Wiosna się zbliża dużymi krokami.... :)

11. Data: 2002-01-28 17:58:34

Temat: Re: Wiosna się zbliża dużymi krokami.... :)
Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skrzaty!

Andrzej

12. Data: 2002-01-28 17:59:58

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2002-01-29 07:22:00

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl napisał(a):

> Alosza, Boskoop Glory, Skarb Panonii... uff dobrze, że karteczki jeszcze
> miałem ;-)

Alosza??? Co to jest i skšd to wzišłeś?? Kto to produkuje i rozprowadza??? Daj
jakieś bliższe namiary.

> wszystkie pędy sš zdrewniałe - nie wiem jak to się stało :)))

Duch winorośli to sprawił... :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

14. Data: 2002-01-29 08:32:23

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Alosza??? Co to jest i skšd to wzišłeś?? Kto to produkuje i rozprowadza??? Daj
> jakieś bliższe namiary.

Żadnych bliższych, również dalszych namiarów ode mnie nie dostaniesz... :)
Wydaje mi się, że to prywatna nazwa jakiegoś ogrodnika, bo o ile o pozostałych
odmianach przeczytałem z dołączonych karteczek... o tyle napis Alosza widniał
na wstążce przy winorośli. Nie wykluczam, iż musisz dodać literkę z przodu lub
z tyłu XXaloszaXXX ;-)

Jeszcze tylko krótkie pytanie dotyczące odmian, o których pisałem. Czy
postępować z nimi w jakiś szczególny sposób. Wiem, że w zasadzie mógłbym
poszperać w necie, ale skoro mam SPECA "na drucie" to pójdę na łatwiznę ;-))

Pozdrawiam,
Marcin

15. Data: 2002-01-29 12:05:45

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl napisał(a):

> [...]
> poszperać w necie, ale skoro mam SPECA "na drucie" to pójdę na łatwiznę ;-)

Alosza - nie wiem (moim zdaniem nie ma takiej odmiany)
Boskoop Glorie - odporna amerykańska odmiana (Vitis labrusca), mrozoodpornosć ok.
-27 stopni, nie wymaga specjalnej troski.
Skarb Pannonii - mrozoodporność ok -19 stopni wiec w ostrzejsze zimy moze wymarzać,
wymaga lekkiego okrywania na zimę, cięcie długie, na ok 12 oczek.
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2002-01-29 13:34:29

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wymarzać,
> wymaga lekkiego okrywania na zimę, cięcie długie, na ok 12 oczek.

Jeszcze raz serdeczne dzięki za wszystkie cenne wskazówki :)
Pozdrawiam,
Marcin

17. Data: 2002-01-29 14:48:09

Temat: Odp: Wiosna się zbliża dużymi krokami.... :)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam @ll,
>
> Wiem... być może ktoś "podepnie" - "spoko jeszcze zima wróci"... Nieważne
:)
> Kilka pytań do FACHOWCÓW, tak abym niczego nie opuścił...
> 1. Kiedy przyciąć winorośl ?;
> 2. Kiedy przyciąć róże ?;
> 3. Kiedy pierwsze opryski i jakie ? Ponoć można już pod koniec
stycznia...;

A co masz w ogrodzie, bo jakoś nikt nie zadał tego pytania? Dawniej pryskało
się Karboliną owocowe, ale to zdaje się wyszło z mody.

> 4. W którym miesiącu wziąć do ręki aerator (marzec, kwiecień...) ?

Jak nie będzie mrozów, to ciąć już teraz. Oczywiście oprócz róż, winorośli,
brzoskwiń, wiśni, śliw i czereśni. Tudzież krzewów ozdobnych...p. uwaga
wyżej, jedne tnie się wiosną, inne nie itp. itd.

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2002-02-01 21:14:44

Temat: Nowy konkurs. Może i bez nagród!
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja na przyklad cenie sobie bardziej moje zdrowie
> niz zdrowie moich roslin. Taki juz jestem samolub :-)

Niech mnie dunder ściśnie, ale uważam, że Michał w powyższych słowach
zawarł hasło na całe 1000. lecie [no, dwu-tysiąclecie, ma się rozumieć].
Pozdrowienia, Jerzy

19. Data: 2002-02-01 21:20:57

Temat: Re: Nowy konkurs. Może i bez nagród!
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Niech mnie dunder ściśnie, ale uważam, że Michał w powyższych słowach
> zawarł hasło na całe 1000. lecie [no, dwu-tysiąclecie, ma się rozumieć].
> Pozdrowienia, Jerzy

Co to takie dunder?

Irek

20. Data: 2002-02-01 22:49:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message

> Co to takie dunder?

Piorun. Po angielsku "thunder", ale chyba to raczej z niemieckiego
przyszlo. Z tym, ze on raczej swista niz sciska.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz