Wiąz ( ulmus pendula ) - zaatakowany !?

1. Data: 2005-05-23 11:47:06

Temat: Wiąz ( ulmus pendula ) - zaatakowany !?
Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa tygodnie temu posadziłem wiąz ( wys. ok. 2,5 m ) .
Zauważyłem że niektóre liście są poskręcane - lecz optymistycznie
zakładałem,
że to rozwijające sie młode liście ( tak wyglądają ). Okazuje się jednak że
w tych zawinięciach zagnieżdżone są
od środka jakiegoś rodzaju mszyce ( chyba ), które powodują deformację
liści.
Czy w tej sytuacji wystarczy zabieg potraktowania całego drzewa środkiem
przeciw mszycom
( są schowane wewnatrz liści - czy środek do nich dotrze ) - czy też lepiej
usunąć zaatakowane liście
( bez szkody dla drzewa ??? ) a potem prewencyjnie zastosować środek na
mszyce.
A może to wogóle nie mszyce tylko coś innego ?

Poproszę o radę.
Pozdr.
YOU_rek

2. Data: 2005-05-23 11:58:47

Temat: Re: Wiąz ( ulmus pendula ) - zaatakowany !?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może to wogóle nie mszyce tylko coś innego ?
>
> Poproszę o radę.
> Pozdr.
> YOU_rek

Opisz stwora.

Pozdrawia dokładnie boletus

3. Data: 2005-05-23 12:39:42

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opisz stwora.
>
> Pozdrawia dokładnie boletus

> Mają rozmiar do ok. 0,5 mm - jest ich dużo (kilkadziesiąt w liściu ),
> okryte są czymś w rodzaju pajęczyny,
ciałka mają w kolorze szarym.
Dziś zrobię im foto i zawieszę w necie.
Proproszę o troszkę cierpliwości.

YOU_rek

4. Data: 2005-05-24 07:31:37

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka fotek w tej sprawie.
http://fotogalerie.pl/galeria/yourek4736

Pozdr.
YOU_rek

5. Data: 2005-05-24 10:01:59

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d6ul7s$op4$1@nemesis.news.tpi.pl YOU_rek
<j...@p...com.pl> napisał(a):

> Kilka fotek w tej sprawie.
> http://fotogalerie.pl/galeria/yourek4736

Hejka. Jak dla mnie zdjęcia są zbyt małe. Podejrzewam bawełnice
(wiązowo-porzeczkową lub wiązowo-gruszową). Należy pryskać preparatami o
działaniu układowym np. Mospilan 20 SP
Pozdrawiam niewyraźnie Ja...cki

6. Data: 2005-05-24 10:57:34

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam niewyraźnie Ja...cki

Dzięki za pozdrowienia i radę.
Zrobię moim żyjątkom prysznic.
Pozdr. YOU_rek

7. Data: 2005-05-24 11:08:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za pozdrowienia i radę.
> Zrobię moim żyjątkom prysznic.
> Pozdr. YOU_rek

Obyś się nie zdziwił. Ta mszyca nieczuła na chemię.
Ciałko ma pokryte futerkiem i prysznic spłynie
niczym woda z dachu;-)

Pozdrawia zaradczo boletus

8. Data: 2005-05-24 11:32:37

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obyś się nie zdziwił. Ta mszyca nieczuła na chemię.
> Ciałko ma pokryte futerkiem i prysznic spłynie
> niczym woda z dachu;-)
>
> Pozdrawia zaradczo boletus

W takim razie co radzisz ?.
Wyciąć porażone liście, a resztę czymś prewencyjnie ?

Pozdr.YOU_rek

9. Data: 2005-05-24 11:41:50

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie to mszyce. W zeszlym roku mialam takie "wypustki" na takim samym
wiazie i pomogl preparat na mszyce. Jakis zwykly, kupiony w sklepie
ogrodniczym ale nazwy nie przypominam sobie a do ogrodu mam 10 km . ;-))
wiec nie sprawdze

Iza Wójcik

10. Data: 2005-05-24 12:37:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie co radzisz ?.
> Wyciąć porażone liście, a resztę czymś prewencyjnie ?
>
> Pozdr.YOU_rek

Chlapnij, jak Direk radził, a listki zlikwiduj,
zawszeć to efekt natychmiastowy;-)

Pozdrawia boletus

usychają kwiaty wiśni
Acoto?