Nowości na Ustroń 2001

1. Data: 2001-07-10 20:25:52

Temat: Nowości na Ustroń 2001
Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Podczas Zjazdu i Konferencji Ustroń 2001 w Ustroniu k. Cieszyna (19.07.
- 22.07.) francuska firma SDSA - Société de Dispositifs de Surveillance
Ambulatoire z Marsylii zaprezentuje pierwszy w Europie system
monitorowania funkcji życiowych pacjenta na odległość.

Prezentowane urządzenie DSA(tm) przeznaczone jest dla pacjentów
wychodzących ze szpitala po pobycie na oddziale chirurgii ciężkiej,
reanimacji, rehabilitacji, z niewydolnością płuc lub nowotworem, którzy
muszą używać respiratorów lub morfiny oraz osób niepełnosprawnych,
wymagających stałej opieki i kontroli funkcji życiowych. Urządzenie
zbiera z czujników NELLCOR dane, analizuje je, a następnie przesyła
drogą radiową, łączami telefonicznymi lub za pośrednictwem telefonii
komórkowej do centrum odbiorczego, np. w szpitalu lub na stacji
pogotowia ratunkowego.

System taki to kolejna szansa na w miarę niezależne życie dla osób
niepełnosprawnych, którzy nie są w stanie żyć samodzielnie. Osoby te
niejednokrotnie stają przed koniecznością wezwania naglej pomocy lub
znajdują się w sytuacji zagrożenia życia (wystarczy przebicie przewodu
doprowadzającego powietrze z respiratora). Proponowany system zdalnego
monitoringu jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem tych problemów.
Jest także szansą na rozwój tzw. hospicjów domowych. Pacjenci chorzy
terminalnie monitorowani są wtedy stale przez "latający" personel
medyczny, który natychmiast może reagować na np. konieczność zwiększenia
dawek morfiny.

Firma SDSA za naszym pośrędnictwem pragnie zaprosić producentów i
dystrybutorów sprzętu medycznego, przedstawicieli klinik i szpitali na
prezentację oraz do rozmów na temat możliwości wdrożenia systemu i jego
produkcji na licencji w Polsce.

Międzynarodowa konferencja Ustroń 2001 połączona ze zjazdem środowisk
osób niepełnosprawnych związanych z internetem odbywa się pod hasłem:
WPŁYW NAJNOWSZYCH TECHNOLOGII NA NIEZALEŻNE ŻYCIE OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH. Formuła konferencji to debata nad problemami
środowiska osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem nowoczesnych technik
jako środka do niezależnego życia, integracji zawodowej i społecznej dla
ludzi o wysokim stopniu niesprawności ruchowej i słuchu.

Dodatkowe informacje nt. zjazdu-konferencji "Ustroń 2001" znajdują się w
internecie pod adresem:
http://www.proinfo.pl/ustron2001/

Z pozdrowieniami
Robert Szymczak
w imieniu organizatorów
--
Robert Szymczak -- r...@c...pl --
Telepraca Polska / Telework Poland

2. Data: 2001-07-10 22:27:48

Temat: Re: Nowości na Ustroń 2001
Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dystrybutorów sprzętu medycznego, przedstawicieli klinik i szpitali na
> prezentację oraz do rozmów na temat możliwości wdrożenia systemu i

Wszystko pieknie Robercie - mozna sobie wetknac jeszcze jeden
tranzystorek i dodac satelite.

A co tam na matce Ziemi? - patrz cytat (z 2001-07-05) ponizej:

Warszawskie Zaklady Sprzetu Ortopedycznego
====================================
Dotyczy: kosztu wykonania uslugi
NAZWA WYROBU: aparaty tulejkowe na cale konczyny dolne + obuwie do
aparatow z sandalem (na obie konczyny dolne).

Numer zlecenia: ######

Uprzejmie informujemy, iz calkowity koszt wykonania wyrobu jw. wynosi
lacznie 3802,00 zl.
Refundacja Kasy Chorych 2330,00 zl
Udzial wlasny pacjenta 1472,00 zl
W calkowitym koszcie wykonania uwzgledniono niezbedne materialy,
robocizne, zysk.
W przypadku akceptacji ceny uslugi przystapimy do terminowego jej
wykonania, gwarantujac wysoka jakosc.

/pieczatka/ /pieczatka/

"Zabawa" w uzyskanie tego wysokiej jakosci papierka (na komputerze a
jakze) trwala ok. 1 godziny wliczajac 30 min. w kolejce do okienka (na
stojaka jakby kto pytal).

Cos mi sie zdaje, ze znacznie taniej wypadna naszym ekonomistom zapisy
"do uspienia" - jeszcze mozna bedzie zostac honorowym dawca narzadow.

Krzysztof Markiewicz

3. Data: 2001-07-11 07:42:49

Temat: po co komu niezależne życie ON? [było: Re: Nowości na Ustroń 2001]
Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Markiewicz napisał(a):
> Wszystko pieknie Robercie - mozna sobie wetknac jeszcze jeden
> tranzystorek i dodac satelite.
>
> A co tam na matce Ziemi? - patrz cytat (z 2001-07-05) ponizej:

Jasne, spocznijmy na laurach. Nie da się, róbmy pikietę po Sejmem o
wprowadzenie eutanazji jako alternatywy dla niezależnego życia ON. Jak
sobie chcesz....

