Wiara w Boga to nienawiść do Ludzi.

1. Data: 2013-04-12 15:31:46

Temat: Wiara w Boga to nienawiść do Ludzi.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Baruch Spinoza

Prawdziwymi antychrystami są ci, którzy ludzi zacnych i miłujących
sprawiedliwość prześladują dlatego, że mają inne poglądy i nie
trzymają się tych, co oni, dogmatów wiary ("Traktat teologiczno-
polityczny").

Vaclav Havel

Ludzie nienawidzący, przynajmniej ci, których poznałem, są ludźmi z
trwałym, niewykorzenialnym i oczywiście głęboko niezgodnym z
rzeczywistym stanem rzeczy poczuciem skrzywdzenia. Ludzie ci zdają się
chcieć być bezbrzeżnie szanowani, respektowani i kochani i zarazem
zdają się nieustannie ścieśniani bolesnym przekonaniem, że inni są im
niewdzięczni i [że są] niewybaczalnie wobec nich niesprawiedliwi,
ponieważ nie tylko ich nie szanują i nie przemawiają do nich tak, jak
powinni, ale nawet - przynajmniej tak im się wydaje - nie zauważają
ich.

W podświadomości nienawidzących drzemie perwersyjne poczucie, że są
oni jedynymi rzeczywistymi posiadaczami całej prawdy, i dlatego
jakimiś nadludźmi czy wprost bogami, i że z tego tytułu zasługują na
całkowite uznanie świata, ba nawet jego zupełne podporządkowanie się
[im] i lojalność, jeśli nie wprost ślepe posłuszeństwo. Chcą być
centrum świata i są permanentnie sfrustrowani i podrażnieni tym, że
świat nie przyjmuje ich i nie uznaje jako swojego centrum, że ich
nawet nie zauważa, ba że się z nich może i wyśmiewa.

Są jak rozkapryszone czy źle wychowane dzieci, które sobie myślą, że
ich matka jest na świecie tylko po to, żeby je czynnie uwielbiała, i
którzy mają jej za złe, że czasem robi co innego, na przykład zajmuje
się rodzeństwem, mężem, książką lub jakąś pracą. Wszystko to odczuwają
jako krzywdę, zranienie, atak na siebie, podanie w wątpliwość ich
własnej wartości. Wewnętrzny ładunek, który mógłby być miłością,
przeradza się w nienawiść skierowaną przeciw domniemanemu źródłu
obrazy.

W nienawiści - podobnie jak w nieszczęśliwej miłości - jest
rzeczywiście obecny pewien rodzaj rozpaczliwego transcendentalizmu:
ludzie nienawidzący chcą dosięgnąć niedosięgalnego i nieustannie
użerają się z niemożliwością dosięgnięcia go, której przyczynę
upatrują w haniebnym świecie, który im w tym przeszkadza. Nienawiść
jest diabelską własnością upadłego anioła: jest to stan duszy, która
chce być Bogiem, ba nawet myśli, że nim jest, i wciąż jest dręczona
oznakami, że nim nie jest i być nie może. Jest to własność tworu,
który bezwzględnie tęskni za bóstwem i użera się z poczuciem, że droga
do boskiego tronu, na którym właściwie miałby siedzieć on, jest dlań
blokowana przez niesprawiedliwy świat, który "spiknął się" przeciw
niemu.

Przyczyny swojego metafizycznego braku sukcesu człowiek nienawidzący
nigdy nie jest zdolny dostrzec w sobie samym i w swoim
samozaprzeczeniu. Za wszystko odpowiada w jego oczach otaczający go
świat. Tyle, że jest to winowajca zbyt abstrakcyjny, niepewny,
nieuchwytny. Musi zostać uosobiony, bowiem nienawiść - jako
bezwzględnie konkretne wysilenie duszy - potrzebuje równie konkretnej
ofiary. I tak człowiek nienawidzący znajduje sobie konkretnego
winowajcę. Jest to oczywiście winowajca zastępczy, w istocie
przypadkowy, i dlatego też łatwo wymienny. Zauważyłem, że dla
nienawidzącego jego nienawiść jest ważniejsza niż jej obiekt, i że
obiekty nienawiści jest on zdolny zmieniać bardzo szybko, przy czym
nic nie zmienia się w jego relacji do nich (wykład wygłoszony w Oslo
na konferencji o nienawiści, 28 sierpnia 1990).

