Witamina B5

1. Data: 2003-01-30 16:08:48

Temat: Witamina B5
Od: "Ulka" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.sci.medycyna ktoś bardzo polecał witaminę B5 jako bardzo skuteczną na
trądzik. Byłam dziś w aptece, żeby się zaopatrzyć w ten specyfik, ale pani
magister powiedziała mi, że nie ma czegoś takiego jak witamina B5 i poleciła
biotynę. Napiszcie proszę czy to prawda, może osoba, która zachwalała
witaminkę B5 miała na myśli coś innego? Z góry dziękuję.
Ulka

2. Data: 2003-01-30 16:48:46

Temat: Re: Witamina B5
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce dostaniesz tylko pohodną wit. B5 pod nazwą Calcium Panthotenicum.
"Prawdziwą" wit. B5 trzeba sobie sprowadzić np. ze Stanów.

3. Data: 2003-01-31 15:09:41

Od: Tomasz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"justyp" <m...@o...pl> wrote

>W Polsce dostaniesz tylko pohodną wit. B5 pod nazwą Calcium Panthotenicum.
>"Prawdziwą" wit. B5 trzeba sobie sprowadzić np. ze Stanów.

To pewnie ja zachwalalem :) i zgadzam sie z przedmowca, w PL dostepna
jest Calcium Pantothenicum, ktory co prawda bylby skuteczny gdyby nie
fakt, ze jest w tabletkach po 100 mg/opakowanie 5g czyli 50 tabletek.
Trzeba by przyjac 25 (!) tabletek dziennie, zeby zauwazyc dzialanie.
Pozostaje tylko sprowadzenie z USA.

Tomasz

4. Data: 2003-01-31 16:09:15

Od: "Ulka" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fakt, ze jest w tabletkach po 100 mg/opakowanie 5g czyli 50 tabletek.
> Trzeba by przyjac 25 (!) tabletek dziennie, zeby zauwazyc dzialanie.

Hej Tomku :-) Zaopatrzyłam się już w Calcium Pantothenicum, na grupie
dyskusyjnej Uroda inna miła osoba podała mi recepturę na specjalną maseczkę
przeciwtrądzikową - teraz pozostaje mi tylko zacząć leczyć to paskudztwo!!!.
Napisz proszę czy nadal zażywasz to Calcium i czy rzeczywiście po pół
opakowania. Pisałeś, że są już jakieś efekty. A może stosujesz już coś
innego? Będę wdzięczna, za wszystkie wskazówki. Jestem już dość
zdesperowana :-). Pozdrawiam
Ulka

5. Data: 2003-02-02 06:15:36

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dziś w aptece, żeby się zaopatrzyć w ten specyfik, ale pani
> magister powiedziała mi, że nie ma czegoś takiego jak witamina B5 i
poleciła
> biotynę.

Biotynkę (wit. H) warto jeść z Zn, Se i komplexem wit B - skóra, włosy,
paznokcie. Sam ją stosuję w preparatach weterynaryjnych ( tabletki dla psów
zaw. 0,01 calcium pantothenicum i 0,0025 biotyny - w ludzkich takiej dawki
się nie spotyka). A jeśli chodzi o pantenol (to jest chyba ta B5?????) to
kupcie sobie substancję w Sigma-Aldrich, nie zważając na notację "don't use
also a drug!" i spożywajcie. Kupiłem tam w tej postaci (ch.cz. albo cz.d.a.)
tryptofan i się sprawdził doskonale (przy innych dolegliwościach, ale....).
Inna sprawa, że pantenol też jest w kompleksie B zawartym w drożdżach -
pomagają na trądzik - autopsja - jakieś 30 g dziennie,+ ciepła woda (3/4
szklanki) + cukier (też 30 g), odstawić na 0,5-1 h (do końca fermentacji -
to już chyba magia). Pić, nie okładać. Koniecznie systematycznie.

Gładkich czółek życzy wam

--
czasem - niemłodzieńczo już chyba - porażony pryszczem

Jasiek
a...@p...onet.pl

6. Data: 2003-02-02 09:13:09

Od: "Urszula P" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Gładkich czółek życzy wam
>
> --
> czasem - niemłodzieńczo już chyba - porażony pryszczem

Przykro słyszeć, że nasi futrzaści przyjaciele też mają czasami jakieś
problemy z cerą... tzn. z sierścią.
W każdym razie dzięki za kilka cennych wskazówek.
Pozdrawiam Cię Jaśku cieplutko :-)

Ulka

7. Data: 2003-02-03 14:41:48

Od: Tomasz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>opakowania. Pisałeś, że są już jakieś efekty. A może stosujesz już coś
>innego? Będę wdzięczna, za wszystkie wskazówki. Jestem już dość

Nie, ja uzywalem B5 w proszku z USA. Dopoki mi starczylo to dzialal
rewelacyjnie w dawce 2g/dziennie.

Tomasz

zaoczna Farmacja otwarta ?
Cynk+wapń