Witam. Pytanie o dzdzownice.

1. Data: 2002-02-23 10:51:10

Temat: Witam. Pytanie o dzdzownice.
Od: "TomO" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Jestem pierwszy raz na tej grupie i od razu mam goraca prosbe o
pomoc.

Zaczela mi marniec w domu przepiekna duza palma - mam ja od wielu lat.
Podczas przesadzania jej do wiekszej donicy i wymianie ziemi, okazalo sie,
ze w ziemi sa dzdzownice. Poniewaz z pewnoscia w gestwinie bryly korzeniowej
jakies dzdzownice pozostaly, to mam pytania:
-czy obecnosc dzdzownic jest niepozadana i to one mogly przyczynic sie do
pogorszenia stanu palmy?
-a jesli tak, to jak skutecznie pozbyc sie dzdzownic?

Zaznaczam, ze jestem w tej dziedzinie laikiem i stad takie trywialne, byc
moze, pytania:-)

Wdzieczny bede za wszelkie informacje w tej sprawie.

--
Pozdrawiam Tomek Ostrowicz - modina

2. Data: 2002-02-23 18:38:16

Temat: Re: Witam. Pytanie o dzdzownice.
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie to nie wiem na pewno ale mialem kiedys podobną sytuację z
gruboszem i jakos przeżył. Został u rodziców ja się wyprowadziłem i z jego
przesadzaniem juz nie miałem nic do czynienia więc nie wiem czy one tam
dalej mieszkają.
Tak z dedukcji to dżownice roślinom w ogrodzie nie przeszkadzają a wręcz
pomagają, przetwarzają obumarłe części roślin i za żywe korzenie raczej się
nie biorą. (ponoć lubią fusy z kawy i herbaty więc możesz im podrzucać coś
od czasu do czasu coby się nie głodziły :-)))
Jestem jednak ciekaw co powiedzą na ten temat inni. bo może w przypadku
doniczkowców jest inaczej.

Pozdrawiam
Bogusław Bielawski

3. Data: 2002-02-23 21:06:57

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" napisał:

> [...]
> nie biorą. (ponoć lubią fusy z kawy i herbaty więc możesz im podrzucać coś
> od czasu do czasu coby się nie głodziły :-)))

Dżdżownice nie powinny zaszkodzić roślinie. Ale jeśli chodzi o fusy, to
swojego czasu na Akademii Rolniczej w Krakowie przeprowadzono doświadczenie
z trzykrotką, dodając do jednych doniczek fusy z kawy a do drugich z
herbaty. Fusy z kawy zaszkodziły a z herbaty przeciwnie - miały wpływ
dodatni.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/jan_ciecinski.ht

4. Data: 2002-02-24 09:17:21

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> Dżdżownice nie powinny zaszkodzić roślinie.

W doniczce, lepiej aby ich nie było.
Uszkadzają korzenie włosowate, co przy małej objętości donicy może być
odczuwalne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2002-02-25 14:33:26

Temat: Dziękuję wszystkim za rady:-) BT
Od: "TomO" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za rady:-)
Pozdrawiam Tomek.

jak zabezpieczyc magnolie
Prasa na marzec - coś nasze postanowienia z jesieni zaniknęły
Przycinanie drzewek
Topole - kilka pytan
przetarlem szlak.