Re: Wesołych...

From: "intuicjonista" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wesołych...
Date: Tue, 24 Dec 2013 15:42:14 +0100

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:bbf363de-9bc8-496b-bc4a-16acbdfba48a@googlegrou
ps.com...
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:34:04 UTC+1 użytkownik intuicjonista napisał:
> ... Świąt wszystkim :)))

>Cos na usmiech:

:)))

>Przyjdź na świat, by wyrównać rachunki strat,
>Żeby zająć wśród nas puste miejsce przy stole.
>Jeszcze raz pozwól cieszyć się dzieckiem w nas,
>I zapomnieć, że są puste miejsca przy stole.

i idąc za ciosem ...
<<
Panie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam,
Że się starzeję i pewnego dnia będę stary.
Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
Że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji.
Odbierz mi chęć prostowania cudzych ścieżek.
Uczyń mnie poważnym, ale nie ponurym,
Uczynnym, ale nie narzucającym się.
Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości,
Jakie posiadam, ale Ty Panie wiesz,
Że chciałbym do końca zachować paru przyjaciół.
Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły
I daj mi skrzydła, bym w lot przechodził do rzeczy.
Zamknij mi usta w przedmiocie moich cierpień i niedomagań.
W miarę jak ich przybywa,
Chęć ich wyliczania staje się z upływem lat coraz słodsza.
Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami
O cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich.
Nie umiem Cię prosić o lepszą pamięć,
Ale proszę Cię o większą pokorę i mniej zachwianej pewności,
Gdy wspomnienia moje wydadzą się sprzeczne z cudzymi.
Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasem mogę się mylić.
Zachowaj mnie miłym dla ludzi,
Choć z niektórymi trudno wytrzymać.
Nie chcę być świętym,
Ale zgryźliwi starcy, to jedno ze szczytowych osiągnięć szatana.
Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy
W nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach.
Daj mi Panie łaskę mówienia im o tym.

:)))