Więcej CO2

1. Data: 2000-02-09 16:08:24

Temat: Więcej CO2
Od: "yahu" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Chciałbym dokarmić swoje roślinki zwiększając im poziom dwutlenku węgla w
powietrzu. Niestety nie wiem jak to zrobić. W jednym miejscu zaproponowano
mi zrobienie aparatury, ale było drogo (3000 zł). Zastanawiam się co może
być do tego potrzebne. Reduktor, zawór z timerem? Skąd to wszystko wziąć.
Czy ktoś z grupowiczów zetknął się już z czymś takim?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, poproszę o dpowiedź na grupę.

Pozdrawiam

Janek M.

1. Data: 2000-02-10 05:33:15

Temat: Odp: Więcej CO2
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

napowietrzacz połączony z butlą CO2, pytaj raczej na pl.rec.akwarium, i
książkach akwarystycznych.

--
Sławomir Jan Marusiński
UIN 14539957

1. Data: 2000-02-11 20:56:37

Temat: Re: Więcej CO2
Od: "ewa" <h...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy to bedzie dzialac bo sam zrezygnowalem z tego sposobu,
wiec polecam czysto teoretycznie do ewentualnego przebadania
i podania wynikow na grupie
jest taki sprzet do spawania w atmosferze gazu chodzi o CO2 wlasnie
butla taka nazywa sie migomat i kosztuje cos okolo 100-500 PLN
nie wiem jaki ma zawor bo w zyciu tego nie widzialem ale
moze da sie zamontowac jakas precyzyjna dysze ktora zredukuje
strumien gazu do porzadanego poziomu
mialem nawet wykresy do jakiego poziomu mabyc zredukowana
aby byl on najbardziej optymalny dla roslin
ale jak juz mowilem sprawy nie dokonczylem
Krasnal

1. Data: 2000-02-20 22:21:18

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno kiedyś próbowano rozprowadzać CO2 wydzielany z kominów fabrycznych
za pomocą systemu rur, bezpośrednio do szklarni i inspektów, ale spaliło to
na panewce, przez nieprzewidywalność i potrzebę oczyszczania gazów z sadzy i
związków siarki.
Niejaki Reinau (Niemiec) w 1920r. sporządził specjalne brykiety, które
spalane w odpowiednio skonstruowanych, różnej wielkości aparatach (zależnie
od kubatury pomieszczeń szklarni) dostarczały żądanych ilości prawie
czystego CO2. Aparat nazywał się OCO (układ strukturalny dwutlenku węgla
O-C-O).

Ciekawe, jak teraz wyewoluował ten wynalazek?
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-22 17:47:25

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm kiedys mozna bylo kupic naboje do syfonow z woda sodowa... moze to jest
jakis pomysl???

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit