Wiertarka akumulatorowa

11. Data: 2015-05-21 18:37:00

Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-21 o 18:20, Pszemol pisze:
> "wolim" <n...@p...tu> wrote in message

> A masz jakiś inny pomysł?
>
> 1/2 kilometrowy przedłużacz?
> Czy spalinowy generator 220VAC?

Powiem tylko tyle, że próbowałem wiercić otwory 14mm w kantówkach 15x15
solidną wiertarką akumulatorową 18V i przy trzecim otworze puchła. Po
prostu za mała moc. A Ty chcesz wiercić wiertłem 2,5 cm... To się nie
uda. Może na jednym aku jeden-dwa otwory wywiercisz delikatnie
dociskając wiertło, ale potem braknie Ci prądu.

Pozdrawiam,
MW

12. Data: 2015-05-21 18:37:18

Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@p...tu> wrote in message
> Chcesz wiercić calowe otwory głębokie na 20 cm wiertarką akumulatorową?
> Hehehehe :)

wiertarka wiertarce nie rowna, makita z mojego linka do takiej
pracy spokojnie sie nada, kwestia dobrego wiertla

--
http://db.org.pl/

13. Data: 2015-05-21 19:35:42

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-21 o 18:37, wolim pisze:

> [...]
> To się nie uda. Może na jednym aku jeden-dwa otwory wywiercisz
> delikatnie dociskając wiertło, ale potem braknie Ci prądu.

W sumie potwierdzić mogę, mam AEG 18 STX-R, może nie jest to "bydle"
wielkie ale też i nie mały sprzęt (max. moment 68Nm). Wierciłem otwory
12mm w belkach (świeże) z których była robiona huśtawka w ogrodzie.
Kilka otworów i koniec akumulatora. Aż się zdziwiłem bo wiercenie w
betonie nie robiło na niej takiego wrażenia.
W robocie mieliśmy Hilti na akumulator 24V, prętem zbrojeniowym
potrafiła otwory wiercić jak wiertło pękło. Ale nie ta liga cenowa,
wagowa i gabarytowa. I mimo to jakoś nie widzę tych 100 otworów z
akumulatora.

Do 100 otworów 25mm targał bym bez zastanowienia agregat.

--
Irokez

14. Data: 2015-05-21 20:24:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
> otworów i koniec akumulatora. Aż się zdziwiłem bo wiercenie w betonie nie

A jakich wierteł używałeś? Łopatkowe może? Takie coś miałeś:
http://www.dromet.pl/files/pl/catalog_products/image
s/big3/25/wiertla-do-drewna-lopatkowe.jpg

Trochę mnie to dziwi co piszesz, bo takim łopatkowym wierciłem niedawno parę
otworów 1/2 calowych ręczną wiertarką, taką na korbę i jakoś szło -
wiercenia w betonie taką ręczną wiertarką bym się nie podjął. Może wiertła
miałeś jakieś tępe albo te belki były jakieś dębowe czy coś w tym stylu.

> [...]
> gabarytowa. I mimo to jakoś nie widzę tych 100 otworów z akumulatora.
>
> Do 100 otworów 25mm targał bym bez zastanowienia agregat.

Średnica otworu nie jest krytyczna - ma być spory aby wsypać do
pniaka trochę saletry i zostawić tam na parę miesięcy do spróchnienia.
Nie wiem - być może nie doceniam wysiłku wymaganego - zobaczymy.
Tak czy inaczej ojciec nie ma wiertarki bezprzewodowej
więc mu się przyda nawet jeśli do tych akurat otworów się nie nada.

15. Data: 2015-05-21 20:40:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@p...tu> wrote in message
> [...]
> prostu za mała moc. A Ty chcesz wiercić wiertłem 2,5 cm... To się nie
> uda. Może na jednym aku jeden-dwa otwory wywiercisz delikatnie dociskając

Materiał w którym wiercę też dodaje mi nadziei - są to stare pniaki
które zaczęły już próchnieć - chce im pomóc wsypując do dziur saletrę :-)

16. Data: 2015-05-21 22:18:44

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-21 o 20:40, Pszemol pisze:
> "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
>
> Materiał w którym wiercę też dodaje mi nadziei - są to stare pniaki
> które zaczęły już próchnieć - chce im pomóc wsypując do dziur saletrę :-)

Jak próchniaki to dasz radę. Nie na jednym aku ale się da. Ja miałem
świeże i nie ma lekko.

--
Irokez

17. Data: 2015-05-22 16:05:47

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 maja 2015 21:17:23 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> Co możecie polecić do kupienia nowego?
>
> Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).
>
> Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).
>
> Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

Sprawdź dzisiejszą ofertę na iBood.
Li-ion, 18V, dwa akumulatory, średnica wiercenia w drewnie 38mmm (to może być błąd
tłumaczenia).
Przypadek?

--
ZZ@privae

18. Data: 2015-05-22 16:52:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Sprawdź dzisiejszą ofertę na iBood.

Nie znam tej marki - nigdy o niej nie słyszałem.
Czy to jest segment majsterkowicza czy profesjonalisty?

Cena na iBood 815+30 za wysyłkę to wychodzi jakieś 227 dolarów USD.
Dwa razy więcej niż ten Hitachi z momentem 52Nm z amazona za 140 dolców:
http://www.amazon.com/Hitachi-DS18DSAL-Lithium-Ion-B
atteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/
Co lepsze?

Znalazłem ten model z iBooda BS18LT na stronie producenta:
http://www.metabo.com/Product-catalogue-handheld-pow
ertools.24048+M52dd50c6d32.0.html

I pytnaie: Co to jest soft/hard torque?
Maximum torque, soft 34 Nm
Maximum torque, hard 60 Nm

> Li-ion, 18V, dwa akumulatory, średnica wiercenia w drewnie 38mmm
> (to może być błąd tłumaczenia).

38mm to nie jest błąd jak weźmiesz pod uwagę, że wiertła do drewna są w
postaci łopatki która ma ośkę cieńszą niż część tnąca wiertła.

Dla stali podają max 13mm, co oznacza że futerko jest 1/2calowe, czyli to
większe.

> Przypadek?

Nie, to chyba ktoś chce mi zrobić prezent.

19. Data: 2015-05-22 18:58:47

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 22 maja 2015 16:52:18 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> większe.

> Nie, to chyba ktoś chce mi zrobić prezent.

Ja się znam, ale skojarzyłem przeczytane informacje, za dużo czasu na myślenie o tej
ofercie to nie masz, ibood rules.

--
ZZ@private

20. Data: 2015-05-22 20:01:55

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-21 o 03:01, Pszemol pisze:
> "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

> No fajnie, ale z tą trwałością akumulatorów NiCd to nie jest bajka.
> To, że Tobie się nie stało nic z nimi to pewnie dlatego że częściej
> wiertarki używasz niż ja. Zostawisz parę razy że rozładują się do końca
> to wspomnisz moje słowa. Ludzie potem cuda robią bo nowy aku
> kosztuje tyle co połowa wiertarki i szkoda kasy wydawać...

Ja tej wkrętarki bardzo rzadko używam - kilka razy jednego dnia i kilka
miesięcy przerwy.

Drewnołupacz - fajny patent, prosty i skuteczny
Cheap Gucci T-shirt A&F T-shirts Armani T-shirts LV T-shirt D&G T-shirt Burberry T-shirt CK T-shirt G-Star T-shirt Prada T-shirt www.FashionLeader.nl
Cheap D&G Shoes Prada shoes Tod's Shoes Hermes Shoes Gucci Shoes Dsquared2 Shoes LV Shoes Dior Shoes Bally Shoes wholesale www.FashionLeader.nl
Jaki bluray kupic ?
spaliłem garnek, mieso zwęglone