Witam i o zdrowie pytam

41. Data: 2006-04-23 09:08:01

Temat: Re: Witam i o zdrowie pytam
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:e2ea18$439$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ech, gdzieś czytałam, że nietaktem jest zwracanie uwagi na literówki i
> orty
> na usenecie, zwłaszcza na forum publicznym.

Mogłabyś podać źródło?

42. Data: 2006-04-23 09:08:52

Od: robbi <r...@n...frompoznan.com> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):
> A by było kuchennie, to dzisiaj będą ziemniaki z serem. Jeszcze muszę
> jakieś ładne pyry kupić, bo właśnie zauważyłem, że mój zapas zapuścił
> korzenie prawie do sąsiadów...

To ja moze poprosze o pelen przepis?
Bo mi po glowie chodza jakies pieczone ziemniaki z dodatkiem rokpola.
I szukam dobrej technologii do ich zrobienia :)

pzdr
robbi

43. Data: 2006-04-23 09:42:38

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

robbi schrieb:

> To ja moze poprosze o pelen przepis?
> Bo mi po glowie chodza jakies pieczone ziemniaki z dodatkiem rokpola.
> I szukam dobrej technologii do ich zrobienia :)

no to raczej żadna sztuka, takie żarcie nawinie. Ziemniaki w mundurkach
ugotowane, potem je na pół, na to ser górski, kminek i ostra papryka i
wsio zapiec.
Aby było śmieszniej, to do tego jemy twaróg z przyprawami: cumin,
kminek, sól, pieprz, papryka, cebula. Ewentualnie drobno posiekane
ogórki i pomidory.

Waldek

44. Data: 2006-04-23 10:56:48

Od: robbi <r...@n...frompoznan.com> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> no to raczej żadna sztuka, takie żarcie nawinie. Ziemniaki w mundurkach
> ugotowane, potem je na pół, na to ser górski, kminek i ostra papryka i
> wsio zapiec.

Aaaa - widzisz - ja bym na pomysl z kminkiem nie wpadl :)
Piszac "technologia" mialem na mysli wlasnie wszelkiego rodzaju dodatki :)
Jedno pytanie - ser gorski to cos podobnego do tego sera -
http://www.seryfrancji.pl/cheeses/detail-cheeses.php
?id=41 ???

pzdr
robbi

45. Data: 2006-04-23 11:30:04

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

robbi schrieb:

> [...]
> Piszac "technologia" mialem na mysli wlasnie wszelkiego rodzaju dodatki :)
> Jedno pytanie - ser gorski to cos podobnego do tego sera -

może być. Znaczy możesz wziąć w sumie jakikolwiek ser żółty z tych
twardszych i bardziej aromatycznych. Np. Appenzeller się nadaje, albo
Gouda przynajmniej 6 miesięcy leżakowana. W sumie wypróbować, co komu
smakuje.

Waldek

46. Data: 2006-04-23 13:03:48

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ... w żadnym razie innych.
> Niby dlaczego w angielskim tekście ma widnieć niemiecka nazwa?
> pozdr. Jerzy

W swej historii Gdańsk nosił także nazwy: Gyddanyzc, Kdansk, Gdanzc,
Dantzk, Dantzig, Dantzigk, Danzig, Dantiscum i Gedanum.
Można wybierac;-)
Panterka

47. Data: 2006-04-23 18:01:48

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@i...de> wrote in message
> miasto nazywało się też przed 1945 rokiem Wrocław. A także Vratislavia,
> Breslau, Vratislav, Wratislavia i jeszcze paręnaście innych nazw i
> pisowni. Po wojnie tak samo. Więc mieszkasz zarówno w Breslau jak i we
> Wrocławiu.

ale teraz sie nazywa Wroclaw, wiec ta nazwa obowiazuje.

iwon(K)a

48. Data: 2006-04-23 18:16:47

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a schrieb:
> "Waldemar" <w...@i...de> wrote in message
>
> ale teraz sie nazywa Wroclaw, wiec ta nazwa obowiazuje.

nie, teraz też się dalej nazywa Wrocław, Breslau, Vratislav i różnie w
innych językach. Ale jak się mówi/pisze po polsku to obowiązuje nazwa
Wrocław, tu się zgadzam.

Waldek

49. Data: 2006-04-26 19:33:12

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.google.pl

50. Data: 2006-04-26 19:59:06

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> www.google.pl

A dokładniej?

[przepis] Ciastka biszkoptowe w czekoladzie i wiorkach kokosowych
jak zrobić tofu?
Szybki obiad
zlote ziarna przenicy
Przepisy na zdrowe jadlo!