Wierzby

21. Data: 2005-02-20 16:47:00

Temat: Re: Wierzby
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

w ciemno boletus

> Z tego zdjęcia to tylko w ciemno :)))
> Salix myrtilloides - borówkolistna
> Salix breviserrata - krótkoząbkowa
> Salix alpina - alpejska
> Nie wydaje mi się abyśmy potrafili ją rozpoznać :)))
> Pozdrawiam, Krystyna

Wiosną łatwiej będzie ustalić nazwę tej wierzby.Z płożących mam
jeszcze Salix arbuscula.Bazie ma jak prawdziwe, tylko malutkie.
Przy okazji-zamieściłem zdjęcie sasanki której już nie ma.
Zaginęła z powodu zbytniego pośpichu w przesadzaniu.
Pozdrawiam. Mirzan
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_mirzan

22. Data: 2005-02-20 16:55:41

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>   Przy okazji-zamieściłem zdjęcie sasanki której już nie ma.
> Zaginęła z powodu zbytniego pośpichu w przesadzaniu.

Może zamieścisz tą wierzbę w swojej wiosennej ofercie? :))
Pozdrawiam, Krystyna

23. Data: 2005-02-20 17:04:31

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

A propos, jaka wierzba rosnie w Tatrach? Spotkalem sie tylko
z okresleniem "wierzba karlowata", ale co to jest konkretnie?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2005-02-20 17:35:22

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos, jaka wierzba rosnie w Tatrach? Spotkalem sie tylko
> z okresleniem "wierzba karlowata", ale co to jest konkretnie?

W madrej ksiazce pisze, ze to moze byc:
- Salix reticulata /w.zylkowana] - w Polsce w Tatrach [maksymalnie 2330 m
n.p.m.] i na Babiej Gorze
- Salix repens [w.plozaca] - rosnie od pietra wyzynnego az do granicy lasu,
wystepowanie w Polsce jest dyskusyjne
- Salix alpina [w.alpejska] - w Tatrach na skalach i murawach wapiennych miedzy
1088 m a 2150 m n.p.m.
Pewnie i inne, wierzb to zatrzesienie gatunkow :)))
Pozdrawiam, Krystyna

25. Data: 2005-02-20 17:43:51

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
> A propos, jaka wierzba rosnie w Tatrach? Spotkalem sie tylko
> z okresleniem "wierzba karlowata", ale co to jest konkretnie?
>
> Pozdrowienia,
> Michal
:))
zalezy na jakiej wysokosci
najwyzej rosnie wierzba zielna
nizej wystepuje kilka odmian karlowatych
w zasadzie wymienione juz w tym watku
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

26. Data: 2005-02-20 18:28:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> [...]
> 1088 m a 2150 m n.p.m.
> Pewnie i inne, wierzb to zatrzesienie gatunkow :)))

Dziekuje. Chodzi mi raczej o to, co jest powyzej lasu, wiec zylkowana
i alpejska. Niw wiedzialem, ze tam sa az 2 rozne.

Z podanego opisu wynikaloby, ze wierzba zylkowana rosnia na
granicie, bo w Tatrach nie ma wapienia na wysokosci 2330 metrow.
Czyzby rozne wierzby lubily rozna kwasowosc podloza?

Pozdrowienia,
Michal

27. Data: 2005-02-20 18:50:55

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> granicie, bo w Tatrach nie ma wapienia na wysokosci 2330 metrow.
> Czyzby rozne wierzby lubily rozna kwasowosc podloza?

Z cala pewnoscia rosnie wiecej niz te 2 gatunki.
A z tym odczynem podłoza to tez roznie bywa.
Wg zrodel pisanych zylkowana rosnie na wapieniu a zielna na granicie, alpejska
tez na wapieniu.
W ogrodzie mam odczyn obojetny. W.zielna rosnie a zylkowana padla [chociaz nie
wykluczam tez innyc przyczyn].
Do tych spraw to trzeba chyba wiekszych specjalistow niz ja
ogrodnik amator :))
Pozdrawiam, Krystyna

28. Data: 2005-02-20 19:18:42

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Czy to ich doslowne tlumaczenie z angielskiego? (czyli np. "golden willow"
> itd.

Golden willow (Salix alba var. vitellina) *
Salix alba var. vitellina cv. Pendula (Golden Weeping willow) *
Pussy willow (Salix discolor )
Crack willow (Salix fragilis)
Pacific willow (Salix lucida ssp. Lasiandra)
Black willow (Salix nigra)
Sitka willow (Salix sitchensis)

)
> Znajac amerykanskie podejscie do tematu, moze sie okazac, ze to nawet nie
> sa wierzby

Pewnie sa to gruszki

MB

29. Data: 2005-02-22 00:36:11

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie sa to gruszki

W skrajnym przypadku moglyby byc ;) ale grusze jesli juz :)

Pozdrawiam,
Bpjea

30. Data: 2005-02-22 01:31:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> nie sa wierzby

> W skrajnym przypadku moglyby byc ;) ale grusze jesli juz :)

Kurcze, pudlo za pudlem :))

A dzis posadzilam szesc takich pieknych krzakow Cornus sericea, ktore
maja zolte jak siarka galezie zima, a wiosna kwitna malymi bialymi
kwiatkami. Czy ma polska nazwe?
MB

Lista chciejstw mi się wydłuża
Rozmnażanie bylin z nasion