Winogrona z nasionek?

11. Data: 2003-04-10 07:37:24

Temat: Odp: Winogrona z nasionek?
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Pierwsza sprawa.
> Da się wychodować z nasionek?

Oczywiscie, ze sie da, ja jastem w posiadaniu takiej roslinki,
ktora sialam w 2001 r. Poniewaz bardzo mi smakowaly owoce
kupione w sklepie - posialam 5 pestek pojedynczo w doniczkach.
Wszystkie wzeszly a jedna z nich przezyla pierwsza zime (nie okryta),
na szczescie tej zimy okrylam i mysle, ze wypusci listki.
Pisalam juz na grupie, ze pochodzi z pd Afryki ( bo owoce byly
kupowane jako poludniowoafrykanskie) ale mafia winoroslowa
pozbawila mnie zludzen, ze nie ma takowych winogron, bo
wszystkie pochodza z Europy :(((
Pozdrawiam - Zosia

12. Data: 2003-04-10 13:47:04

Temat: Re: Winogrona z nasionek?
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie da z nasionek to i ja jako zapalona wysiewaczka pestek, nasion
> itp. cos sobie wsadze do pudelka po jogurcie ;)
> Pozdrawiam
> Elfka

Poczekaj jak mi wyrośnie, to foto wrzucę na serwerek
Jacek

13. Data: 2003-04-14 19:33:46

Od: "Janek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> W tamtym roku pożarłem winogrona i pozostały mi po nich jedynie nasionka.
> Wsadziłem je do ziemii i wyrozły z nich takie małe na około 10 cm krzaczki
> Proszę o rady.
> Jacuś Placuś - Siedlce City

O ile sie na tym znam to z rozmnozen generatywnych (czyli z nasion) mozemy
uzyskac material rozmnozeniowy ale nie gwarantujacy powtarzalnosci cech
rodzicielskich tym samym jest to chybiony kierunek poszukiwan.
Najlepsza metoda rozmnazania jest metoda poprzez ukorzenianie zdrewnialych
pedow rosliny rodzicielskiej (wegetatywna) choc mozliwe jest to rowniez z
pedow zielnych.
Pozdrawiam
Jan

14. Data: 2003-04-15 05:56:41

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A zajrzyj sobie na stronę www.winogrona.org  Tam sa i pory dojrzewania, i
> barwy gron, i mrozoodpornoœć, i zdjęcia. Robiliœmy to z myœlš o Tobie. :-)))

...a ja chciałam się poskarżyć!... ...wysłałam swoje zachwyty nad winoroślami
na Twój adres, Januszu, zawarty na stronie
http://www.ogrody.agrosan.pl/czapski/... ...i nie dotarły!... ...a dokładnie,
mail wrócił z komunikatem o błędzie...
:-(
Agata

15. Data: 2003-04-15 22:31:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> ...a ja chciałam się poskarżyć!... ...wysłałam swoje zachwyty nad
winoroślami
> na Twój adres, Januszu, zawarty na stronie
> [...]

Bo tam jest bardzo dawny adres i muszę Rafała uprosić by go uaktualnił.
A zachwyty możesz przesyłać na adresy: j...@t...pl lub
c...@p...onet.pl
Ewentualnie publikować je w Forum na stronie www.winogrona.org
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-04-16 06:55:11

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b7i18q$jrk$...@a...news.tpi.pl...

> A zachwyty możesz przesyłać na adresy: j...@t...pl lub
> [...]

..ale to już nie będzie spontaniczne! :-( ..a poza tym teraz się raczej
frustruję!... ..przeglądam oferty biur nieruchomości - Wielkanoc tuż, tuż a
ceny jak z choinki!.. ..dostępne cenowo ew. szeregowce, a tam w ogródku
zmieści się conajwyżej 1/2 winorośli, 1 pęd malin i 1 iglak!

pozdrawiam, Agata (aktualnie nieco zniesmaczona rzeczywistością)

Substral Osmocote
Lilie doniczkowe
Hemerocallis hybr.
grzybnia boczniaka