://www.marbo.agnet.pl/

Jarek

1. Data: 2004-10-25 13:06:40

Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-10-25 13:18:51

Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-10-25 13:32:06

Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogólnie o wędzniu znajdziesz tutaj
> http://www.vendi.pl/modules.php?name=News&file=artic
le&sid=4792&mode=&order=0&thold=0

> oraz znakomita strona http://www.marbo.agnet.pl/
>
> Jarek

Przepraszam za powyzsze ale... nie bede sie tlumaczyl

Te strony odwiedzilem zanim zaczalem majstrowac moja wedzarnie.
Teraz chodzi mi o przepisy jak przygotowac mieso przed wedzeniem a tego
niestety nie moge znalezc

Marcin

1. Data: 2004-10-25 13:42:01

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Kowalski" <m...@k...pl>
[...]
> Teraz chodzi mi o przepisy jak przygotowac mieso przed wedzeniem a
tego
> niestety nie moge znalezc

A gdzie szukałeś?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-10-25 13:54:29

Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie szukałeś?
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

w googlach

Marcin

1. Data: 2004-10-25 15:28:35

Od: "Taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bardzo wiem co znalazłeś ale proszę:
http://www.jmb.bisnet.pl/pekle.htm

Peklowanie
Składniki: 20 dag soli, 1łyżka saletry, 5 dag cukru, 10 liści laurowych, 20
ziaren ziela angielskiego, 10 goździków, 4 łyżeczki kolendry, 2 łyżeczki
rozmarynu, 2 litry wody.
Wyjąć kości, mięso opłukać, odcisnąć z wody. Ziele angielskie, goździki i
kolender zemleć, liście laurowe pokruszyć. Przyprawy wymieszać z solą,
saletrą i cukrem, podzielić na 2 cześci. Połowę składników wetrzeć w mięso z
każdej strony a drugie dodać do zalewy. Kawałki mięsa ciasno ułożyć w
naczyniu do peklowania, przycisnąć drewnianym denkiem, obciążyć, postawić na
2-5 dni w temperaturze pokojowej.

http://kkonserwacja.webpark.pl/3.html

http://www.szefkuchni.pl/index.php?messageID=458&act
ion=forum&forum=307

http://www.lodz.tvp.com.pl/Conieco/menu0504.htm

Jarek

1. Data: 2004-10-26 14:10:58

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Taurus" <t...@w...skonet.pl>
> Nie bardzo wiem co znalazłeś ale proszę:
> http://www.jmb.bisnet.pl/pekle.htm

A na tej stronie jak wół stoi:
PEKLOWIT
Uniwersalny środek o wszechstronnym zastosowaniu, utrzymujący świeżość
[...]
Dozowanie: 5,0kg na 1kg masy.
Opakowanie jedn. 25,00kg.

8-O
I pomyśleć, ze kiedyś zalecano maksymalnie 1 g saletry na 1 kg surowego
mięsa.
To teraz wiadomo co jemy / lub dlaczego tego nie jemy.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-10-27 13:20:48

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Taurus" <t...@w...skonet.pl> napisał w wiadomości
> Peklowanie
> naczyniu do peklowania, przycisnąć drewnianym denkiem, obciążyć, postawić
na
> 2-5 dni w temperaturze pokojowej.

Obawiam się że po 5 dniach w temp. pokojowej mięso będzie zbyt
zanieczyszczone bakteriologicznie żeby do czegokolwiek się nadawać.
Poza tym z doświadczenia wiem że jak zbyt ściśle upcham mięso to się
miejscami niedopekluje. Skutkuje to szarzeniem wyrobu.

Odezwij się na priv to dostaniesz trochę receptur.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

Ges! Co z niej zrobic?
Jeszcze jedna kiszonka - pierwsze wrażenia
Sosik cebulowy
50 urodziny
maślaki