Wirus

11. Data: 2001-07-14 15:28:34

Temat: Re: Wirus
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
"Tomasz Przybysz" w news:287223.20010714120432@wp.pl...
napisał:

> Popieram gorąco!!! I to nie tylko z uwagi na to iż sam jestem
> użytkownikiem WP i mnie także ochronił serwer przed wirusem wysłanym
> z adresu <m...@l...org.pl> (czyżby nastała moda na
> wysyłanie wirusów?). Po prostu opłaca się założyć konto (nawet
> darmowe) w portalu oferującym ochronę antywirusową, gdyż uchroni nas
> to przed takimi "niespodziankami".Tak więc zakładajcie sobie konta
> tylko w portalach oferujących skaner antywirusowy dla Waszej poczty.

Hm, otrzymałem od Ciebie Tomaszu 2 listy na priv.
W pierwszym piszesz mniej więcej to samo co tutaj
w drugim przepraszasz za te słowa - ale niestety
przepraszasz mnie tylko prywatnie. Bądź konsekwentny.
Poniosło cię, bzdury tutaj na grupę piszesz , spostrzegłeś
się to przeproś także innych za dezinformację.

Sprawa zabezpieczeń przed wirusami na serwerze
LAMA jest sprawą najwyższej wagi. Nasze konta są
przeznaczone dla młodzieży stąd muszą byc doskonałe.
Każde wejście z wirusem na nasz serwer będzie ścigane
bez oglądania się na koszty.
Zresztą tutaj jestem podporządkowany decyzjom innych
członków Rady Programowej LAMA.
Jeden z tych ludzi podpowiada mi że użytkownicy
kont dedykowanej uczniom poczty elektronicznej LAMA
mają specjalny program pocztowy który nie może wysłać
ani uruchomić wirusa typu WORM.

Teraz oddaję klawiaturę bardziej biegłemu

Witam,
Robert Kowalski, członek Rady Programowej LAMA.

Trochę teraz techniki.

Nie spotkano jeszcze wirusa który roznosiłby się poprzez serwery news.
To co zrobił Marian to załączył w swoim poscie z 2001-07-13 11:58 na grupę
jedną linijkę z załącznika zakodowanego w base64 razem z nagłówkiem.
Szczęśliwie mail którego źródłem był post Mariana był źle zformatowany i
Outlook Express wyświetlił wszystko razem z załącznikiem jako tekst.
Poza tym Marian i tak nie uruchamia nieznanych sobie plików exe.
Serwer WP dostał tego posta jako mail z newsgate.onet.pl
Potraktował tą jedną linijkę jako cały wirus i podniósł niesłusznie larum.

Pozdrawiamy
Robert i Marian.

P.S. Jeśli jakieś pytania się wam nasuną to z przyjemnością na nie
odpowiemy.

12. Data: 2001-07-15 12:09:05

Od: t...@w...pl (Tomasz Przybysz) szukaj wiadomości tego autora

14 lipca 2001, 17:28:34, Marian L pisze:

> [...]
> Poniosło cię, bzdury tutaj na grupę piszesz , spostrzegłeś
> się to przeproś także innych za dezinformację.

Jeśli ktoś śledził uważnie listy z wątkiem o wirusie, to w Twoim
mógł sobie przeczytać coś takiego:
> Z czystym sumieniem mogę napisać że absolutnie winy za wirusy z
> okolic Bielska nie ponoszę :-))))
Mimo wszystko jeśli otrzymuję posta z mojego serwera, że Jakiś list
został skasowany, bo zawierał wirusa, to mam prawo wierzyć, że to
faktycznie był wirus (a nie cytat nagłówka).
Natomiast tu na grupie poinformowałem tylko, że serwer odrzucił list z
Twojego adresu jako zawirusowany. To była tylko informacja, a nie
żadne oskarżenie!!! W końcu jeśli piszesz na grupę, że otrzymałeś
wirusa w liście, to chyba mam prawo być ostrożny wobec Ciebie (aby
uniknąć przypadkowej infekcji swojego komputera).
A zareagowałem na to w taki gwałtowny sposób, gdyż ostatnio jestem
właśnie nękany zawirusowanymi przesyłkami i mogłem sobie pomyśleć iż
jest to kolejny list z "paskudztwem". Sądzę, że gdybyś był tak
wykończony psychicznie jak ja, to też zareagowałbyś w taki sposób.
Jeśli jednak poczułeś się z tego powodu urażony, to PRZEPRASZAM.

P.S. Mimo wszystko nie uważam za bzdurę założenie sobie konta na
serwerze oferującym ochronę antywirusową (i to niekoniecznie WP, gdyż
inne portale też oferują taką ochronę).

--
Tomek
GG 341686

===================================
Spraw by liczył się każdy dzień...

13. Data: 2001-07-16 06:16:50

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:9iomeb$ep1$1@news.tpi.pl...

> Trzeba by chyba podpowiedzieć Piotrowi G., że ktoś chyba od niego
> to badziewie wysyła. Piotrze, jeśli nie czytasz pl.soc.inwalidzi,
> to zajrzyj na grupę, takich jak ja jest więcej.

Powiadomilem 'magnolie' i grupe rownoczesnie.

> Ja natomiast otrzymałem coś takiego z tym samym załącznikiem.

> FROM: hotel Magnolia <m...@p...pl>
> SUBJECT: DeskJet 600LPT1:HP
> Treść: DeskJet 60.

Zauwaz, w adresie zwrotnym 'magnolia' zamienione na 'mbgnolia'.
To jedna z cech tego wlasnie wirusa - zazwyczaj (choc nie zawsze)
dodaje jeden do drugiej litery adresu nadawcy (czyli zastepuje przez
nastepna litere w alfabecie). To utrudnia wyslanie ostrzezenia
do nadawcy wirusa.
Swoja droga, rzadkie paskudztwo, opis (dla znajacych angielski araz
slang komputerowy):
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.magis
t...@m...html

> Zauważcie, że list nie jest rozsyłany na otwarty adres, lecz na UDW.
> Tematy są różne i jakieś przypadkowe.

Istotnie, wirus wysyla sie sam wraz z dowolnym juz zainfekowanym
plikiem, a tytul wiadomosci generuje losowo ze slow wyczytanych
w tresci dokumentow przeskanowanych na dysku ofiary - komputera
z ktorego sie wysyla.

Maciek

14. Data: 2001-07-19 17:35:46

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> Powiadomilem 'magnolie' i grupe rownoczesnie.

To świetnie, może pochwalą się, jak sobie z tym poradzili.

> Zauwaz, w adresie zwrotnym 'magnolia' zamienione na 'mbgnolia'.

Zauważyłem, dlatego go podałem.

> Swoja droga, rzadkie paskudztwo, opis (dla znajacych angielski araz
> slang komputerowy):
> http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.magis
t...@m...html

Wprawdzie to po amerykańsku, ale ogólną orientację już mam. Chyba nie dałem
się zarazić.

--
Pozdrawiam.
Pearl

Telefony-ulgi
(none)
Prasa dla niewidomych i niedowidzacych w sieci.
Studia we Wrocławiu
Nowości na Ustroń 2001