Re: Witam

1. Data: 2004-03-16 07:35:30

Temat: Re: Witam
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> brzoskwinia - generalnie mniej więcej wiem jak to ciąć, przeczytałem kilka
> książek i trochę z internetu, ale może napiszecie na co zwracać uwagę
> szczególnie, brzoskwinia to samosiejka, mam do niej sentyment, bo to
> pierwsze drzewko, które posadziłem (przesadziłem) w ogrodzie

Uwaga pierwsza - poczekać z cięciem, teraz jeszcze nie pora. Druga - ciąć
bardzo mocno, widuję u sąsiada frzewo same konary i na końcach miotełki
małch gałązek. Owocują na ogół gałązki grubości ołówka, proste skojarzenie.

> jabłonie - mam w ogrodzie trzy bardzo stare jabłonie, owocują późno, są
> wysokie (chyba ponad 7 m.), korono gęste, nieregularne, bardzo wysoko,
owoce
> małe i gniją na gałęziach.
> Chciałem ściąć konary na wysokości gdzieś 3 m. i zostawić jakieś młode
> gałązki - ale zostaną same kikuty. Pomyślałe, że może zostawie te jabłonie
> takie jakie są tylko radykalnie je prześwietlę (muszę kupić wysoką drabinę
> :-)) Co wy na to?

Możesz zawsze rozłożyć radykalne cięcie na parę lat. Albo zostawić wysokie
jako podpowy pod pnącza. Albo przeszczepić.

> Jeszcze jedno pytanie - podobają mi się sosny, możecie mi poradzić jakieś
> (karłowate?)

Dokładnie wszystkie, bo sosny można uszczykiwać i formować. Właśnie ostatnio
oglądałam zdjęcie odmiany 'Watereri', która normalnie dorasta do 4 metrów i
więcej. Dwudzistoparoletni okaz miał około metra. Zainspirowałam się:-)))))

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-03-16 11:44:49

Od: "Nahuelito" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oglądałam zdjęcie odmiany 'Watereri', która normalnie dorasta do 4 metrów
> więcej. Dwudzistoparoletni okaz miał około metra. Zainspirowałam

Czytałem gdzieś, że uszczykuje się 1/3 wysokości (odrostu) a termin - latem?

--
Nahuelito
I like an old time rock and roll >> www.gasnice.com/oldtime.mp3 (2,2 MB)

3. Data: 2004-03-16 21:02:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nahuelito" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> jakieś

> Czytałem gdzieś, że uszczykuje się 1/3 wysokości (odrostu) a termin -
latem?

Nie, dokładnie wtedy, gdy na "świeczkach" (tegorocznych przyrostach)
zaczynają się rozchylać igły:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-03-16 21:09:07

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oglądałam zdjęcie odmiany 'Watereri', która normalnie dorasta do 4 metrów
> więcej. Dwudzistoparoletni okaz miał około metra.

uszczykiwanie przyrostów (świeczek) jest bardzo skuteczne, ale też bardzo
ciekawe efekty przy sosnach dwuigielnych przynosi cięcie.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

5. Data: 2004-03-16 21:11:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kidzio" <s...@o...info> napisał w wiadomości

> [...]
>
> uszczykiwanie przyrostów (świeczek) jest bardzo skuteczne, ale też bardzo
> ciekawe efekty przy sosnach dwuigielnych przynosi cięcie.

Ja jestem ciekawa efektów zeszłorocznego przycinania gęstych (wcześnej
uszczykiwanych) świerków nożycami do żywopłotu:-)))

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-03-16 21:50:52

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Kidzio" <s...@o...info> napisał w wiadomości

> metrów

> Ja jestem ciekawa efektów zeszłorocznego przycinania gęstych (wcześnej
> uszczykiwanych) świerków nożycami do żywopłotu:-)))

efekt bardzo podobny - pobudzają się pączki śpiące i wybijają z bardzo
różnych miejsc.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

7. Data: 2004-03-17 10:12:35

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> efekt bardzo podobny - pobudzają się pączki śpiące i wybijają z bardzo
> różnych miejsc.

Czyli ciąć można? Jetem też zainteresowana, bo poobszczykiwać ponad 100
świerków, to troche monotonne, wolałabym po bokach je przyciąć. No i kiedy
najlepiej je ciąć, na mój chlopski rozum, wtedy gdy przychodzi czas na
skubanie, czy jakiś inny termin byłby lepszy :)

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-03-17 10:22:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> [...]
>najlepiej je ciąć, na mój chlopski rozum, wtedy gdy przychodzi czas na
>skubanie, czy jakiś inny termin byłby lepszy :)

Mam świerk, który w przypływie bezmyślności, na początku mojej przygody
z ogrodem, posadziłam przed oknem sypialni. No i chcąc nie chcąc muszę go
prowadzić "na kulkę", bo ogromna choina akurat w tym miejscu jest bez sensu.
Obcinam go najczęściej w jesieni, ale jak zapomnę to w maju. Chyba mu to
służy,
bo jest ładny i gęsty. Obcinanie w jesieni ma dodatkową zaletę, że na "sezon
choinkowy" drzewo wcale nie wygląda ładnie ;-)

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2004-03-17 16:10:58

Od: "Nahuelito" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Nahuelito" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> latem?
>
> Nie, dokładnie wtedy, gdy na "świeczkach" (tegorocznych przyrostach)
> zaczynają się rozchylać igły:-)

Kiedy (orientacyjnie) to się dzieje w centralnej Polsce?

PZDR,
I like an old time rock and roll >> www.gasnice.com/oldtime.mp3 (2,2 MB)

Re: Piłałańcuchowa
RE: Cyneraria