2. Data: 2013-04-12 16:37:46

Temat: Re: Wiara w Boga to nienawiść do Ludzi.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Apr 2013 08:31:46 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> [...]
> do boskiego tronu, na którym właściwie miałby siedzieć on, jest dlań
> blokowana przez niesprawiedliwy świat, który "spiknął się" przeciw

Globuś, to o tobie 333-)

3. Data: 2013-04-12 17:50:58

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 18:37, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Globuś, to o tobie 333-)
> --
> XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

Nie o religiantach, którzy wspinają się do ideału, a wszyscy im w tym
przeszkadzają, odlot od rzeczywistości kończy się nienawiścią do
rzeczywistości którą stanowią ludzie.
Dlatego tak kipi kościół z nienawiści i mordował miliony z
nienawiści.
Dlatego normalny człowiek omija instytucje morderców, non stop z
pianą nienawiści na pysku, a buractwo kipiące non stop z fobii do
wszystkich takie rozmudlone.
Im bardziej ktoś nienawidzi tym bardziej wierzący, czyli fanatyk
wysadzający w imię Boga np samoloty.

4. Data: 2013-04-12 19:25:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Apr 2013 10:50:58 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> Nie o religiantach, którzy wspinają się do ideału, a wszyscy im w tym
> przeszkadzają, odlot od rzeczywistości kończy się nienawiścią do
> rzeczywistości którą stanowią ludzie.

No własnie, o tobie, twoja religia cię niszczy.

5. Data: 2013-04-12 19:43:13

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 21:25:18 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> No własnie, o tobie, twoja religia cię niszczy.

Ale on nie wyznaje zadnej religii -nie bo nie.
I wszystko co pisze to "mowa milosci" ktora wszyscy MUSZA uznac
-bo przeciez nie moze sie mylic! ;)

6. Data: 2013-04-12 19:45:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Apr 2013 12:43:13 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> Ale on nie wyznaje zadnej religii -nie bo nie.
> I wszystko co pisze to "mowa milosci" ktora wszyscy MUSZA uznac
> -bo przeciez nie moze sie mylic! ;)

Jak to nie wyznaje żadnej religii? - wszystko, w co wierzy, to jego
religia.

7. Data: 2013-04-12 21:10:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 21:25, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> No własnie, o tobie, twoja religia cię niszczy.
> --
> XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

A to mój kościół wymordował miliony i obecnie w imię bozi prześladuje
dzieci z in witro?

8. Data: 2013-04-12 21:11:34

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 21:43, m...@g...com wrote:

> Ale on nie wyznaje zadnej religii -nie bo nie.
> I wszystko co pisze to "mowa milosci" ktora wszyscy MUSZA uznac
> -bo przeciez nie moze sie mylic! ;)

Demaskuje waszą głupotę.

9. Data: 2013-04-12 21:14:59

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 21:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Jak to nie wyznaje żadnej religii? - wszystko, w co wierzy, to jego
> religia.
> --
> XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

W krajach bilskiego wschodu , islamie, prymitywizm nie jest w stanie
zrozumieć, że ktoś jest niewierzący i Alkalidę to niesamowicie
frustruje, jak i katotaliban, w którym mamy instytucje do zwalczania
ateizmu, a wszystko przez wiarę w bozie.

10. Data: 2013-04-12 22:04:06

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.04.2013 23:10, glob pisze:
[..]
> A to mój kościół wymordował miliony i obecnie w imię bozi prześladuje
> dzieci z in witro?

Kościół zawiązał koalicję z bogaczami i politykami, uruchamiając tzw.
tematy zastępcze. In vitro to jeden z nich. Praktyka ta jest ściśle
związana z działaniem zwanym jako FUD (ang. fear, uncertainty, doubt),
sugerującym, że bez codziennych praktyk ekspiacyjnych odprawianych w
kościołach oraz nauczycielskiej roli Kościoła we wszystkich dziedzinach
życia, dojdzie do jakiejś apokaliptycznej katastrofy. Dzieje się tak
dlatego, że Instytucja owa uzurpowała sobie prawo do reprezentacji
Jezusa i jego nauczania.

Dzicz
Koniec ewolucji.
...jak pijane wiewiórki :-D