Wilgotność powietrza?

1. Data: 2005-11-09 10:50:40

Temat: Wilgotność powietrza?
Od: "Jacek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jaka powinna być procentowa wartość wilgotności powietrza w mieszkaniu, aby
nie mieć w przyszłości problemów z grzybami na ścianach. U mnie jest ok 74%.
To chyba dużo?
Pozdrawiam!
Jacek

2. Data: 2005-11-09 11:45:20

Temat: Re: Wilgotność powietrza?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
aby
> nie mieć w przyszłości problemów z grzybami na ścianach. U mnie jest ok

ZTCP powinno być 60-80% a to czy nie bedzie grzyba zalezy rownież od tego
czy nie przemarzają ściany

MaW

3. Data: 2005-11-09 11:52:18

Od: "Jacek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> napisał
w wiadomości news:dksncd$lkl$1@opal.futuro.pl...

> [...]
> 74%.
>

> ZTCP powinno być 60-80% a to czy nie bedzie grzyba zalezy rownież od tego

Na stronach muratora raz piszą, że 45-55% w innym miejscu, że 55-65% (że
powyżej 65% sprzyja rozwojowi grzybów).... i bądź tu pan mądry.....
Jacek
Ps. a co to ZTCP?

4. Data: 2005-11-09 12:06:09

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
aby
> nie mieć w przyszłości problemów z grzybami na ścianach. U mnie jest ok

Sporo. Opymalna dla człowieka to ~50% Z pewną tolerancją oczywiście. A
czy pojawi się grzyb, to zależy od ścian, a konkretnie od ich warstw. Im
cieplejsze tym trudniej o grzyba, pod warunkiem że wykonane zgodnie ze
sztuką budowlaną.
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2005-11-09 15:18:49

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na stronach muratora raz piszą, że 45-55% w innym miejscu, że 55-65% (że
> powyżej 65% sprzyja rozwojowi grzybów).... i bądź tu pan mądry.....

Z Tego Co Pamietam :-)

MaW

6. Data: 2005-11-09 18:45:30

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
(..)

> Na stronach muratora raz piszą, że 45-55% w innym miejscu, że 55-65% (że
> powyżej 65% sprzyja rozwojowi grzybów).... i bądź tu pan mądry.....

wilgotnosc powinna byc wyzsza niz 40%, a gorna granica zalezy od
temperatury - jesli bedziesz mial 80% wilgotnosci i 30 stopni to stworzysz
sobie warunki podrownikowe ;)
W praktyce samemu nalezy stwierdzic w jakiej temperaturze i przy jakiej
wilgotnosci najlepiej sie czujesz, bo ludzie moga roznie odbierac warunki
otoczenia.

pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2005-11-14 11:32:12

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 9 Nov 2005 11:50:40 +0100, na pl.rec.dom, Jacek napisał(a):

> [...]
> nie mieć w przyszłości problemów z grzybami na ścianach. U mnie jest ok 74%.

To jest sporo ale nie jakoś strasznie dużo. To zresztą zależy także i od
wentylacji i od materiałów budowlanych z których są zrobione ściany.
Podejrzewam że u Ciebie ta wilgotność wynika z efektów kondensacji pod
izolacja, więc groźne może być o tyle że zależnie od zmian temperatury,
wilgotności i cisnienia atmosferycznego może dochodzić do sporych wahań;
kto wie czy nie do kondensacji włącznie. A tymczasem w izolacji
samo nieszczęście.

Jaki nawilzacz?
posciel atłasowa
piekarnik otwierany "na bok"
poszukuje wzoru umowy z wykonawca niewielkiego remontu w domku
gdzie kupic prasowalnice do 1500 PLN ???