4. Data: 2001-07-11 13:44:05

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, spocznijmy na laurach. Nie da się, róbmy pikietę po Sejmem o
> wprowadzenie eutanazji jako alternatywy dla niezależnego życia ON. Jak
> sobie chcesz....

Nie uzywaj slowa eutanazja w tym kontekscie, bo znowu wywolasz
flamewars ;))

Do zobaczenia w Ustroniu
RT

5. Data: 2001-07-11 15:20:32

Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Tatarczak napisał(a):
> Nie uzywaj slowa eutanazja w tym kontekscie, bo znowu wywolasz
> flamewars ;))

Nie boję się, mam firewalla ;))
Albo jak w tym kawale:
- Pane Hawranek, komunizm idzie !

Dokończę w Ustroniu... ;))

> Do zobaczenia w Ustroniu

Pamiętaj, trzmam za słowo !
Jacku, zaptaszkowujemy Radka, no nie? ;)))

Pozdrowienia,

6. Data: 2001-07-11 18:16:56

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jasne, spocznijmy na laurach. Nie da się, róbmy pikietę po Sejmem o
> wprowadzenie eutanazji jako alternatywy dla niezależnego życia ON. Jak

Nie jez sie :-).
Wyslales przeciez swietna wiadomosc (wlasnie rozmawialem o niej z
Jozkiem Cwielongiem).
Mnie chodzilo o zestawienie takiego wazkiego tematu z biezaca mizeria
naszej codziennosci.

(Przy tej okazji po raz kolejny widzimy, ze jeden (zbyt) pospiesznie
napisany tekst inaczej rozumie nadawca a inaczej interpretuje odbiorca.
Nie dajmy sie zwariowac.)

K.Markiewicz

7. Data: 2001-07-11 21:05:08

Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Markiewicz napisał(a):
> Nie jez sie :-).

Jeża mam stałego na głowie :)

> Mnie chodzilo o zestawienie takiego wazkiego tematu z biezaca mizeria
> naszej codziennosci.

Tak, jasne... A to sarkastyczne:

to tylko błąd w sztuce krasomówczej?

8. Data: 2001-07-11 21:23:58

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
/.../

> Tak, jasne... A to sarkastyczne:

> to tylko błąd w sztuce krasomówczej?

/.../

Coz - to kwestia interpretacji ... (bylo).
Sarkazm byl jak najbardziej zamierzony ale w zwiazku z tym co bylo
ponizej.

Jak wiesz interesuje sie roznymi "bajerami" technicznymi.
Od dawna wiem jednak, ze sa one warte tyle na ile sa dostepne
przecietnemu czlowiekowi (ta swiadomosc przychodzi z wiekiem niestety).

K.Markiewicz

9. Data: 2001-07-12 07:54:00

Od: Robert Szymczak <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Markiewicz napisał(a):
> Coz - to kwestia interpretacji ... (bylo).

Co autor chciał przez to powiedzieć, nieprawdaż?
Nie czuję się osobiście urażony, lecz jestem zdumiony pisaniem cokolwiek
nie na temat. Wszyscy znamy nasze realia, co nie znaczy, że trzeba
ucinać każdą inicjatywę kąśliwym sarkazmem.

> Jak wiesz interesuje sie roznymi "bajerami" technicznymi.

A ja niespecjalnie poszukuję nowinek technicznych. Raczej chodzi mi o
poprawienie warunków swego bytowania i wszystko, co się z tym wiąże jest
mi bliskie. Ja od lat walczę o remont zwykłego podjazdu w moim bloku.
Mimo to walczył będę także o 'boję ratunkową' jakim jest urządzenie,
które SDSA pragnie pokazać w Ustroniu.

> Od dawna wiem jednak, ze sa one warte tyle na ile sa dostepne
> przecietnemu czlowiekowi (ta swiadomosc przychodzi z wiekiem niestety).

To dlatego nie opowiadasz już o skuterkach w supermarketach? Gratuluję,
Krzysztofie, tej dojrzałości ;)

Pamiętasz rok 1995? Początki internetu w Polsce, Polska Online i te
klimaty? Czy wtedy internet dostępny był "przecietnemu czlowiekowi"? Tak
sobie pooyślałem, że gdybyś wtedy był tak samo "dojrzały" jak dzisiaj -
to nie byłoby IdN, KLABIR....

10. Data: 2001-07-12 08:49:41

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Szymczak napisał(a):

> Nie boję się, mam firewalla ;))
> Albo jak w tym kawale:
> - Pane Hawranek, komunizm idzie !
>
> Dokończę w Ustroniu... ;))

> Pamiętaj, trzmam za słowo !
> Jacku, zaptaszkowujemy Radka, no nie? ;)))

i pokreślimy go wężykiem wężykiem :-)

Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |