Wiertarka - dawno nie było (?)

11. Data: 2005-08-05 21:26:00

Temat: Re: Wiertarka - dawno nie było (?)
Od: lukasz-s <lukasz-s/malpa/o2/kropka/pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Aug 2005 10:50:12 +0200, Jarek P. napisał(a):

> [...]
> jak się w zbrojenie trafi i od nowa trzeba zacząć...
> Oczywiście to przedpiścy wybór, co kupi, ale zdaje się, że przeciętne
> domowe zastosowanie wiertarki i tak najczęściej sprowadza się do
> wiercenia w ścianach. A jak porówna się rozlegające się po bloku
> monotonne i trwające 10-15min x ilość dziur: YEEEEEEEEE...
> YEEEEEEYEYEYE.... YYYEEEE! YE! YE! YE! YEEEEEEEEEEE...z komfortowym
> wierceniem, które trwa po 10 sekund na dziurę i choćby z sama jakością
> wierteł SDS (nawet te najtańsze SDSy dziwnym trafem są o trwalsze od
> markowych "normalnych"), wybór dla mnie jest bezdyskusyjny.

Jasne, ja Cię rozumiem, u mnie w piwnicy leży troche narzędzi :-), ale
ja lubie dłubać. Sądzę jednak, że jak nie ma konieczności to wyposażanie
się w arsenał narzędzi na jeden remont jest bez sensu.
A co do tych SDS-ów i ich trwałości, to ja mam wrażenie, że nie tylko
jakość, ale też i czas tego YEEEEEE... ma znaczenie. Pneumatyczną trwa
to chwilę więc nawet się wiertło nie rozgrzeje specjalnie, ale z fizyki
to ja kiepski jestem, niestety.
Pozdr
L.

12. Data: 2005-08-07 16:43:35

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2005 12:46:51 +0200, Jarek P. napisał(a):

> Nie, jeszcze się utwierdziliśmy w wyborze.

Hehe, przeglądając archiwa trafiłem na takie coś:
#1:
=========== początek cytatu ============
Jarek P. 6 Maj 2003 12:34 pokaż opcje
Użytkownik "cyna" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> 1. Młot wiercąco - dłutujący firmy Einhell.
To hipermarketowa zabawka. W identycznych opakowaniach i niemal identycznym
designie mozna to kupic jako Toye, Agoyame, Hartmann i pewnie jeszcze z
pare
nazw sie znajdzie.
Do wiercenia kilku dziur na krzyz moze byc, zwlaszcza ze kosztuje taniutko
ma w komplecie kilka wiertel (prawdopodobnie straszny badziew)
IMHO kup bosha
=========== koniec cytatu ============
#2:
=========== początek cytatu ============
Jarek P. 7 Maj 2003 13:51 pokaż opcje
> A moze faktycznie ten Einhell ? testowales ja ? Ludzie pozytywnie sie
> wyrazali ? Moze warto ?
Ja sie zastanawiam nad zielonym Boshem czy warto a ty mi tu o Einhlu ;-)))
Einhla akurat nie ogladalem, mialem za to w reku Hartmanna (IMHO to to
samo)
i jakos balbym sie. Po prostu to smierdzi mi badziewiem na odleglosc. A ze
sa tacy, ktorzy chwala? No coz, wiertarki Agoyama za 69zl tez maja swoich
zwolennikow...
=========== koniec cytatu ============

Co cię wtedy skusiło, że wziąłeś Einhella a nie
niebieskiego Boscha?

Pozdrawiam
Miroo

13. Data: 2005-08-07 21:12:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo wrote:

> Hehe, przeglądając archiwa trafiłem na takie coś:

:-))))
No cóż, cytując klasyków: "Tylko krowa nie zmienia poglądów" ;-)

> Co cię wtedy skusiło, że wziąłeś Einhella a nie
> niebieskiego Boscha?

Naokoło niebieskiego Bosha chodziłem wtedy jak kwoka naokoło
jaja, nowy był jednak dla mnie trochę za drogi, a zielone były
albo drogie, albo nie miały funkcji kucia. Poszukując używanego
niebieskiego na Allegro zwróciłem uwagę na wysyp tych Einhelli,
zaczęły się też pojawiać pozytywne opinie na ich temat na grupach
dyskusyjnych. Potem trafiłem na promocję tej wiertarki chyba w
Praktikerze, na której jeden egzemplarz leżał rozmontowany -
wyglądał solidnie. A ponieważ kosztował nie tak znów dużo -
postanowiłem zaryzykowac, kupiłem i od tamtej pory chwalę przy
każdej okazji. Zawodowo nim nie pracuję, ale używam go
regularnie, pożyczam też regularnie znajomym i jedyne, co do tej
pory w nim szwankowało, to wyłącznik, ale to była usterka na
życzenie - przy wierceniu sporej ilości dziur w suficie, nasypało
się tynku gipsowego do wnęrza wyłącznika.
A i jeszcze jedno: te wiertła, które posądzałem o to, że są
strasznym badziewiem, nie są może najlepsze, ale służą mi cały
czas dobrze (mają już ponad dwa lata) :-) Jedynie szpicak się
trochę rozbił na końcu, ale pracować się nim cały czas da,
wczoraj nim gniazdko przekuwałem :-)

J.

14. Data: 2005-08-07 22:40:58

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Aug 2005 23:12:14 +0200, Jarek P. napisał(a):

> :-))))
> No cóż, cytując klasyków: "Tylko krowa nie zmienia poglądów" ;-)

Słusznie :)
Może i ja zaryzykuję...
A kusił mnie BOSCH GBH 2-24 DSR
za jedyne 300zł na Allegro.
Całkiem sporo tego a ceny od 300 do 649 w Kup Teraz.

Pozdrawiam
Miroo

15. Data: 2005-08-07 22:59:20

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo wrote:
> Słusznie :)
> Może i ja zaryzykuję...
> A kusił mnie BOSCH GBH 2-24 DSR
> za jedyne 300zł na Allegro.
> Całkiem sporo tego a ceny od 300 do 649 w Kup Teraz.

Na alt.pl.allegro, pisali, że to podróbki, nawet w serwisie tak
stwierdzili.

--
Filip.----------------------------------------------
----------------

16. Data: 2005-08-08 20:11:11

Od: "B." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo, pójdź do Anki na Średnią. Przedzwoń wczesniej do Robercika.
Sprzedadzą ci coś co w zupełności do wielkiej płyty wystarczy. I jeszcze
rabacik od kolegi dostaniesz.

No chyba, że z sąsiadami będziesz hobbystycznie dziurki wiercił.

G.

P.S. Mam nadzieję, że się nie pomyliłem co do nicka.;-))

17. Data: 2005-08-09 07:41:43

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Aug 2005 22:11:11 +0200, B. napisał(a):

> Miroo, pójdź do Anki na Średnią. Przedzwoń wczesniej do Robercika.
> Sprzedadzą ci coś co w zupełności do wielkiej płyty wystarczy. I jeszcze
> rabacik od kolegi dostaniesz.

Anki? Robercika??

> G.
>
> P.S. Mam nadzieję, że się nie pomyliłem co do nicka.;-))

Hmm.. tak własnie podejrzewam. Bo nie kojarzę
w Kielcach ulicy Średniej :)

Pozdrawiam
Miroo

18. Data: 2005-08-09 19:27:54

Od: "B." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takim razie przepraszam... ;-) Chodziło o Lublin. Znajomy ma ostatnio
podobne problemy i podobny e-mail. ;-)

G.

P.S. Niebieska linia Bosch'a wydaje się OK.

19. Data: 2005-08-17 22:55:33

Od: Jarek B <jarekbjeden@_usunto_plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo wrote:
przeznaczyć 300 (max 400zł) na zakup, niestety.

> Kilka osób bardzo chwaliło młotowiertarkę Einhell
> Global BH-G 726. Mam pytanie: czy nie zmieniliście
> zdania?
Absolutnie warta każdego grosza. Ja ostatnio wykułem nią w wielkiej płycie
ok 20 otworów na puszki elektryczne. Jeśli miałbym się doszukiwać jakiś wad
to ew. głośność - 102dB. Co do wkręcania to lepiej sobie kup wkrętarkę . Ja
kupiłem w OBI taką za 69 PLN firmy CMI. Jeden człowiek z grupy
pl.rec.elektonika ją rozkręcił i był pod wrażeniem solidności
ułożyskowania.

Odkurzacz QUEEN
Data produkcji wodomierza
Re: bateria termostatyczna - problem