Winorośle.

1. Data: 2008-06-11 06:50:33

Temat: Winorośle.
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szcześliwych posiadaczy informuję, że jest juz ostatni dzwonek na pierwszy
profilaktyczny oprysk przeciw mączniakowi. Ja stosuję dithane. Pierwszy
raz przed przed kwitnieniem a drugi raz po kwitnieniu i maczniaka nie ma.

Pozdrawiam.

D.P.

2. Data: 2008-06-11 07:29:45

Temat: Re: Winorośle.
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz pisze:

> [...]
> pierwszy profilaktyczny oprysk przeciw mączniakowi. Ja stosuję dithane.
> Pierwszy raz przed przed kwitnieniem a drugi raz po kwitnieniu i

Juz prysniete. Dodatkowo polecam oprysk nawozem dolistnym. Efekty widac
niemal natychmiast.
Pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2008-06-11 19:59:22

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już pryskane: Siarkolem 80 oraz w innym terminie Miedzianem 50.
Przygotowuję też wywar ze skrzypu, tylko zastanawiam się, czy pryskać tym
wywarem skoro
winorośle zaczynają kwitnąć?

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-06-12 06:53:28

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jun 2008, Krycha wrote:

> Już pryskane: Siarkolem 80 oraz w innym terminie Miedzianem 50.
> Przygotowuję też wywar ze skrzypu, tylko zastanawiam się, czy pryskać tym
> [...]
Stosujesz Siarkol bo wystepuje maczniak prawdziwy? Miedzian powoduje
hamowanie wzrostu i chyba nie jest najlepszy dla winorosli. Jesli
winorosle juz kwitna to nie nalezy ich pryskac.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2008-06-12 19:11:41

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
pl...

>Stosujesz Siarkol bo wystepuje maczniak prawdziwy?

Tak, w zeszłym roku nie miałam owoców przez "niego".

>Miedzian powoduje
>hamowanie wzrostu i chyba nie jest najlepszy dla winorosli. Jesli
>winorosle juz kwitna to nie nalezy ich pryskac.

Nawet wywarem ze skrzypu?

Literatura "mówi", że siarkol na mączniak prawdziwy, a miedzian na rzekomy.
Pozostało mi wierzyć.
A ponieważ mam zamiar w tym roku pojeść swoich winogron, więc chronię krzewy
przed tymi
mączniakmi, bo jak pojawią się objawy to już za póżno, aby ochronic jagody.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2008-06-13 07:09:01

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Jun 2008, Krycha wrote:

> Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
pl...

> Nawet wywarem ze skrzypu?

Nawet maly deszczyk wowoczas szkodzi bo ciezki pylek winorosli nie moze
spokojnie wedrowac na inne kwiaty i zapylanie jest slabe. Na pewno wtedy
sa mniejsze rona a na niektorych odmianach pojawia sie duzo malutkich
owocow bez pestek.

> [...]
> przed tymi
> mączniakmi, bo jak pojawią się objawy to już za póżno, aby ochronic jagody.

Wystarcza dwa opryski przed i po kwitnieniu na maczniaka rzekomego. Z
maczniakiem prawdziwym sie nie spotkalem. O działaniu skrzypu nic nie wiem
a sam skrzyp wole omijac z daleka poki go nie mam w ogrodku (z
podagrycznikiem sobie radze).

Pozdr.
D.P.

7. Data: 2008-06-13 12:46:07

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m.pl...
>On Thu, 12 Jun 2008, Krycha wrote:

(...)
>Wystarcza dwa opryski przed i po kwitnieniu na maczniaka rzekomego. Z
>maczniakiem prawdziwym sie nie spotkalem. O działaniu skrzypu nic nie wiem
>a sam skrzyp wole omijac z daleka poki go nie mam w ogrodku (...)

Ja właśnie mam nadmiar skrzypu w ogrodzie i znajduję dla niego inne
zastosowanie niż palenie.

Pozdrawiam Krycha.

rok mszyc
gruszka -konferencja