Wiciokrzew - prośba o identyfikacj

11. Data: 2003-06-13 18:02:37

Temat: Re: Wiciokrzew - prośba o identyfikacj
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

1stgreen <1...@w...pl> napisał(a) w wiadomości: ...
> Wygl?da że jaka? odm. L. japonica.

L. japonica ma pachnace kwiaty dlugosci 4 cm.
Wg mojej ksiazki sa one bialozolte z odcieniem czerwonym.
L. henryi ma zato dosc waskie, lancetowate liscie. Kwiaty zoltoczerwone
dlugosci 2 cm.
Kwiaty bez zapachu ma tez L. sempervirens (ale maja "az" 4,5 cm dlugosci).

Pozdrawiam,
Bpjea

12. Data: 2003-06-13 19:33:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bcd4b7$9bj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>
> Tak jest,to L.henryi. Basiu,może jakąś sadzonkę dla Bpjea?:)
W nagrodę:)

Pozdrawia boletus

13. Data: 2003-06-13 20:39:15

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?

> Pozdrawia boletus

Jak tak, to sprawa jasna.

Pozdrawiam
PP.

14. Data: 2003-06-14 16:19:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a) w wiadomości: ...
> W nagrodę:)

Nie pisalem dla nagrody, ale na pnacze zawsze miejsce znajde :)

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2003-06-14 20:18:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Nie pisalem dla nagrody, ale na pnacze zawsze miejsce znajde :)

Na razie dojrzewają śniedki:-)Ale dwie sadzonki 'Serotiny' akurat zrobiłam.
Do wiosny powinny podrosnąć;-)

Co do wiciokrzewu, obejrzałam zdjęcia w książce. Pisze "kolor purpurowy",
zdjęcie obok- moim zdaniem czerwony taki lekko wypłowiały. Obłędu dostać
można z
tą kolorystyką. Chyba jednak henryi.

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2003-06-14 22:47:09

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tą kolorystyką. Chyba jednak henryi.
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> Mam identyczną odmianę;liście lancetowate,lekko owłosione,połowa
z nich przetrwała zimę.Mój jeszcze nie kwitł-być może za młody.
Nazwy jestem pewien-to Lonicera henryi.

Pozdrawia boletus

17. Data: 2003-06-15 15:10:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Na razie dojrzewaj? ?niedki:-)

Dziekuje za pamiec :)
Oto mikro-raport rodochitonowy:

Siewki rosna powoli. Juz wykazuja objawy pnacza (wija sie nieco, a lodygi
zaczely sie silnie wydluzac).
Najwieksze liscie maja 4 cm dlugosci (blaszka lisciowa). Najwieksze rosliny
maja dopiero ok. 18 cm wysokosci.
Z innych rownolegle sianych pnaczy, mina juz zakwitla; tak samo wilec.
Azarina raczej nie wzeszla - w przyszlym roku pewnie jej nie posieje.

Pozdrawiam,
Bpjea

18. Data: 2003-06-15 19:42:25

Temat: Re: Wiciokrzew - rodochoton
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rosliny
> maja dopiero ok. 18 cm wysokosci.
> Z innych rownolegle sianych pnaczy, mina juz zakwitla; tak samo wilec.

U mnie kwitnie już fasola ozdobna wysiewana do gruntu oraz moje ulubione
trwałe pnącze - groszek szerokolistny. Niestety znowu same różowe, czy ktoś
nie ma nasion z białego?

Jak myślisz, czy ten rodochiton ma szansę zakwitnąć w tym roku? No chyba że
gwałtownie przyspieszy:-)

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2003-06-16 15:16:56

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Jak my?lisz, czy ten rodochiton ma szansę zakwitn?ć w tym roku? No chyba że
>gwałtownie przyspieszy:-)

Mysle, ze zakwitnie. Z reguly tak jest, ze gdy wyjezdzam gdzies na wakacje i
wracam pod koniec lata, wszystko wokol zmienione jest nie do poznania -
istna dzungla. To co pamietalem jako male rachityczne roslinki, nagle
objawia sie ogromnymi ksztaltami lisci, lub platanina pedow.
Tak tez powinno stac sie z rodochitonem, gdy tylko zadomowi sie w gruncie, a
pogoda dopisze :)

Pozdrawiam,
Bpjea

20. Data: 2003-06-24 14:19:24

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> U mnie kwitnie już fasola ozdobna wysiewana do gruntu oraz moje
> ulubione trwałe pnącze - groszek szerokolistny. Niestety znowu same
> różowe, czy ktoś nie ma nasion z białego?

Nadrabiam zaleglosci w czytaniu :-)
Mam bialy szerokolistny - moge w tym roku pozwolic mu zawiazac nasiona :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Gdzie mozna porzyczyc kose spalinowa w Gdansku albo okolicach..
ratunku!!!!
Zapaszek anty-psi
Znowu straciłam pieniądze! - cd 2
konkurs z Garden Composer