Wilekanocna zupa chrzanowa

1. Data: 2004-04-14 09:08:59

Temat: Wilekanocna zupa chrzanowa
Od: "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W moim domu tradycyjnie na sniadanie w niedziele wielkanocna podaje sie
zupe, na ktora przepis podaje ponizej. Czy ktos wie jaka jest wlasciwa nazwa
tej zupy? U mnie nazywa sie to "bialym barszczem", ale raczej nie jest to
nazwa prawidlowa. Ewentualnie gdyby ktos jeszcze napisal z jakiej czesci
Polski ta zupa pochodzi, z gory dzieki za pomoc! Oto przepis:

Skladniki:
- wywar z gotowanej szynki i bialej kielbasy
- chrzan (korzenie)
- marchew, seler, por
- pieczarki
- wedliny
- chrzan tarty
- kwasna smietana
- jajka

W wodzie w ktorej gotowala sie swiateczna szynka gotujemy biala kielbase,
wyjmujemy ja i do wywaru wkladamy jarzyny i pokrojony swiezy chrzan. Po
okolo 40 minutach gotowania odcedzamy, gotujemy w zupie pokrojone drobno
pieczarki (nie za duzo, to nie ma byc zupa pieczarkowa), nastepnie dorzucamy
pokrojona, ugotowana wczesniej biala kielbase, oraz pozostale wedliny - np.
zwykla szynka (nie ta gotowana wczesniej) w plastrach, pokrojone
frankfuterki, powinno byc tego dosc sporo. Jezeli zupa nie ma wyraznego
chrzanowego smaku, mozna dodac lyzeczke lub dwie tartego chrzanu, lecz tak
zeby nie zabic smaku wywaru z szynki i kielbasy. Gotujemy jeszcze chwile,
zabielamy hartowana smietana, przyprawiamy do smaku. Podajemy goraca z
cwiartkami jajek na twardo, ewentualnie z zielona pietruszka.

WILQ

--
http://www.wilq.z.pl/ <<<+++++++>>> gg: 1149759

"Jak tak dalej pojdzie to dopchamy ten autobus do Katowic"
(c) pasazer pchajacy

1. Data: 2004-04-14 12:14:04

Temat: Re: Wilekanocna zupa chrzanowa
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> napisał w
wiadomości news:c5iv3d$ksi$1@flis.man.torun.pl...
> [...]
sie
> zupe, na ktora przepis podaje ponizej. Czy ktos wie jaka jest

No to jest zupa chrzanowa. Nie ma w niej zakwasu, więc nie jest to
barszcz biały, ani tym bardziej zur.

Ja taką zupę chrzanową tez często gotuje w domu.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-04-14 12:39:49

Od: "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:c5j9ud$m6h$1@absinth.dialog.net.pl...

> Ja taką zupę chrzanową tez często gotuje w domu.

Tzn. tak na codzien? Jak ja przygotowujesz? Na jakiem wywarze - bo przeciez
chyba nie gotujesz tez na codzien szynki? ;-) I tez z wedlinami i jajkiem,
czy z czyms innym?

WILQ

1. Data: 2004-04-14 14:41:10

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> napisał w
wiadomości news:c5jben$73a$1@flis.man.torun.pl...
> [...]
przeciez
> chyba nie gotujesz tez na codzien szynki? ;-) I tez z wedlinami i

Na wywarze z białej kiełbasy (kiełbasa potem do zupy w plasterkach),
kości schabowych wedzonych, albo jeśli zostanie mi wedlina nadająca
się juz tylko na ciepło to tez dorzucam. Do tego podduszona cebula z
czosnkiem, podsmazony boczek, potem słoiczek chrzanu, jajko jedno
wbite na surowo do zupy, i kilka na twardo do podania z nimi. Całość
zabielona śmietana i doprawiona mocno majerankiem.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-04-14 15:32:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5iv3d$ksi$1@flis.man.torun.pl> Jakub 'Wilq' Wilczek wrote:
> [...]
> pomoc! Oto przepis:
>
> Skladniki:
> - wywar z gotowanej szynki i bialej kielbasy

Myślę, że spokojnie można ją uznać za kolejną odmianę białego barszczu.

Władysław

1. Data: 2004-04-14 15:39:36

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał/a:

> Myślę, że spokojnie można ją uznać za kolejną odmianę białego barszczu.

a gdzie w niej barszcz biały????

Koko-sanka
--
Pozdrawiam - Koko-sanka/CrazySquad, powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-04-14 16:05:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1ow3yqq115fmm$.1rbcfwggws56e$.dlg@40tude.net> Koko-sanka wrote:

> a gdzie w niej barszcz biały????

To znaczy co?

Władysław

1. Data: 2004-04-14 17:07:21

Od: "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:c5jii7$le2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> wbite na surowo do zupy, i kilka na twardo do podania z nimi. Całość
> zabielona śmietana i doprawiona mocno majerankiem.

Dzieki, sprobuje w domu. Mam nadzieje, ze mnie nie zabija za lamanie
tradycji ;-)))

WILQ

1. Data: 2004-04-14 17:08:26

Od: "Jakub 'Wilq' Wilczek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Myślę, że spokojnie można ją uznać za kolejną odmianę białego barszczu.

No ale przeciez nie ma w niej zadnego zakwasu - stad zreszta moje pytanie,
bo wlasnie dlatego nie pasowalo mi to pod barszcz...

WILQ

1. Data: 2004-04-14 17:39:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5jr6b$pvq$1@flis.man.torun.pl> Jakub 'Wilq' Wilczek wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> No ale przeciez nie ma w niej zadnego zakwasu - stad zreszta moje
> pytanie, bo wlasnie dlatego nie pasowalo mi to pod barszcz...

A to akurat nic nie przeszkadza.

Władysław

Re: a gdzie najlepsze lody w Warszawie i innych miejscach?
Re: chlebek szczę�cia (przyjazni)
wędzenie łososia
Zupa - krem
odchudzam sie :(