Wędzenie mięsa - pytanie

1. Data: 2005-12-29 15:20:27

Temat: Wędzenie mięsa - pytanie
Od: "Killer" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kilka dni temu wędziłem mięsko, kilkanaście różnych kawałków. Dziś, okazało
się że jedna z szynek ( ta największa ) nie całkiem się uwędziła, tzn od
środka jest jeszcze trochę surowizny... Czy jest jakiś sposób aby tą szynkę,
już przekrojoną doprowadzić do stanu "nie surowości" ? Mi to w sumie nie
przeszkadza, lecz rodzince niestety tak..:)

Pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2005-12-29 15:40:11

Temat: Re: Wędzenie mięsa - pytanie
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Killer" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> już przekrojoną doprowadzić do stanu "nie surowości" ? Mi to w sumie nie
> przeszkadza, lecz rodzince niestety tak..:)

Gar z goraca wodą poprostu...i pogotować troszke...

Marek

3. Data: 2005-12-29 18:31:12

Od: "Mariusz" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gar z goraca wodą poprostu...i pogotować troszke...

No, w sumie to jak troszkę pogotujesz (a gotować to trzeba tak tylko: pyk,
pyk, pyk... - właściwie to jest parzenie, a nie gotowanie) to będziesz miał
absolutnie dziarską szynkę wędzoną parzoną. Pamiętaj - szynkę koniecznie do
wrzątku, a nie do zimnej i pyk, pyk, pyk...

Mariusz

4. Data: 2005-12-29 18:41:19

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
do
> wrzątku, a nie do zimnej i pyk, pyk, pyk...

Gdzies miałem przepis zeby pomoczyc ciut...w zimnej..i wode zmieniac pare
razy...a potem tak pyk pyk..;))
ale to raczej tyczyło sie wedzonej szynki ...

Marek

5. Data: 2005-12-30 20:06:54

Od: "news" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja ostatnio dowiedziałem się ...i degustowałem ... że taką półsurową to na
durczlak i powiesic na garnku z wodą i przykryć ... i gotować tak na parze.
zasada - tyle gotować na parze i waży 1 kg - 1 godz.
Jest wtedy soczysta i lepsza niż gotowana w wodzie.
Ale lepiej krócej niż dłużej bo jak za długo to bedzie taka sucha - troty
takie... :)

Pozdrawiam
barteqqq

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dp1b3j$e8k$1@news.lublin.pl...

> [...]
> razy...a potem tak pyk pyk..;))
> ale to raczej tyczyło sie wedzonej szynki ...

Pytanie - Warszawa
moze NTG - firma cateringowa
Patelnia do nalesnikow
Jak usunac osad z czajnika elektrycznego?
ryba po japońsku